نقص فنی ایربگ هیوندای سانتافه مدل 2024

هیوندای سانتافه با این نقص فنی جان هزاران نفر را به خطر انداخته است

نقص فنی هیوندای سانتافه مدل 2024 ایمنی هزاران نفر را به‌طور بالقوه تهدید می‌کند. این مشکل در این خودرو حتی جان افراد را به خاطر انداخته است.

هیوندای اخیراً چند ده هزار دستگاه از کراس اوور هیوندای سانتافه مدل 2024 را به‌خاطر نقص فنی ایربگ جهت تعمیر فراخوانده است. این نقص فنی می‌تواند به تعداد قابل توجهی از صاحبان این خودرو صدمه بزند.

خطر باز شدن ناگهانی ایربگ هیوندای سانتافه مدل 2024

این خودروساز کره‌ای مجموعاً 49 هزار و 719 دستگاه از سانتافه جدید شامل 40 هزار و 144 دستگاه بنزینی و 9 هزار و 575 دستگاه هیبرید را فرا خواند. علت این فراخوان، نقصی در سیم‌کشی است که باعث باز شدن ناگهانی ایربگ می‌شود. البته همین نقص همچنین می‌تواند باعث شود که ایربگ در صورت نیاز باز نشود تا از اجزای بدن سرنشینان محافظت کند.

نقص فنی هیوندای سانتافه مدل 2024 از سیم‌کشی کف خودرو نشات می‌گیرد که می‌تواند با ساییده شدن در ردیف دوم، باعث فعال‌سازی ناگهانی ایربگ‌ها یا مانع باز شدن آن‌ها در صورت نیاز شود. در هر صورت، این می‌تواند ایمنی سرنشینان را به خطر بیندازد و نقصی است که باید سریعاً به آن رسیدگی شود. در صورت آسیب دیدن سیم‌کشی، چراغ هشدار ایربگ روی صفحه آمپر روشن می‌شود.

به گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (به اختصار NHTSA)، دست کم یک دستگاه سانتافه با باز شدن غیرمنتظره ایربگ عقب مواجه شد. همچنین هشت حادثه ناشی از اختلال ایربگ در اوایل سال 2024 گزارش شده بود که البته مشخص نیست دقیقاً به همین نقص فنی برمی‌گردد یا خیر. هیوندای هم در حال حاضر از هیچ‌گونه جراحت یا تصادف ناشی از این مشکل اطلاع ندارد.

حدود 50 هزار مالک سانتافه که به‌خاطر این نقص فرا خوانده شده‌اند، می‌توانند به نمایندگی‌های هیوندای مراجعه کنند تا سیم‌کشی خودرویشان بررسی شود. اگر وجود آسیبی در سیم‌کشی تشخیص داده شود، تکنیسین‌های این خودروساز کره‌ای آن را با سیم‌کشی کوتاه‌تری که با صندلی‌ها برخورد نداشته باشد تعویض می‌کنند.

نقص فنی ایربگ هیوندای سانتافه مدل 2024

هیوندای سانتافه مدل 2024 که تابستان گذشته به‌صورت رسمی به نمایش گذاشته شد، آغاز نسل پنجم این کراس اوور پرطرفدار کره‌ای را رقم می‌زند. برجسته‌ترین ویژگی این خودرو هم که برای مدتی سوژه داغ اخبار خودرو بود، تغییر اساسی طراحی نمای بیرونی آن بود؛ تغییری که به‌واسطه آن، از یک کراس اوور شهری پرظرافت به یک اس یو وی رترو مکعبی یا اصطلاحاً باکسی تبدیل شد.

در گجت نیوز بخوانید:
مرسدس بنز در یک قدمی دستیابی به رانندگی تمام خودکار است دستاورد جدید واردات خودرو به کشور؛ ماشین‌هایی که آتش می‌گیرند! تویوتا جی آر کرولا ۲۰۲۵ معرفی شد؛ هاچ بک اسپرت ژاپنی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت شکایت جمعی از تویوتا؛ خودروساز بزرگ ژاپنی به دادگاه کشیده می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*