خودرو کوپه اسپرت جدید لکسوس

این خودرو اسپرت قدرتمند جدید لکسوس است + ویدیو

لکسوس در نظر دارد یک خودرو کوپه اسپرت جدید با خروجی فوق‌العاده بالا را روانه بازار کند. اخیراً ویدیویی از همین سوپرکار ژاپنی لو رفت.

تویوتا دو سال قبل کانسپت یک خودرو اسپرت با عنوان GR GT3 را به نمایش گذاشت. این خودرو که بین بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو توکیو 2022 جا گرفت، قرار است در سال 2016  به‌عنوان جانشین RC F GT3 وارد مسابقات اتومبیل‌رانی شد. علاوه بر این یک نسخه شهری از آن با اجازه تردد در خیابان هم تحت برند لکسوس، زیرمجموعه تویوتا که به اس یو وی‌ها و سدان‌های لوکس شناخته می‌شود، روانه بازار می‌شود. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که ویدیویی جدید از این خودرو اسپرت لکسوس به بیرون درز پیدا کرد.

مشخصات احتمالی خودرو اسپرت جدید لکسوس

این کوپه اسپرت لکسوس به‌تازگی در حال گذراندن تست در پیست فوجی اسپیدویِ ژاپن بود. با توجه به این ویدیو، همان‌طور که انتظار می‌رود، نسخه شهری GR GT3 به اندازه نسخه مختص به پیست جلوه اسپرت و تهاجمی ندارد و خیلی از المان‌های آیرودینامیکی و خنک‌کاری آن حذف شده‌اند. یکی از تفاوت‌های آن حذف بال بزرگ قرار گرفته در ناحیه عقب است. همچنین اثری از اگزوز جانبی نیست، اسپلیتر جلو به اندازه نسخه مسابقه‌ای برجسته به نظر نمی‌آید و دیفیوزر عقب مخصوص هم کنار گذاشته شده است.

مدیر تیم تویوتا در مسابقات جهانی استقامتی (WEC) بالغ بر یک سال قبل اعلام کرده بود که GR GT3 با برند لکسوس به خیابان‌ها راه پیدا می‌کند. البته او نام دقیق این خودرو اسپرت جدید لکسوس را مشخص کرد، اما شواهد نشان می‌دهند که نام LFR برای آن در نظر گرفته خواهد شد. البته قرار بر این نیست که این خودرو جانشین لکسوس LFR شود و به‌عنوان دنباله RC F راهی بازار می‌شود. جانشین LFR پیش‌تر در قالب کانسپت Electrified Sport Concept با قوای محرکه تمام الکتریکی به‌صورت رسمی معرفی شده بود.

هنوز برای اظهار نظر درباره کوپه اسپرت پرچمدار جدید لکسوس زود است، ولی پیش‌بینی می‌شود به یک پیشرانه 8 سیلندر از نوع V8 مجهز باشد. همچنین در صورتی که شنیده‌های اخیر صحت داشته باشند، موتور 8 سیلندر مذکور از دو توربوشارژر برخوردار خواهد بود. حتی مشخصات فنی نسخه مسابقه‌ای همین خودرو اعلام نشده است، ولی زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که از نسخه ارتقا یافته موتور 5.2 لیتری V8 تنفس طبیعی لکسوس RC F GT3 بهره می‌برد. خروجی این موتور دست کم بیش از 500 اسب بخار است.

خودرو کوپه اسپرت جدید لکسوس

همان‌طور که ذکر شد، تویوتا برنامه دارد GR GT3 را به مسابقات مسابقات جهانی استقامتی سال 2026 بیاورد. بر همین اساس انتظار می‌رود سال آینده میلادی از این خودرو مسابقه‌ای رونمایی کند و با فاصله کمی، نسخه شهری آن تحت برند لکسوس را به نمایش بگذارد.

در گجت نیوز بخوانید:
فیس لیفت میتسوبیشی اوتلندر در راه است + عکس این خودروساز گمنام، بالاترین میزان رضایت مشتریان را در سال ۲۰۲۴ دارد آئودی A6 e-tron مدل 2025؛ اولین سدان دیفرانسیل عقب آئودی بعد از 100 سال این خودرو تویوتا بدون راننده دریفت می‌کشد + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*