اپلیکیشن استفاده

این اپلیکیشن ها را هرگز از گوشی خود پاک نکنید؛ حتی اگر از آن‌ها هیچ استفاده ای نمی‌کنید

اینجا اپلیکیشن هایی را معرفی می‌کنیم که حتی در صورت عدم استفاده هم هرگز نباید پاکشان کنید؛ زیرا ضرر حذف کردن این اپلیکیشن‌ها به‌مراتب بیشتر از نگه داشتن آن‌هاست.

همه ما اپلیکیشن‌هایی روی گوشی خود داریم که به‌طور روزمره و دائمی از آن‌ها استفاده می‌کنیم. اپلیکیشن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی، تقویم یا حتی برخی بازی‌ها مواردی هستند که گوشی بسیاری از ما بدون آن‌ها کاربردی برایمان نخواهد داشت. در این بین اما اپلیکیشن هایی هم هستند که شاید استفاده چندانی نداشته باشند و هر از گاهی به سراغشان برویم.

ممکن است بسیاری از ما وسوسه شویم که این اپلیکیشن‌های به‌ظاهر کم‌کاربرد را حذف کنیم و اندکی از فضای حافظه خود را خالی کنیم. با این وجود برخی از این نرم افزارهای موبایل ممکن است در مواقع حساس چنان حیاتی و کاربردی باشند که حتی در صورت عدم استفاده دائمی از آن‌ها هم نباید فکر پاک کردنشان باشیم. امروز قصد داریم تعدادی از این اپلیکیشن‌ها را در گجت نیوز معرفی کنیم.

اپلیکیشن های کم استفاده ای که هرگز نباید از گوشی خود پاک کنید

پنج دسته اپلیکیشنی که در ادامه معرفی می‌شوند هریک در مواقع خاص کاربری فوق‌العاده‌ای داشته و حذف آن‌ها می‌تواند زحمت زیادی برایمان به همراه داشته باشد. البته ممکن است تمامی آن‌ها در کشور ما کاربردی به نظر نرسند؛ اما با این حال توصیه می‌کنیم همچنان آن‌ها را روی گوشی خود داشته باشید.

اپلیکیشن‌های مخصوص مسافرت مثل رزرو هتل، بلیط یا تاکسی گرفتن

اگر چندان اهل سفر نیستید احتمالا از اپلیکیشن‌های مخصوص مسافرت مثل سرویس‌های رزرو آنلاین هتل، خرید بلیط اتوبوس و قطار و هواپیما یا حتی رزرو تاکسی آنلاین چندان استفاده نمی‌کنید. با این وجود بهتر است بدانید که فایده نگه داشتن این اپلیکیشن‌ها به‌مراتب بیشتر از حذفشان است.

 

اگر این اپلیکیشن‌ها را حذف کنید، پیش از هر سفر ناچار به نصب مجدد آن‌ها و تنظیم کردن آن‌ها مطابق سلیقه خود خواهید بود. برای مثال اگر رمز ورود به این اپلیکیشن‌ها را فراموش کرده باشید مجددا ناچار به درخواست فراموشی رمز عبور خواهید شد که این کار در برخی شرایط زمان‌بر و طاقت‌فرساست.

از سوی دیگر ممکن است در شرایطی گرفتار شده باشید که امکان اتصال به فروشگاه اپ استور یا گوگل پلی را نداشته باشید و نتوانید اپلیکیشن مربوطه را دانلود کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حداقل یک سرویس رزرو تاکسی، هتل یا بلیط را همیشه روی گوشی خود نصب داشته باشید.

اپلیکیشن های بانکی یا پرداخت آنلاین

شاید قابلیت پرداخت دیجیتالی هزینه خرید از فروشگاه‌های فیزیکی از طریق کیف پول الکترونیکی هنوز در کشور ما چندان پرطرفدار نباشد؛ اما نمی‌توان منکر آن شد که سرویس‌های کارت به کارت و اپلیکیشن‌های بانکی به پختگی مناسبی رسیده‌اند.

