رابطه جوانان نسل زد زنان مسن

چرا جوانان نسل زد تمایل دارند با زنان مسن تر از خود رابطه داشته باشند؟

این روزها روند جدیدی در حال شکل گرفتن در جوامع مختلف است. ظاهرا جوانان نسل زد تمایل بسیار زیادی برای رابطه با زنان مسن تر دارند. اما دلیل این اتفاق چیست؟

در گذشته معمولا این تمایل و باور وجود داشت که راز یک رابطه موفق در اختلاف سن قابل توجه مرد و زن نهفته است. به این صورت که اگر مرد حداقل ۸ سال از زن بزرگتر باشد، نیازهای مختلف به‌صورت بهتری تامین خواهند شد. هرچند به‌مرور زمان باورهای اجتماعی تغییر کردند و کار به‌جایی رسیده است که امروزه اکثر افراد رابطه یا ازدواج با کمترین اختلاف سنی را ترجیح می‌دهند. هرچند پژوهش‌های منتشر شده در اخبار علمی جهان نشان می‌دهد که روند جدیدی در حال محبوب شدن است. جوانان نسل زد بیشتر تمایل دارند با زنان مسن تر رابطه داشته باشند.

تمایل جوانان نسل زد برای رابطه با زنان مسن تر در جوامع مختلف افزایش یافته است

رابطه جوانان نسل زد زنان مسن

هالیوود از گذشته به موضوع اختلاف سنی در روابط علاقه‌مند بوده است. این روزها نیز شاهد فیلم‌های مختلفی هستیم که چنین روابطی را عادی‌سازی می‌کنند. به‌عنوان مثال در فیلم A Family Affair نیکول کیدمن را در نقش یک زن تقریبا پنجاه ساله مشاهده می‌کنیم که قصد دارد رابطه خود با یک جوان نسل زد مدیریت کند. همچنین در فیلم The Idea of You داستان بر پایه مفهوم رابطه جوانان نسل زد با زنان مسن تر است.

جایی که یک زن از نسل وای (یا هزاره) مجبور است با برخورد شدید جامعه کنار بیاید. هرچند باید بگوییم که این پدیده فقط به فیلم‌های هالیوودی محدود نمی‌شود و در جوامع مختلف غربی به‌شدت رواج یافته است. اخیرا پژوهش جدیدی در این رابطه منتشر شده که می‌تواند داده‌های ارزشمندی را ارائه کند.

جذابیت‌های رابطه با زنان مسن تر برای جوانان نسل زد

بیش از ۵۰ درصد از آمریکایی‌های بین ۱۸ تا ۳۴ سال گفته‌اند که به‌نظر آنها رابطه یا ازدواج با اختلاف سنی ۱۰ سال مفید است. این افراد از جذابیت فیزیکی، بلوغ احساسی و استقلال اقتصادی به‌عنوان دلایل خود نام برده‌اند. همچنین در این پژوهش ۷۴ درصد از زنان مسن تر که با جوانان نسل زد رابطه داشتند، تجربه خود را مثبت ارزیابی کردند. آنها گفتند که در مقایسه با یک فرد هم سن خود تفریح بیشتری داشته‌اند و روابط جنسی آنها نیز کیفیت بیشتری داشت.

در این پژوهش حدود ۱۲۰۰ نفر شرکت داشتند که از میان آنها ۲۰۷ نفر تجربه رابطه با مردان بسیار جوان تر از خود را داشتند. این افراد تاکید داشتند که جوانان نسل زد بیشتر در دسترس هستند. همچنین با توجه به اینکه دو نفر در مراحل متفاوت زندگی خود قرار دارند، احساس رقابت بین آنها شکل نمی‌گیرد. طرفداران رابطه جوانان نسل زد با زنان مسن تر تاکید داشتند که در اینگونه روابط آنها راحت‌تر نیازها و امیال خود را اعلام می‌کردند.

رابطه جوانان نسل زد زنان مسن

علاوه بر اینها، طرفین احساس نمی‌کردند که باید شخصیت واقعی خود را پنهان کنند. در واقع آنها از سمت مقابل نیز خیالشان راحت بود و همیشه تلاش نمی‌کردند که منظور پنهان شریک عاطفی خود را متوجه شوند.

برخی از زنان مسن تر نیز دلیل پذیرش برقراری رابطه با جوانان نسل زد را رویکرد باز و مثبت آنها به زندگی عنوان کرده‌اند. به‌باور این افراد مردانی که در دهه ۳۰ و ۴۰ زندگی خود هستند، عموما به‌خاطر تجربیات پیشین منفی‌نگر هستند. همچنین این دسته از مردان مشکلات زندگی را بیشتر درک کرده‌اند و چندان تمایل ندارند وقت خود را صرف تفریح یا لذت‌های گوناگون کنند.

