استفاده از ربات انسان نما در کارخانه بی ام و

این ربات باهوش، خودروهای بی ام و را می‌سازد + ویدیو

بی ام و به‌عنوان یکی از خودروسازان مطرح و پیشرو در جهان، ربات های انسان‌نما را در تولید خودروهای خود به کار گرفته است.

استفاده از ماشین‌ها در کارخانه‌های تولید خودرو موضوع تازه‌ای نیست؛ حتی در دهه 60 میلادی ماشین‌ها مسئولیت جوشکاری را در خط تولید جنرال موتورز بر عهده داشتند. با این حال، حضور ربات های انسان‌نما در فرایند تولید خودرو پدیده جدیدی است که احتمالاً خیلی از دنبال‌کنندگان اخبار تکنولوژی را به هیجان می‌اندازد. بی ام و، خودروساز مطرح آلمانی هم از همین ربات‌ها در خط تولید خود استفاده کرده است.

استفاده از ربات انسان‌نما در کارخانه بی ام و

بی ام و به‌تازگی ربات های انسان‌نما را در کارخانه خود در شهر اسپارتنبورگ ایالت کارولینای جنوبی برای جاگذاری ورق‌های فلز به‌عنوان بخشی از فرایند ساخت شاسی به کار گرفت. این نوع از ربات های هوشمند با دو پا و دو دست طی چند وقت اخیر به خطوط تولید راه پیدا کرده‌اند و مونیخی‌ها هم تصمیم گرفته‌اند آن‌ها را به آزمایش بگذارند. به گفته «میلان ندلکوویچ» (Milan Nedeljković)، یکی از اعضای هیئت مدیره بی ام و که مسئولیت امور تولید را بر عهده دارد، آن‌ها می‌خواستند از زمان توسعه تا صنعتی‌سازی این تکنولوژی در جریان آن قرار بگیرند.

این ربات ها ساخته شرکتی تحت عنوان «فیگور ای‌آی»‌ (Figure AI) مستقر در کالیفرنیا است که در حوزه تولید ربات های انسان‌نما مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. ربات Figure 02 از این شرکت که در خط تولید بی ام و استفاده شده، 16 درجه آزادی حرکت دست دارد و استحکام او در حد و اندازه انسان ارزیابی شده است. در حالی که این خودروساز آلمانی از ربات‌های این شرکت نوپا بهره گرفته، تسلا به دنبال این است تا ربات دوپای اختصاصی خود را برای خطوط تولید تا سال آینده میلادی توسعه بدهد.

استفاده از ربات انسان نما در کارخانه بی ام و

بی ام و با این کار هدف از این داشت که با شیوه به کار گیری ربات های انسان‌نما در فرایند تولید ماشین و فراهم کردن امکان ارتباط آن‌ها با نرم‌افزارها و نیرو انسانی آشنا شود. در مقطع کنونی هم با پایان آزمایش، ربات ها از کارخانه مذکور خارج شده‌اند و به‌صورت قطعی مشخص نیست که چه زمانی این ربات ها به خطوط تولید این شرکت اضافه می‌شوند. با این حال، مونیخی‌ها نسبت به آینده این تکنولوژی ابراز امیدواری کردند و همچنین اظهار داشتند که کاربری‌هایی بالقوه برای آن در نظر دارند.

در گجت نیوز بخوانید:
پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان توسط چینی ها معرفی شد این ربات حتی از بمب اتم هم ترسی ندارد چین با معرفی اولین کامپیوتر هوش مصنوعی خود به جنگ آمریکا رفت سرچ جی پی تی معرفی شد؛ هوش مصنوعی در برابر گوگل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*