گوشی‌های شیائومی

گوشی‌های شیائومی انتخاب خوبی برای کاربران حرفه‌ای هستند؟

شیائومی یکی از برندهای پرسروصدای بازار است. شاید کمتر برندی وجود داشته باشد که مسواک برقی و پلوپز تولید کند و سپس در کنارش گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، میان‌رده و گیمینگ بسازد، سپس رو به تولید ماشین‌های برقی بیاورد و بخواهد که اتوبوس برقی هم تولید کند!

شیائومی یک غول چینی است که انگار می‌خواهد تمام بازارها را ببلعد! البته امروز با اشتهای این برند کاری نداریم و صرفا می‌خواهیم ببینیم که محصولات پرچم‌دار آن تا چه حد می‌توانند نیاز کاربران حرفه‌ای را برآورده کنند. البته اگر همراه ما باشید اطلاعات جالبی درباره خود این برند نیز به شما خواهیم داد.

شیائومی چگونه متولد شد؟

لی جون که هم‌اکنون هم مدیرعامل این شرکت است، شیائومی را در سال 2010 به‌عنوان یک شرکت نرم‌افزاری ثبت کرد. او دانش‌آموخته کامپیوتر است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۹۹۲ در شرکتی به‌نام کینگ‌سافت آغاز کرد. این شرکت نیز فعالیتش در حوزه نرم‌افزاری بود. او در این شرکت مسئول توسعه اپلیکیشن‌های موبایل، لپ‌تاپ و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی شد. 

Xiaomi در زبان چینی به‌معنی ارزن است و در برخی از گزارش‌ها گویا معنی برنج هم می‌دهد. شاید بپرسید برنج و ارزن چه ربطی به دنیای تکنولوژی دارند؟ این کلمه به این دلیل انتخاب شده که با یکی از مفاهیم بودا در ارتباط است و می‌گوید یک دانه برنج به‌اندازه یک کوه شگفت‌انگیز است.

 این شرکت این مفهوم را می‌خواست متبادر کند که قصد دارد با چیزهای کوچک کارهای بزرگی را انجام دهد. این شرکت برای خود شعار Only for fans را انتخاب کرد که به معنی تنها برای طرفداران است. در لوگوی این شرکت نیز شما می‌توانید کلمه Mi را ببینید که مسئولان این کمپانی آن را مخفف Mission Impossible به معنی ماموریت غیرممکن دانسته‌اند.

قدرت‌نمایی شیائومی از چه زمانی شروع شد؟

در سال 2013 بود که این شرکت اعلام کرد قصد دارد گوشی هوشمند رده‌بالای اندرویدی به‌نام Mi 3 را بسازد. این گوشی در فیلیپین تولید شد. این در همان سال هم در رده پنجمین گوشی‌های پراستفاده قرار گرفت. در همان سال برند شیائومی توانست 18.7 میلیون نسخه از گوشی هوشمندی که ساخته را بفروشد که موفقیت بسیار خوبی در تاریخچه آن محسوب می‌شد. 

این شرکت در سال 2014 یک دفتر مرکزی در سنگاپور تاسیس کرد که شروع گسترش حضور این کمپانی به خارج از مرز‌های چین بود. دامنه mi.com به‌قیمت 3.6میلیون دلار در همین سال توسط این شرکت خریداری شد که یکی از گران‌ترین دامنه‌های فروخته‌شده در چین محسوب می‌شد.

گوشی‌های شیائومی

روند رو به جلوی شیائومی در حوزه تکنولوژی

در ادامه مسیر خود برای اینکه بتوانیم تاثیرگذارتر پیش برویم باید موفقیت‌های این کمپانی در طول دوران فعالیتش را در نظر بگیریم. شیائومی ابتدا تبلت‌های خاص خودش را تولید کرد. سپس وارد عرصه تولید تراشه شد و ازطریق همکاری با شرکت Beijing Songguo در سال 2017 اولین تراشه موبایل خود یعنیSurge S1 را ساخت. 

او سپس لپ‌تاپ‌های مختلف روزمره و گیمینگ ساخت و به عرصه ساخت گوشی‌های تاشو نیز وارد شد. شیائومی در آغاز دومین دهه از تولد خود رشد بزرگی کرده بود حالا محصولات مختلفی در بسیاری از زمینه‌های مرتبط و نامرتبط به تکنولوژی داشت. محصولاتی که همه آن‌ها امضای شیائومی را داشتند.

