مقایسه نیسان ایکس تریل با میتسوبیشی اوتلندر

مقایسه نیسان ایکس تریل با میتسوبیشی اوتلندر؛ شاسی بلندهای وارداتی جدید بازار ایران

بازار شاسی بلندهای وارداتی بازار ایران داغ است و خریداران مشتاق انتخاب بهترین گزینه‌های روی میز هستند. در ادامه به مقایسه نیسان ایکس تریل با میتسوبیشی اوتلندر می‌پردازیم تا امکان انتخاب برایتان آسان‌تر شود.

از وقتی پای واردات خودرو به کشور باز شده، مقایسه خودروهای خارجی برای دوستداران خودروهای خاص و باکیفیت جذاب به نظر می‌رسد. می‌دانیم که واردات خودرو مدتی است از سر گرفته شده و شرکت‌های خصوصی بسیاری متولی ورود ماشین‌های خارجی و خاص به بازار شده‌اند.

تا پیش از ممنوعیت واردات خودرو به کشور در سال 96، شرکت‌های بسیاری در داخل کشور فعالیت می‌کردند و هر کدام نماینده برند معتبری بودند ولی با برچیده شدن بساط خودروسازان معتبر دنیا از ایران، سفره واردکنندگان این برندها جمع شد تا به الان که مجوز واردات صادر شده است.

مقایسه نیسان ایکس تریل با میتسوبیشی اوتلندر

ایرانی‌ها با محصولات ژاپنی و علی‌الخصوص میتسوبیشی خاطرات خوب و فراموش نشدنی دارند و یکی از خودروهای این برند که محبوب دل‌ها به شمار می‌رود، اوتلندر است که از قضا پیش از ممنوعیت واردات توسط آرین موتور وارد کشور شد و توانست موفقیت زیادی نزد دوستداران شاسی بلندهای ژاپنی کسب کند.

آرین موتور فرصت به دست آمده را مغتنم شمرده و مجددا با صدور مجوز آزادسازی واردات دست به کار شده تا باری دیگر موفقیت میتسوبیشی اوتلندر را تکرار کند. کراس اوور فول سایز اوتلندر در تیپ‌های مختلفی به بازار آمده و جالب اینکه با رقیب سرسخت خود روی یک پلتفرم توسعه یافته است.

رقیب سرسخت اوتلندر، نیسان ایکس تریل ژاپنی است که پیش از اینها به کشور آمده و توانسته طرفداران زیادی برای خود جمع کند. ایکس تریل وارداتی را هم معین خودرو و هم نامی خودرو به بازار داخلی عرضه کرده‌اند و از آنجایی که کیفیت ساخت خوبی داشته و طراحی ظاهری جذاب و امکانات مطلوبی دارد می‌تواند رقابت را با اوتلندر پایاپای و سخت کند.

طراحی ظاهری

میتسوبیشی اوتلندر - نمای جلو

زبان طراحی دو کراس اوور محبوب ژاپن شبیه یکدیگر بوده و سبک آنها یکی است. شباهت زیاد بین اوتلندر و ایکس تریل به خاطر اشتراک پلتفرمشان است. هر دو خودرو نمای جلوی مشابه و نزدیک به هم دارند که مطابق با ترند روز طراحی دنیا است. در این طراحی چراغ‌های اصلی نسبت به چراغ‌های روشنایی روز مجزا تعبیه شده و روی سپر قرار گرفته‌اند.

گرچه جلوپنجره هر دو خودرو شبیه به یکدیگر است اما اوتلندر به خاطر خطوط تند و تیز و کروم‌کاری‌های بیشتری که دارد توانسته ظاهر پویاتری در مقایسه با ایکس تریل داشته باشد.

مقایسه نیسان ایکس تریل با میتسوبیشی اوتلندر

نمای عقب دو کراس اوور ژاپنی وارداتی به کشورمان تفاوت‌های نسبتا زیادی با یکدیگر دارد. نیسان ایکس تریل سعی کرده با دنبال کردن الگوی ساده خود به دنبال پیچیدگی‌های تجملاتی نرود. چراغ‌های اوتلندر طراحی کشیده و باریکی دارند و در عوض ایکس تریل مجهز به چراغ‌های پهن و کوچک شده است.

