بی ام و M5 تورینگ

استیشن بی ام و M5 تورینگ بعد از دو دهه غیبت معرفی شد

کمپانی بی ام و (BMW)، پس از یک وقفه طولانی مدت از سومین نسخه استیشن بی ام و M5 تورینگ با قیمتی نسبتاً زیاد رونمایی کرد.

شرکت مطرح بی ام و که غالبا علاقه‌ای به ساخت خودروهای سبک استیشن و شوتینگ بریک ندارد، در جدیدترین اقدام خود از بی ام و M5 تورینگ رونمایی کرده است. این سومین خودرو استیشن در تاریخ سری M5 محسوب می‌شود که با پیشرانه قدرتمند، امکانات جذاب و قیمتی بالا در بازار کشور ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این استیشن جذاب همراه ما باشید.

نسل جدید بی ام و M5 تورینگ؛ بی همتا و پرقدرت

بی ام و M5 تورینگ

بی ام و با یک وقفه طولانی مدت پس از سال ۲۰۰۷ میلادی و معرفی M5 استیشن نسل E60، اکنون سری جدید M5 تورینگ را با وزن بسیار بالای ۲۵۰۸ کیلوگرم (سنگین تر از پیکاپ فورد F150) به بازار آمریکا عرضه خواهد کرد. این نسخه برخلاف همتای سدان خود از توزیع وزن ۵۰-۵۰ بهره می‌برد که به لطف فاصله محوری کشیده، فاصله عرضی بیشتر چرخ‌ها و مرکز ثقل پایین‌تر حاصل شده است.

در بخش طراحی، تغییر خاصی از نظر فرم ظاهری چراغ‌ها، جلوپنجره و خطوط و نقوش برجسته بدنه به نسبت نسخه سدان شاهد نیستیم و تنها وجه تمایز آن همین فرم استیشن M5 تورینگ است. بهره‌گیری از گلگیرهای برجسته، جابجایی شبرنگ‌های طرفین سپر عقب و اسپویلر عقب اختصاصی نشان می‌دهند که این یک سری ۵ تورینگ معمولی نیست. در واقع بی ام و سعی کرده با حفظ ساختار و شخصیت M5، پس از حدود 17 سال یک محصول جنجالی و البته همه چیز تمام را ارائه دهد.

همچنین با باز کردن در صندوق برقی این خودرو، فضای باری به حجم ۵۰۰ لیتر ارائه می‌شود که با خواباندن صندلی‌های عقب، این رقم به ۱۶۳۰ لیتر می‌رسد.

مشخصات فنی BMW M5 Touring

در بخش فنی نیز نسخه استیشن کاملاً با M5 سدان یکسان هستند و هیچ تغییری در قوای محرکه، اندازه لاستیک‌ها و یا حتی سیستم تعلیق ایجاد نشده است. این خودرو از همان پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی با قدرت ۷۲۷ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره برده که با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جفت شده است. M5 Touring به دلیل ۶۳ کیلوگرم وزن بیشتر به نسبت نسخه سدان، کمی کندتر است و ظرف مدت زمان ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که M5 سدان ظرف مدت ۳.۴ ثانیه این مهم را انجام می‌دهد.

این استیشن پرقدرت پس از ۱۱.۱ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است که در صورت سفارش پکیج راننده «M پاور» می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد. BMW انواع حالت‌های محرک را بر روی این نسخه ارائه داده که نحوه استفاده خودرو از منابع مختلف رانش را تنظیم می‌کند، از جمله تنظیماتی برای سیستم تمام چرخ محرک که حالت دریفت با محوریت چرخ‌های عقب را فعال می‌کند.

طراحی داخلی و آپشن های بی ام و ام 5 استیشن

نمای داشبورد بی ام و M5 تورینگ

کابین M5 تورینگ دقیقا شبیه به سدان سری 5 است، اما با تغییرات قابل توجهی از جمله فرمان مخصوص نسخه M، شیفترهای تعویض دنده بزرگ قرمز، صندلی‌های اسپرت‌تر به‌منظور نگه‌داشتن ایمنی بیشتر به هنگام رانندگی سخت و عناصر نورپردازی و انیمیشن‌های صفحه نمایش متمایز. همچنین گزینه های مختلف چرم، چوب و آلومینیوم نیز برای این نسخه در دسترس هستند.

از دیگر امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به سانروف پانوراما، سیستم صوتی Bowers & Wilkins، کلاستر دیجیتال 12.3 اینچی و یک صفحه نمایش لمسی مرکز اطلاعات سرگرمی 14.9 اینچی منحنی، پشتیبانی از نرم‌افزار iDrive 8.5 BMW، اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو، ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور و… اشاره کرد.

عرضه بی ام و M5 تورینگ به بازار در سه‌ماهه پایانی سال جاری صورت خواهد گرفت. قیمت این ماشین در آمریکا از 121 هزار و 500 دلار آغاز می‌شود که ۲ هزار دلار از نسخه سدان بیشتر است.

در انتها دعوت می‌کنیم تا مطلب معرفی و بررسی دو خودرو وارداتی کیا موتورز به کشورمان با نام‌های کیا سلتوس توربو و کیا K5 توربو که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
کیا K4 مدل 2025 به‌عنوان جانشین سراتو در آمریکا رونمایی شد + مشخصات و قیمت لامبورگینی تمراریو معرفی شد؛ جانشین هوراکان با پیشرانه هیبرید ۹۲۰ اسب بخاری نسل جدید سانگ یانگ اکتیون با طراحی زیباتر از قبل معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*