ممنوع شدن گوشی موبایل در مدارس آمریکا

استفاده از گوشی موبایل در این مدارس ممنوع خواهد شد

آمریکا استفاده از گوشی های موبایل هوشمند در برخی از مدارس را رسماً ممنوع کرد؛ اقدامی که به احتمال زیاد محل بحث شدید خواهد بود.

علی‌رغم گذشت سال‌ها از ورود اولین گوشی های موبایل هوشمند به بازار و همچنین راه‌اندازی اولین شبکه‌های اجتماعی، کماکان سوالات بی‌پاسخ زیادی درباره تاثیر و شیوه مدیریت آن‌ها در زندگی روزمره وجود دارد. این موضوع خصوصاً برای نسل جدید کودکانی اهمیت دارد که از همان ابتدا با این‌ها رشد می‌کنند. در مناطق مختلف هم رویکردهای متفاوتی نسبت به این موضوع در پیش گرفته می‌شود؛ به‌عنوان مثال، در یکی از جدیدترین موارد ایالات متحده استفاده از گوشی هوشمند را در بعضی از مدارس ممنوع کرده است.

ممنوع شدن استفاده از گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان آمریکا

ممنوع شدن گوشی موبایل در مدارس آمریکا

نگرانی نسبت به تاثیر منفی شبکه‌های اجتماعی روی کودکان و نوجوانان موضوعی جدی در آمریکا است که در ایالت‌های مختلف رفته‌رفته حتی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. هیئت آموزشی اتحادیه مدارس لس آنجلس (به اختصار LAUSD) به‌تازگی به وضع ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند در مدارس ابتدایی و متوسطه اول رای داد. این ممنوعیت از سال آینده میلادی اجرایی می‌شود و بیش از 400 هزار دانش‌آموز را تحت تاثیر قرار خواهد داد. هدف از اتخاذ این رویکرد، کاهش حواس‌پرتی و تشویق دانش‌آموزان به برقراری ارتباط سالم‌تر با یکدیگر است.

البته کماکان دانش‌آموزان مجازند گوشی موبایل خود را به مدرسه بیاورند، اما باید آن را در حالت بی‌صدا قرار بدهند و در کمد قفل‌دار نگهداری کنند. رعایت این نکته حتی در اوقات استراحت و صرف نهار الزامی است و دانش‌آموزان در این مدت اجازه برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام یا دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مثل تیک تاک را نخواهند داشت. با این اقدام، مسئولان آمریکایی در تلاش هستند به افزایش تمرکز و کاهش فشار روی دانش‌آموزان کمک کنند.

«آلبرتو کاروالیو» (Alberto Carvalho)، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدارس لس آنجلس دلیلممنوع کردن استفاده از گوشی موبایل در مدارس را جلوگیری از اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی، آزار رایانه‌ای یا سایبربولینگ و مشکلات سلامت روان عنوان کرد. آن‌ها به تحقیقاتی استناد کرده‌اند که نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند منجر به کاهش بازه توجه، اختلال در خواب و افزایش اضطراب دانش‌آموزان می‌شود. اتحادیه مدارس لس آنجلس امیدوار است که ایالت‌های دیگر هم به ممنوع کردن استفاده از گوشی در مدارس تشویق شوند.

در گجت نیوز بخوانید:
بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ ؛ طراحی، نمایشگر، باتری، دوربین، سخت افزار و نرم افزار گوشی های تاشو اپل احتمالا در این تاریخ معرفی خواهند شد اختلال استفاده خطرناک از گوشی هوشمند (PSU) چیست؛ آیا ما به آن مبتلا هستیم؟ سامسونگ به پلیس های آمریکایی گوشی مجانی می‌دهد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*