پیکسل 9 پرو و پرو ایکس ال - Google Pixel Pro and Pro XL

پیکسل 9 پرو و پرو ایکس ال؛ مدعیان جدید گوگل با طراحی جدید و هوش مصنوعی جمنای

گوگل دو نسخه پرو و پرو ایکس ال از پیکسل 9 را به‌نمایش گذاشت. در ادامه با طراحی جدید، مشخصات فنی و امکانات Pixel 9 Pro و Pro XL آشنا شوید.

گوگل با برگزاری رویداد Made by Google 2024، گوشی‌ های موبایل پرچمدار جدید خود را به نمایش گذاشت. این شرکت دو نسخه پرو با نام‌های «پرو» و «پرو ایکس ال» در دو اندازه متفاوت را هم معرفی کرد. در ادامه می‌توانید مشخصات فنی و سایر جزئیات این گوشی‌ها را مشاهده کنید.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی گوشی پرچمدار جدید گوگل

پیکسل 9 پرو و پرو ایکس ال - Google Pixel Pro and Pro XL

پیکسل 9 با طراحی متفاوت قسمت دوربین در پنل پشتی توجهات را به خود جلب می‌کند. به‌جای نوار مستطیلی قبلی، نواری بیضی‌شکل در قسمت بالایی پنل پشتی جا گرفته است که دوربین‌ها در آن تعبیه شده‌اند. پنل پشتی هم رنگ مات دارد و فریم در پیروی از ترند روز، به حالت تخت در آمده است. چهار رنگ مشکی، سفید، صورتی و سبز برای این گوشی در نظر گرفته است.

مشخصات فنی گوگل پیکسل 9 پرو و پرو ایکس ال

گوگل برای اولین بار نسخه‌های پرو سری پیکسل خود را در دو اندازه عرضه می‌کند. نسخه پرو 6.3 اینچی و نسخه پرو ایکس ال 6.8 اینچی هر دو به نمایشگر «سوپر اکچوا» (Super Actua) گوگل با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و سقف روشنایی 3 هزار نیت مجزه هستند. گوشی اول رزولوشن 1280 در 2856 پیکسل دارد و گوشی دیگر تصاویر را با رزولوشن 1344 در 2992 پیکسل به نمایش می‌گذارد.

پیکسل 9 پرو و پرو ایکس ال - Google Pixel Pro and Pro XL

پیکسل 9 پرو و پرو ایکس ال توان پردازشی خود را از چیپست تنسور G4 می‌گیرد که امکان اجرای هوش مصنوعی «جمنای نانو» (Gemini Nano) به‌صورت لوکال را دارد. با برخورداری از این هوش مصنوعی، این گوشی‌ها می‌توانند متن، تصویر و صوت را درک کنند. در کنار این چیپ هم 16 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی بسته به نسخه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

گوشی پرچمدار Google Pixel 9 Pro

نسخه پرو از باتری 4 هزار و 700 میلی‌آمپر ساعتی و نسخه پرو XL از باتری 5 هزار و 60 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است. این نسخه‌ها برای اولین بار از فست شارژ 45 واتی هم پشتیبانی می‌کنند که به ادعای گوگل، می‌تواند طی 30 دقیقه گوشی را از 0 تا 70 درصد شارژ کند.

دوربین‌های پیکسل 9 پرو و پرو XL

گوشی‌های پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو گوگل در پنل پشتی سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 48 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری دارند. دوربین سلفی 42 مگاپیکسلی هم در پانچ هولی در بالای صفحه نمایش قرار دارد. این دوربین پیشرفتی قابل توجه نسبت به دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی پیکسل 8 پرو تجربه کرده است.

گوشی پرچمدار Google Pixel 9 Pro

امکان فیلمبرداری با سری Pixel 9 Pro با رزولوشن 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه وجود دارد و حتی به‌لطف قابلیت Super Res Zoom که برای اولین بار در حالت فیلمبرداری ارائه می‌شود، کاربر می‌تواند تا 20 برابر زوم کند. قابلیت‌های دیگر نظیر «ویدئو بوست» (Video Boost)، «آدیو مجیک اریسر» (Audio Magic Eraser)، «ماکرو فوکس ویدئو» (Macro Focus Video) و «نایت اسلایت ویدئو» (Night Sight Video) هم که پیش‌تر در پیکسل ارائه شده بودند در دسترس کاربر قرار دارند.

سیستم عامل و تماس ماهواره‌ای Pixel 9 Pro

هرچند فاز بتای اندروید 15، جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل به پایان رسیده است، کل سری پیکسل 9 با اندروید 14 به عرضه می‌رسند. با این حال، کاربران می‌توانند منتظر آپدیت جدید اندروید ظرف چند ماه آتی باشند. همچنین طبق اعلام گوگل، این گوشی‌ها تا 7 سال آپدیت سیستم عامل و امنیتی دریافت خواهند کرد.

تماس ماهواره ای پیکسل 9 پرو و پرو ایکس ال

گوگل در رویداد اخیر خود اعلام کرد که دو نسخه پرو سری پیکسل 9 با قابلیت تماس ماهواره ای اضطراری یا SOS در ایالات متحده در دسترس قرار می‌گیرند و این قابلیت به مدت دو سال به‌صورت کاملاً رایگان قابل استفاده خواهد بود. قابلیت مذکور این اجازه را به کاربر می‌دهد تا در شرایطی که به شبکه اینترنت مرسوم دسترسی ندارد، برای مخابره پیام خود به شبکه ماهواره ای در مدار پایینی متصل شود.

تاریخ عرضه و قیمت نسخه‌های پرو پیکسل 9

پیش‌فروش پیکسل 9 پرو و پرو ایکس ال هم‌اکنون در جریان قرار دارد و در تاریخ ۲۲ آگوست مصادف ۱ شهریور عرضه آن‌ها در فروشگاه­‌ها آغاز خواهد شد. این دو نسخه به ترتیب 999 دلار و 1099 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
پیکسل ۹ رونمایی شد؛ پرچمدار جدید گوگل با هوش مصنوعی پیشرفته آپدیت شیائومی HyperOS 2.0؛ انتظارات ما از قابلیت‌ها، تاریخ عرضه و دریافت‌کنندگان انبوهی از اطلاعات جدید درباره گوشی گلکسی اس ۲۴ اف ای سامسونگ لو رفت تکنولوژی شارژ ۳۰۰ واتی ریلمی معرفی شد؛ انقلاب سرعت شارژ گوشی را در این ویدیو ببینید ویوو از سلاطین جدید دنیای گوشی های میانرده، خانواده ویوو V40، رونمایی کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*