عرضه گسترده «قلیان اکسیژن» در کشور؛ گاز خنده به راحتی در دسترس است!

عرضه گسترده «قلیان اکسیژن» در کشور؛ گاز خنده به راحتی در دسترس است!

رئیس انجمن ریه ایران در گفتگویی با اشاره به مضرات گاز خنده از عرضه گسترده قلیان اکسیژن در کشور انتقاد کرده است.

دکتر مصطفی قانعی، رئیس انجمن ریه ایران، اخیرا و در گفتگویی از عرضه گسترده قلیان اکسیژن در ایران انتقاد کرده و به ممنوعیت استفاده از گاز خنده در بسیاری از کشورهای جهان اشاره کرده است.

طرح جایگزینی قلیان اکسیژن با قلیان دخانی در کشور

وزارت بهداشت اخیرا و طی طرحی مجوز استفاده آزمایشی از قلیان اکسیژن در 10 استان ایران را صادر کرده است. این در حالی است که تا امروز عوارض خطرناک بسیاری برای گاز خنده کشف شده و به همین دلیل، استفاده یا خرید و فروش آن در بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع است.

قلیان اکسیژن

با این وصف انتظار می‌رفت پیش از اجرای طرح عرضه قلیان اکسیژن در کشور و جایگزینی آن با قلیان دخانی، تجارب دیگر کشورها در این مورد بررسی می‌شد چراکه ایران نخستین کشوری نیست که در حال بررسی تاثیرات استفاده از گاز N20 یا گاز خنده است.

در حال حاضر در کشورهایی مانند استرالیا، اکسید نیتروژن یک ماده غیرقانونی محسوب می‌شود و عرضه آن با هدف استنشاق با مجازات‌هایی تا دو سال حبس همراه خواهد بود. در هلند نیز استفاده از گاز خنده ممنوع است و داشتن، واردات یا فروش آن به جز در مصارف پزشکی و غذایی، به کلی ممنوع است.

از دست ندهید:
می‌توان از میدان مغناطیسی برای کنترل مغز و رفتار انسان استفاده کرد به کمک این تکنیک می‌توانید به راحتی خشم خود را تخلیه کنید تشخیص و پیشگیری از آلزایمر تنها با آزمایش خون ممکن شد کشف یک حقیقت ترسناک در مورد شکلات

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*