فروش محصولات ایران خودرو

فروش محصولات ایران خودرو از چهارشنبه شروع می شود + شرایط و جزئیات ثبت نام

فروش محصولات ایران خودرو از فردا آغاز خواهد شد. در ادامه جزئیات و شرایط ثبت نام در این طرح فروش را می خوانیم.

ظاهرا تصمیم ایران خودرو و سایپا برای کناره‌گیری از سامانه یکپارچه فروش خودرو قطعی است چرا که آبی‌پوشان جاده مخصوص قصد دارند از فردا مورخ 24 مرداد 1403 فروش محصولات خود را با شرایط جدید و خارج از سامانه مذکور آغاز کنند. پیش‌تر گفتیم که چه کسانی نمی‌توانند در طرح جدید ایران خودرو شرکت کنند و امروز تصمیم گرفته‌ایم به ذکر جزئیات و سایر شرایط بپردازیم.

جزئیات جدید فروش محصولات ایران خودرو

شرکت خودروسازی ایران خودرو قرار است از فردا چهارشنبه مورخ 24 مرداد ماه، ثبت نام برخی از محصولات خود را آغاز کند. طرح فروش این شرکت مختص متقاضیان عادی، جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده خواهد بود. متقاضیان عادی باید پیش از ثبت نام شرایط زیر را دارا باشند:

اگر به عنوان یک متقاضی عادی قصد ثبت نام در طرح فروش ایران خودرو را دارید باید بدانید که نیاز است مبلغ 230 میلیون تومان در حساب وکالتی خود نزد بانک‌های عامل واریز کنید و تا پایان قرعه‌کشی به آن دست نزنید. بانک‌های عامل که متقاضیان باید حساب وکالتی باز کنند عبارتنداز: تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده.

فروش محصولات ایران خودرو

مورد بعدی اینکه متقاضیان می‌بایست اطلاعات خود را به صورت خوداظهاری در سایت اعلام شده از سوی شرکت تکمیل کنند و در صورت مغایرت با قوانین و ضوابط ایران خودرو از اولویت‌بندی و قرعه‌کشی کنار گذاشته خواهند شد. تمامی اطلاعاتی که کامل کرده‌اید استعلام گرفته می‌شود و در صورت مغایرت متقاضی حذف می‌شود. (متقاضی حق اعتراض را از خود سلب می‌کند)

آن دسته از متقاضیانی که وارد اولویت‌بندی شده‌اند به منظور ثبت نام و عقد قرارداد فراخوان می‌شوند و اگر در هر مرحله واریز وجهی انجام نداده باشند، به عنوان منصرف از ادامه راه شناخته شده و امتیاز خود را از دست خواهند داد. لازم به ذکر است که ایران خودرو در قبال بی‌مسئولیتی خریدار تعهدی ندارد.

متقاضی هنگام ثبت نام می‌تواند تنها 5 محصول موردنظر خود را براساس اولویت انتخاب کند؛ بدین معنی که اگر شرایط دریافت ثبت نام خودروی اول را نداشته باشید، خودروی دوم برایتان لحاظ خواهد شد. اگر امتیاز لازم را کسب کرده باشید، تنها قادر به دریافت یک خودرو هستید نه بیشتر.

متقاضی باید از کارت بانکی واریز وجه را انجام دهد که متصل به کد ملی شخص اوست. در این طرح خودروهایی از قبیل پژو 207 دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و ری را به فروش می‌رسند.

پیام‌های ایران خودرو به افراد تنها از طریق شماره اعلام شده در ثبت نام خوداظهاری ارسال خواهد شد و اگر پیامک به دلایلی اعم از خاموش بودن سیم کارت یا مسدودی آن با مشکل مواجه شوند، مسئولیتی متوجه ایران خودرو نخواهد بود. در یکی دیگر از بندهای بخشنامه آبی پوشان آمده:

در این مرحله و پس از اعلام اولویت‌های متقاضیان و شکل‌گیری لیست انتظار برای هر محصول، شرکت نسبت به فراخوان متقاضیان براساس ظرفیت تولید و به مرور زمان و صرفا براساس لیست اولویت‌بندی برای هر محصول اقدام می‌کند و قطعی کردن ثبت نام منوط به انعقاد قرارداد براساس قیمت روز و پس از واریز وجه خواهد بود و شرکت ایران خودرو قبل از آن هیج گونه تعهدی به متقاضیان نخواهد داشت.

فروش محصولات ایران خودرو

توجه داشته باشید که متقاضیان حتما باید در زمان قرعه‌کشی و تا پایان اعلام نتایج وجه 230 میلیون تومانی نزد حساب وکالتی خود داشته باشند والا در زمان اولویت‌بندی در طرح شرکت داده نمی‌شوند و برداشت یا کاهش موجودی به منزله انصراف است. در ادامه شرایط عمومی متقاضیان را می‌خوانیم:

متقاضیان عادی باید چه شرایطی داشته باشند؟

ابتدا باید خاطرنشان کنیم که متقاضیان عادی بایستی شرایط زیر را داشته باشند و کسانی که متقاضی طرح جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده هستند، از شرایطی که در ادامه مطرح می‌شود، معاف خواهند بود.

  • حداقل سن متقاضیان باید 18 سال تمام باشد.
  • متقاضیان باید گواهینامه رانندگی داشته باشند مگر اینکه در دستورالعمل تغییراتی اعمال شود.
  • اگر طی 48 ماه گذشته از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا خرید داشته یا طی 24 ماه اخیر از شرکت‌های دیگر خودرو خریده‌اید و شرکت‌های مذکور به نام شما فاکتور صادر کرده‌اند، نمی‌توانید در طرح فروش شرکت کنید و درخواست خرید شما حذف خواهد شد.
  • متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال امکان ثبت نام و خرید خودرو ندارند مگر اینکه پلاک انتظامی فعال آنها و عمر خودرو بیش از 5 سال باشد.
  • متقاضیان قادر به انتقال امتیاز یا اولویت اعلام شده از هر طریقی نیستند.

مراحل و تاریخ ثبت درخواست متقاضیان عادی

متقاضیان از همین امروز تا پایان ساعت 24 روز شنبه مورخ 27 مرداد ماه 1403 نسبت به باز کردن حساب وکالتی نزد بانک‌های عامل و واریز 230 میلیون تومان وجه برای بلوکه شدن اقدام کنند.

همچنین ثبت درخواست پس از باز کردن حساب وکالتی از طریق وب سایت www.ikcosales.ir انجام می‌شود و حتما باید مبلغ فوق مسدود شده باشد. مرحله پایانی نیز اطلاع رسانی نتایج اولویت‌بندی از سوی شرکت ایران خودرو است.

در گجت نیوز بخوانید:
اولین تیزر تبلیغاتی ریرا را تماشا کنید آدرس سایت جدید ثبت نام و خرید محصولات ایران خودرو؛ پایان سامانه یکپارچه و بازگشت قرعه کشی کاتالوگ رسمی ریرا منتشر شد؛ مشخصات فنی و آپشن‌های اولین کراس اور ایرانی معرفی محصولات جدید ایران خودرو که به‌زودی وارد بازار می‌شوند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*