جذابیت‌های این رابطه برای مردان

جوانان نسل زد نیز دلایل خود را برای رابطه با زنان مسن تر داشتند. ۲۰۱ نفر از مردانی که تجربه رابطه با زنان مسن تر را داشتند، روی جنبه احساسی تاکید کردند. به باور این افراد زنان مسن تر از نظر عاطفی و احساسی به بلوغ کافی رسیده‌اند و کاملا نسبت به هدف خود در زندگی آگاهی دارند. همچنین این دسته از زنان عموما درگیر اضطراب‌ها و نگرانی‌های عاطفی نیستند.

برخی از افراد هم تاکید داشتند که این دسته روابط سبب رشد سریع‌تر مرد از نظر عاطفی و اجتماعی می‌شود. جوانان نسل زد هنگام رابطه با زنان نسل وای احساس می‌کنند که باید خود را ارتقا دهند و به‌همین‌خاطر رابطه عمیق‌تری را تجربه‌ خواهند کرد. گروهی از افراد نیز تصور می‌کنند که ارتباط یک جوان ۲۰ ساله با یک زن مثلا ۳۶ ساله می‌تواند جذابیت و قدرت فرد را به‌‌رخ همگان بکشد.

رابطه جوانان نسل زد زنان مسن

در این میان گروهی از کارشناسان جامعه‌شناسی دلیل دیگری را برای جذابیت این رابطه مطرح می‌کنند. به‌باور آنها گاهی در دسترس بودن نیز می‌تواند دلیل مهمی در شکل‌گیری این مدل‌ رابطه‌ها باشد. بسیاری از مردان مسن تر ترجیح می‌دهند که با زنان جوان رابطه داشته باشد. این افراد از نظر اقتصادی در زندگی خود موفق‌تر هستند و بلوغ ذهنی بیشتری را در روابط نشان می‌دهند.

همین نیز باعث می‌شود که بسیاری از زنان نسل زد تمایل چندانی برای رابطه با مردان هم‌سن خود نداشته باشند. در این حالت رابطه با زنان نسل وای به‌عنوان یک گزینه جذاب برای مردان جوان مطرح می‌شود. رابطه‌ای که می‌تواند اعتماد به‌نفس آنها را نیز تقویت کند.

رویکرد سلبریتی‌ها در ازدواج با اختلاف سنی زیاد

نگاهی به سلبریتی‌های مختلف نشان می‌دهد که تمایل جوانان نسل زد برای رابطه با زنان مسن تر فقط یک اتفاق سطحی و زودگذر نیست. به‌عنوان مثال مدونا ۶۵ ساله تقریبا ۳۵ سال با شریک عاطفی خود اختلاف سنی دارد. اختلاف سنی شر نیز با فرد مورد علاقه‌اش به ۴۰ سال می‌رسد.

کریس جنر

پریانکا چوپرا ۴۲ ساله از همسر خود نیک جوناس ۱۰ سال بزرگتر است و اختلاف سنی ۲۵ ساله کریس جنر با شریک عاطفی خود نیز توجهات بسیاری را جلب می‌کند. نمونه‌هایی که به آنها اشاره کردیم، صرفا به‌خاطر اختلاف سنی نسبتا زیاد مطرح شده‌اند؛ اما همین نیز سبب شده که رویکرد جامعه کمی تغییر کند. در واقع حضور سلبریتی‌ها در شبکه‌های مجازی و تاکید آنها بر موفقیت اینگونه روابط کمی شرایط را بهبود بخشیده است.

به‌گونه‌ای که می‌توان گفت این روزها جوامع مختلف کم‌کم برای پذیرش رابطه یک زن مسن تر با مرد جوان‌ آماده می‌شوند. البته هنوز نیز بسیاری از خانواده‌ها رویکرد منفی نسبت به رابطه جوانان نسل زد با زنان نسل هزاره دارند، اما کاملا مشخص است که این رویکرد در آینده نسبتا نزدیک تغییر خواهد کرد.

نظر شما درباره مزایا و معایب رابطه جوانان نسل زد با زنان مسن تر چیست؛ آیا چنین روابطی می‌توانند پایدار و موفق باشند؟

بیشتر بخوانید:
رمز ازدواج موفق افراد معروف و ثروتمند حوزه تکنولوژی چیست؟ نوجوانان و جوانان به طرز عجیبی تنبل شده‌اند تمایل شدید نوجوان‌ها برای دوست شدن با هوش مصنوعی؛ دنیا به سمت انزوا می‌رود؟