قطع آنتن آیفون 14

آنتن تمام گوشی های آیفون 14 و 15 به زودی قطع می‌شود

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آغاز طرح قطع آنتن دو گوشی رجیستر نشده اپل آیفون 14 و آیفون 15 خبر داد.

در اوایل خرداد ماه سال جاری بود که تصویب مصوبه اصلاح نرخ تعرفه واردات کالا بر شایعات ممنوعیت واردات انواع گوشی های آیفون دامن زد. مدتی پس از این خبر بود که قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس در بازار سر به فلک کشید و بازار موبایل کشور دچار یک بی ثباتی تاریخی شد. حال طبق صحبت‌های سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قطع آنتن گوشی های آیفون 14 و آیفون 15 در دستور کار قرار گرفته و بدین ترتیب دوباره باید منتظر چالش‌های جدی در بازار موبایل کشور باشیم.

قطع آنتن آیفون های 14 و 15 در دست اقدام است

قطع آنتن آیفون 14

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره این موضوع اظهار داشت:

با توجه به پیگیری‌های جدی ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز از اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقداماتی در این راستا صورت گرفته است و اخیرا شاهد نتایج آن هستیم. البته اقدامات مورد نظر در این خصوص هنوز تکمیل نشده است و همچنان در حال پیگیری هستیم تا موارد مورد نظر به طور کامل به مرحله اجرا برسد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا همچنین در پاسخ به سوالی در مورد آمار واردات ۵۰۰ میلیون دلار آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاق که توسط یکی از انجمن‌های تخصصی اعلام شده است، گفت:

این دسته از آیفون‌ها رجیستر نمی‌شود. در نتیجه آماری از آن وجود ندارد. انجمن‌های صنفی نیز آمار کشور را احصا و اعلام نمی‌کنند و چنین مسئولیتی نیز ندارند. بنابراین نباید در حوزه‌های غیر مربوط دخالتی داشته باشند.

با این تفاسیر امکان جهش قیمتی مجدد خانواده آیفون 13 در بازار وجود دارد. همچنین این احتمال وجود خواهد داشت که شیوه جدیدی برای بازگزداندن آنتن گوشی های یاد شده ابداع شود. در هر صورت باید منتظر عملی شدن این طرح ماند و نظاره کرد که آیا به ادعای مسئولان کارساز خواهد بود یا خیر.

همچنین بخوانید:
نظر آذری‌جهرمی درباره ممنوعیت واردات آیفون در دولت پزشکیان تصمیم جدید دولت برای واردات آیفون اعلام شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*