اوتلندر سپری همرنگ با بدنه دارد و المان‌های بصری بیشتر باعث شده ظاهر کلی این کراس اوور فول سایز زیباتر باشد حال آنکه کراس اوور نیسان سپر چندبخشی دارد و طراحی آن اسپرت نیست. با این اوصاف حق بدهید که خودروی میتسوبیشی را برنده این بخش اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید:

چانگان CS55 پلاس در برابر بستیون T77؛ مقایسه شاسی بلندهای چینی وارداتی جدید بازار

طراحی کابین

شباهت‌های دو کراس اوور اوتلندر و ایکس تریل به همان طراحی ظاهری ختم شده و با ورود به کابین خبری از شباهت نیست و هر چه هست، تمایز و اختلاف است. متاسفانه هنوز مشخص نشده که نامی خودرو و معین خودرو می‌خواهند کدام تیپ از ایکس تریل را به بازار وارد کنند اما مطمئن هستیم که در حال حاضر واردات تیپ پایه این خودرو با حداقل امکانات رفاهی قطعی شده است.

میتسوبیشی اوتلندر - نمای داخل کابین

و اما میتسوبیشی اوتلندر را آرین موتور با تیپ‌های مختلفی وارد کشور خواهد کرد و به همین دلیل خرید آن در مقطع کنونی به صرفه و جذاب تر است. به هر حال بیایید نگاهی به داخل کابین این دو کراس اوور ژاپنی بیندازیم و توضیحی درباره قسمت‌های مختلف آن بدهیم.

طراحی داشبورد نیسان ایکس تریل ساده بوده و متاسفانه از امکانات پایه‌ای مثل سیستم مولتی مدیا برخوردار نیست. لازم به ذکر است که بازار ما علاقه زیادی به آپشن‌های رفاهی دارد و اگر ایکس تریل نتواند تیپ‌های فول آپشن تر را برای فروش فراهم کند، شانسی در رقابت با اوتلندر نخواهد داشت. همچنین اوتلندر مجهز به امکاناتی شده که ایکس تریل فاقد آنها است و برخلاف تریم روشن این کراس اوور از تریم تیره بهره می‌برد.

نیسان ایکس تریل - نمای کابین داخلی

فضای هر دو خودرو یکسان و جادار بوده و تست‌های کابین آنها با توجه به اشتراک در پلتفرم خروجی یکسانی داشته است. متریال به کار رفته در کابین کیفیت بالایی داشته و خوشبختانه مونتاژ آنها کم نقص است.

قوای محرکه

بیشترین تفاوت اوتلندر با ایکس تریل در قسمت قوای محرکه است. زیر کاپوت اوتلندر یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند در شرایط ایده آل 160 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این موتور از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. یکی از نقاط قوت فنی اوتلندر، عرضه به صورت چهار چرخ محرک است.

 

تیپ‌های نیسان ایکس تریل مختلف است اما آنچه تا به امروز وارد کشور شده، مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند در بهترین حالت خود 181 اسب بخار قدرت و 244 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس این کراس اوور ژاپنی سی وی تی ایکس ترونیک بوده و نیروی محرکه را تنها به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. با این حال طبق برخی شایعات این احتمال وجود دارد که ایکس تریل چهار چرخ محرک به کشور راه پیدا کند.

سیستم تعلیق هر دو خودرو شبیه به یکدیگر بوده و در چرخ‌های جلو از سیستم مک فرسون و عقب از مولتی لینک استفاده شده است. سیستم فوق نه تنها نرمی مطلوبی به سرنشینان انتقال می‌دهد بلکه پایداری هر دو خودرو را به سطح قابل قبولی رسانده است. گشتاور تولیدی اوتلندر به علت مجهز بودن به توربوشارژ بیشتر است حال آنکه سیستم تنفس طبیعی ایکس تریل استهلاک کمتری دارد و با بنزین بی‌کیفیت ایران سازگاری بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

سهند S یا تندر 90؛ برنده مقایسه کدام است؟

امکانات رفاهی و ایمنی

نیسان ایکس تریل - نمای عقب

نیسان ایکس تریل معین خودرو اروند در چهار تیپ S، SV، SV2، SL به بازار کشورمان آمده و میتسوبیشی اوتلندر هم در سه مدل L-LINE، M-LINE، H-LINE به فروش می‌رسد. در ادامه اشاره‌ای به مهمترین امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی دو کراس اوور ژاپنی بازار می اندازیم.

