اینستاگرام ترکیه فیلتر

اینستاگرام ترکیه رفع فیلتر شد

طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی نت بلاکس، شبکه اینستاگرام در ترکیه رفع فیلتر شده و دسترسی کاربران این کشور به‌تدریج در حال بازگشت است.

به گزارش بلومبرگ، پس از این که اینستاگرام تضمین‌های لازم در خصوص فیلتر محتوای مرتبط با جرم و جنایت را به مقامات ترکیه داد، دسترسی به این شبکه اجتماعی در کشور ترکیه مجددا امکان‌پذیر شد. خبر رفع فیلتر شبکه اجتماعی Instagram در ترکیه به‌طور رسمی در اکانت X عبدالقادر اورالوغلو، وزیر حمل و نقل این کشور اطلاع‌رسانی شد.

در همین زمینه بد نیست بدانید که دسترسی به اینستاگرام از تاریخ 2 اوت به‌طور سراسری در کشور ترکیه قطع شده و مقامات این کشور نیز هیچ‌گونه اطلاعات تکمیلی در این خصوص را منتشر نکرده بودند.

رفع فیلتر Instagram

چرا اینستاگرام در ترکیه فیلتر شد؟

خبر مسدود شدن دسترسی به اینستاگرام در کشور ترکیه زمانی به‌طور رسمی منتشر شد که وزیر ارتباطات این کشور، فخرالدین آلتون اینستاگرام را به سانسور پست‌های تسلیت مربوط به ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس متهم کرد. پس از این اتفاق، اورالوغلو نیز در خصوص نمایش محتوای مربوط به قتل، تجاوز، شکنجه یا توزیع مواد مخدر ابراز نگرانی کرد و در اثر این اتفاق اینستاگرام از دسترس کاربران ترکیه‌ای خارج شد.

با این وجود نت بلاکس که نخستین بار خبر فیلتر شدن Instagram در ترکیه را منتشر کرده بود، روز گذشته به‌طور رسمی تایید کرد که دسترسی کاربران این کشور رفته‌رفته در حال برقرار شدن است.

در گجت نیوز بخوانید:
اینستاگرام و دولت ترکیه به توافق نرسیدند؛ رفع فیلتر در کار نیست واکنش اردوغان بعد از فیلتر اینستاگرام: شبکه های اجتماعی فاشیسم را ترویج می‌کنند مردم به هر زحمتی از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ فیلترینگ چه تاثیری دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*