سرفیس پرو ۱۱

سرفیس پرو ۱۱: ارتقای چشمگیر و فراتر از انتظار

مایکروسافت جدیدترین دستگاه ترکیبی خود، سرفیس پرو نسل یازدهم را معرفی کرد که به نظر می‌رسد ارتقای بسیار بیشتری نسبت به آنچه بسیاری از ما انتظار داشتیم، دارد. پردازنده جدید، نمایشگر جدید و حتی کیبورد جدید، این دستگاه را به یک بهبود قابل توجه نسبت به سرفیس پرو ۹ تبدیل می‌کند.

دستگاه ترکیبی تبلت-لپ‌تاپ جدید مایکروسافت که امروز معرفی شد، سرفیس پرو ۱۱ نامیده نمی‌شود، بلکه «سرفیس پرو نسل یازدهم» نام دارد. سیستم نام‌گذاری مایکروسافت با عرضه سرفیس پرو ۱۰ به‌عنوان یک دستگاه صرفاً تجاری در اوایل سال جاری کمی گیج‌کننده شد و به نظر می‌رسد که این شرکت به دنبال یک شروع تازه است. این موضوع همچنین در نحوه اعلام جدایی کامل از نسل‌های قبلی سرفیس پرو مشخص است، زیرا ادعا می‌کند که محصولات جدید به طور چشمگیری از آن‌ها (و اپل) پیشی گرفته‌اند.

مشخصات فنی سرفیس پرو ۱۱

مایکروسافت محصولات جدید سرفیس خود (همچنین یک لپ‌تاپ جدید سرفیس معرفی کرده است) را «پی‌سی‌های Copilot Plus» نامگذاری کرده است، زیرا این شرکت همچنان روی هوش مصنوعی تمرکز دارد. سرفیس پرو با پردازنده‌های جدید کوالکام اسنپدراگون ایکس پلاس یا الیت عرضه می‌شود که به گفته مایکروسافت تا ۹۰ درصد سریع‌تر از سرفیس پرو ۹ است. یک واحد پردازش عصبی جدید (NPU) برای انجام وظایف هوش مصنوعی روی دستگاه وجود دارد، همراه با اتصال به مدل‌های بزرگ زبان که در Azure Cloud اجرا می‌شوند. در مورد نمایشگر، این دستگاه با الهام از آی‌پد پروهای جدید M4 اپل، دارای صفحه نمایش OLED برای بهبود کنتراست است (این یک ویژگی اضافی اختیاری است).

از دیگر مشخصات می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای ۷، ۵G اختیاری، دو پورت USB 4 و دوربین‌های بهبود یافته اشاره کرد: دوربین جلو یک سیستم اولترا واید کواد اچ‌دی است در حالی که دوربین عقب دارای سنسور ۱۰ مگاپیکسلی است. اندازه دستگاه نسبت به سرفیس پرو قبلی بدون تغییر باقی مانده و وزن آن زیر ۱ کیلوگرم است. مایکروسافت ادعا می‌کند که تا ۱۴ ساعت پخش ویدیو امکان‌پذیر است، اگرچه من این ادعا را با کمی شک و تردید می‌پذیرم، زیرا سرفیس پرو ۹ نیز با ادعای ۱۵.۵ ساعت پخش ویدیو عرضه شد که من نتوانستم به آن دست پیدا کنم.

بهبود عملکرد و کیبورد جدید سرفیس پرو ۱۱

افزایش سرعت عملکرد بسیار خوشایند است. من از زمان عرضه سرفیس پرو ۹ روزانه از آن استفاده می‌کنم و می‌تواند اکثر کارهای مورد نیاز مرا انجام دهد، اما در ویرایش ویدیوی سنگین کمی دچار مشکل می‌شود. با این حال، خبرهای بزرگ دیگری نیز در مورد لوازم جانبی وجود دارد که بیشتر مورد توجه من قرار گرفته است.

سرفیس پرو جدید همچنین دارای یک کیبورد جانبی جدید به نام Surface Pro Flex Keyboard است. نوآوری اینجا این است که کیبورد را می‌توان جدا از دستگاه استفاده کرد، در حالی که سرفیس پرو ۹ و مدل‌های قبلی برای استفاده از کیبورد باید در کاور تایپ قرار بگیرند که محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند.

کیبوردی که بتوان آن را جداگانه استفاده کرد، طیف وسیعی از تنظیمات کاری ممکن را افزایش می‌دهد، از جمله استفاده از میزهای لپ‌تاپ یا استفاده از کیبورد روی پا و تبلت روی میز. همچنین استفاده از دستگاه با قلم در حالت تبلت را عملی‌تر می‌کند، زیرا دیگر دسترسی به کیبورد را از دست نخواهید داد. یکی از مزایای بزرگ تبلت‌های ویندوزی این است که می‌توان از نرم‌افزار کامل دسکتاپ مانند فتوشاپ روی صفحه نمایش لمسی با قلم استفاده کرد، اما از دست دادن دسترسی به میانبرهای کیبورد، برای مثال، واقعاً این کار را محدود می‌کند.

رنگ‌ها، قیمت و تاریخ عرضه سرفیس پرو ۱۱

سرفیس پرو ۱۱ مایکروسافت در چهار رنگ مشکی، آبی یاقوتی، پلاتینیومی و بژ طلایی عرضه می‌شود.

قیمت سرفیس پرو ۱۱ نسل یازدهم از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود. پیش‌فروش‌ها در آمازون و مایکروسافت برای تاریخ عرضه ۱۸ ژوئن باز است. مدل پایه دارای نمایشگر LCD، پردازنده X Plus، ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه است. پیکربندی با چیپ X Elite و صفحه نمایش OLED از ۱۵۰۰ دلار شروع می‌شود، در حالی که پیکربندی برتر با ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه ۲۱۰۰ دلار قیمت دارد.

کیبورد جدید Flex Keyboard با قیمت ۴۵۰ دلار عرضه می‌شود و خوشبختانه همراه با قلم Slim Pen عرضه می‌شود. همچنین یک گزینه با کلیدهای برجسته و تاچ‌پد ۱۴ درصد بزرگ‌تر برای بهبود دسترسی وجود دارد. آیا ارتقا از سرفیس پرو ۹ ارزش دارد؟ من از آنچه ارائه شده تحت تاثیر قرار گرفته‌ام و کیبورد جدید به تنهایی جذابیت زیادی دارد، اما منتظر تکمیل بررسی خودمان برای رسیدن به نتیجه‌گیری خواهم بود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*