این دسته اپلیکیشن‌ها به‌خوبی قادرند برخی تراکنش‌های مالی را بدون نیاز به مراجعه به بانک یا خودپرداز انجام داده و به‌طور قابل توجهی در وقت کاربران صرفه‌جویی کنند. به این ترتیب توصیه می‌کنیم حتی اگر اعتقادی به اپلیکیشن های بانکی ندارید یا به‌ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید، حتما حداقل یکی از آن‌ها را روی گوشی خود داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید کرایه تاکسی، کارت به کارت ساده یا بسیاری تعاملات مالی دیگر را انجام دهید.

البته لازمه استفاده از این اپلیکیشن‌ها مراجعه به بانک و گذارندن مراحل احراز هویت خواهد بود. با این وجود مطمئن باشید با انجام این کار ضرر نخواهید کرد.

سرویس‌های سفارش آنلاین غذا

تقریبا کسی نیست که طی سال‌های گذشته حداقل یک بار از سرویس‌های سفارش آنلاین غذا استفاده نکرده باشد. بنابراین نیازی به تاکید روی اهمیت این اپلیکیشن‌ها نیست.

در این بین اما هنوز افراد زیادی هستند که اعتقادی به استفاده از این اپلیکیشن ها نداشته و ترجیح می‌دهند به‌صورت فیزیکی غذای خود را دریافت کنند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، اکیدا به شما توصیه می‌کنیم که حداقل دو سرویس مخصوص سفارش غذا را روی گوشی خود داشته باشید تا در مواقع ضروری بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

وضعیت‌هایی مثل شرایط نامساعد جوی، سفر به شهرهای دیگر یا رسیدن مهمان‌های ناخوانده از جمله شرایطی هستند که این اپلیکیشن‌ها می‌توانند در آن‌ها به‌شدت کمک حالتان باشند. از سوی دیگر در اختیار داشتن بیش از یک اپلیکیشن سفارش غذا باعث خواهد شد که بتوانید قیمت سرویس‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و خرید بهتری داشته باشید.

حداقل یک بازی

احتمالا بسیاری از شما اعتقادی به بازی کردن روی گوشی موبایل نداشته باشید و تصمیم بگیرید هرگز هیچ بازی روی آن نصب نکنید. با این وجود نصب حداقل یک بازی، خصوصا آن‌هایی که نیاز به اینترنت ندارند، می‌توانند در شرایطی خاص بسیار کاربردی و مفید باشند.

شرایط متعددی وجود دارد که انجام بازیهای موبایل را توجیه خواهد کرد. برای مثال، منتظر ماندن در صف قطار و اتوبوس یا مطب دکتر یا گیر افتادن در شرایطی که محلی که اینترنت پایدار ندارد می‌تواند از جمله دلایلی باشد که ارزش یک بازی آفلاین برای وقت‌گذرانی را بیش از پیش مشخص می‌کند.

اپلیکیشن‌های کاریابی مثل لینکدین

لینکدین و اپلیکیشن‌های مشابه بارها به‌خاطر نمایش اعلان‌های بیش از اندازه‌شان مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. با این وجود اگر دنبال پیدا کردن کار باشید کمتر اپلیکیشنی می‌تواند به شما کمک کند. به همین جهت حتی اگر از اپلیکیشن لینکدین استفاده چندانی نمی‌کنید هم بهتر است آن را همیشه در دسترس نگه دارید و شاید حتی به اعلان‌های متعددش هم توجه داشته باشید.

حذف کردن لینکدین بسیاری از فرصت‌های شغلی احتمالی‌تان را از بین خواهد برد و شما را از پیدا کردن یک شغل دور خواهد کرد. بنابراین هرچقدر هم که استفاده از این اپلیکیشن و تحمل اعلان‌های آن آزاردهنده باشند، کاربری گسترده آن در پیدا کردن شغل می‌تواند انگیزه مهمی برای نگه داشتن آن روی گوشی موبایلتان باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
۷ مورد از بهترین اپلیکیشن های خدمات آنلاین ایرانی را بشناسید این اپلیکیشن های آلوده گوگل پلی با میلیون‌ها بار دانلود را فوری از گوشی خود پاک کنید ۵ اپلیکیشن موبایل که تمام صاحبان گوشی های اندرویدی باید نصب کنند ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*