انواع گوشی‌های برند شیائومی

شیائومی تولیدات مختلفی درزمینه گوشی‌های هوشمند دارد. برای اینکه ببینیم محصولات این برند تا چه حد کارا هستند ابتدا باید انواع‌شان را بررسی کنیم:

  • گوشی‌های برند Xiaomi (Mi سابق): این گوشی‌ها عموما محصولات بالارده‌ای دارند و تکنولوژی‌های به‌روزی در آن‌ها به‌کار رفته است. بهترین گوشی شیائومی را شاید بتوان در آن‌ها پیدا کرد.
  • گوشی‌های برند Redmi: سری متوسط و میان‌رده که در بین محصولات مختلف آن می‌توان مواردی را یافت که به محصولات بالارده نزدیک هستند.
  • گوشی‌های برند Poco: سری محبوب بین گیمر‌هایی که توانایی خرید گوشی‌های گیمینگ را ندارند. 
  • گوشی‌های برند Black Shark: سری مخصوص گیمر‌ها که می‌خواهند یک گوشی اختصاصی برای بازی‌کردن داشته باشند.

تفاوت اصلی برند شیائومی با سایر برندهای تولید‌کننده موبایل در این است که هر کدام از این سری‌ها یک برند محسوب می‌شوند و با نام‌های اختصاصی خودشان در بازار معرفی شده‌اند. این برندها هر کدام زیرشاخه‌هایی دارند که با عمیق‌تر شدن در آن‌ها می‌توان محصولات مختلفی را یافت.

گوشی‌های شیائومی

شیائومی نیاز کاربران حرفه‌ای را برآورده می‌کند؟

شیائومی در بازار گوشی‌های میان‌رده فوق‌العاده بوده و توانسته این بازار را تا حد زیادی از سامسونگ بقاپد. اما در بازار گوشی‌های پرچم‌دار با اینکه پرچم‌دارهایی اقتصادی عرضه می‌کند، هنوز جای کار دارد. بهترین گوشی سامسونگ و اپل به‌عنوان 2 مورد از بهترین‌های بازار فاصله زیادی با بهترینی که شیائومی معرفی می‌کند دارند.

این قضیه باعث شده تا تحلیل‌گران این حوزه شیائومی را در جنگ اپل و سامسونگ اصلا شرکت ندهند و هنوز آن را دارای ارزش کافی برای رقابت با این غول‌های تکنولوژیک درزمینه ساخت پرچم‌دارها ندانند.

آینده کمپانی شیائومی و محصولات آن چه خواهد شد؟

انتخاب بهترین گوشی در بین محصولاتی که این برند ساخته سخت است و مشخص نیست که در آینده چند گوشی فوق‌العاده دیگر می‌تواند بسازد. شیائومی وارد حوزه‌های مختلف بسیاری شده و حتی در آن‌ها هم به‌طرز اعجاب‌انگیزی خوب عمل کرده است. شیائومی توانسته خودروهای برقی بسیار خوبی بسازد و آن‌ها را به برخی کشورها صادر کند. 

مشخص نیست که جاه‌طلبی‌های شیائومی کجا متوقف خواهد شد یا اصلا پایانی باید برای آن متصور بود یا خیر. اما چیزی که مشخص بوده این است که این برند می‌داند باید چه کار کند و این دانستن را برای تمام محصولات تولیدی‌اش به‌کار می‌گیرد. همین هم باعث شده که بتواند تا امروز در بازار بقا داشته باشد و پیشرفت کند.

جمع‌بندی

شیائومی یکی از موفق‌ترین برند‌های حال حاضر دنیاست. کسی نمی‌تواند موفقیت بزرگ این برند چینی را انکار کند. برندی که توانست با محصولات مختلف خود به‌خصوص گوشی‌های هوشمند بخش زیادی در بازار جهان را زیر سلطه خود بگیرد. اصلی‌ترین مزیت این برند از هزینه تمام‌شده محصولات آن است که یک مزیت رقابتی بزرگ برایش ایجاد می‌کند. 

با این حال شیائومی هنوز در ساخت پرچم‌دارهایی که بتواند کاربران حرفه‌ای را راضی نگه‌ دارد، لنگ می‌زند و همین مسئله هم باعث شده که از سوی متخصصان این حوزه مورد انتقاد قرار بگیرد. مسیر پیشرفت شیائومی نشان داده که آن‌ها می‌توانند هر غیر ممکنی را ممکن کنند. باید منتظر بود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*