از جمله امکاناتی که به طور مشترک در چهار تیپ نیسان ایکس تریل وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چراغ‌های هدلایت LED / سنسور چراغ، چراغ‌های دیلایت LED، چراغ‌های مه شکن LED عقب، چراغ‌های LED عقب، تنظیم برقی آینه بغل + تاشو دستی، آینه‌های بغل دارای چراغ راهنمای LED، سنسور لمسی دستگیره درب، ورود به خودرو بدون ریموت، روشن کردن موتور با استارت دکمه‌ای، تغییر 4 حالته دستی صندلی شاگرد، زیر آرنجی مرکزی صندلی عقب، صندلی‌های قابل تنظیم ردیف دوم، قلاب ایزوفیکس مخصوص صندلی کودک، آنتن کوسه‌ای، 1 عدد پورت USB – TYPE A، کنترل رادیو پخش روی غربیلک فرمان، کیسه هوای سرنشینان جلو/ جانبی/ پرده‌ای و سیستم هشدار فشار باد تایرها.

مقایسه نیسان ایکس تریل با میتسوبیشی اوتلندر

همچنین از جمله امکاناتی که میتسوبیشی اوتلندر دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کروز کنترل، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری، سنسور باران، سنسور فشار باد تایرها، رادار تصادف جلو و رادار تصادف از عقب، سنسور تشخیص عابر پیاده، ترمز ای بی اس، ترمز پارک برقی، ترمز با نیروی کمکی، ترمز اضطراری هوشمند، اتوهلد، دی لایت و اتولایت، چراغ مه شکن جلو و چراغ مه شکن عقب، گرم کن فرمان، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین 360 درجه، ایربگ راننده، ایربگ زانویی راننده، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ پرده‌ای، ایربگ جانبی جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، ایزوفیکس صندلی کودک، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو برقی و…

سخن پایانی

کراس اوورهای ژاپنی بازار کشورمان محبوبیت فوق العاده‌ای بین مشتریان دارند چرا که برندهای ژاپنی کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و محصولات آنها بی‌نظیر است. اگر قصد خرید خودروی وارداتی دارید و بین اوتلندر و ایکس تریل مردد مانده‌اید باید به نیازهای خودتان نگاه کنید.

اگر طراحی به روز و زیبا، سیستم چهار چرخ محرک و امکانات زیاد برایتان در اولویت است، اوتلندر گزینه مطلوبی است. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت کراس اوور میتسوبیشی گران تر بوده و به بنزین ایران به دلیل بی‌کیفیت بودن آن حساس است و متاسفانه گیربکس سی وی تی دارد.

اما اگر متریال داخلی بهتر و باکیفیت تر و قدرت بیشتر مدنظر شماست و ایمنی و حساس نبودن به بنزین برایتان مسئله مهمتری است، ایکس تریل را پیشنهاد می‌کنیم. معایب کراس اوور نیسان عبارتنداز: داشتن گیربکس سی وی تی و فقدان سیستم چهار چرخ محرک در حال حاضر. در نهایت تصمیم گیری با شماست و می‌توانید بنابه صلاحدید خود یکی از این دو ماشین را انتخاب کنید.

گالری تصاویر نیسان ایکس تریل

گالری تصاویر میتسوبیشی اوتلندر

در گجت نیوز بخوانید:
ام جی جی تی فیس لیفت معرفی شد؛ سدان اسپرت چینی با چهره تهاجمی ۱۲ تا از موفق‌ترین اتومبیل های مرسدس بنز در طول تاریخ تصاویر رسمی و کاتالوگ مشخصات فاو بستیون NAT برقی ایران خودرو نسل جدید سانگ یانگ اکتیون با طراحی زیباتر از قبل معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*