جی ام سی یوکان 2025

جی ام سی یوکان 2025 با ظاهر پر ابهت‌تر و امکانات بیشتر معرفی شد

کمپانی آمریکایی جنرال موتورز، از نسخه 2025 جی ام سی یوکان با امکاناتی فوق‌العاده جذاب و پیشرانه قدرتمند رونمایی کرد.

شرکت جنرال موتورز که ید طولانی در تولید خودروهای SUV فول سایز و اصطلاحاً عضلانی دارد، به تازگی از جی ام سی یوکان 2025 رونمایی کرده است که تغییرات زیادی در بخش طراحی، خصوصاً تریم داخلی داشته است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این هیولای آمریکایی می‌پردازیم.

جی ام سی یوکان 2025؛ ابهت بی بدیل آمریکایی

جی ام سی یوکان 2025

نسل قبلی GMC Yukon که در سال ۲۰۲۳ معرفی شده بود، بدون تغییر خاصی در نمای ظاهری، اکنون با مدل ۲۰۲۵ معرفی و به‌زودی روانه بازار خواهد شد. شاسی بلند فول سایز جی‌ ام‌ سی یوکان بر اساس طراحی مشابه شورولت تاهو و سابربن تولید شده است.نسخه 2025، به‌روزرسانی‌ هایی شامل نمای جلوی بازسازی‌شده با جلوپنجره جدید را دریافت کرده است. همچنین عناصر نورپردازی جلو و عقب یوکان قابل شخصی سازی شده است. برای اولین بار، چرخ های 24 اینچی پر زرق و برق برای این خودرو در نظر گرفته شده که در تیپ Denali Ultimate استاندارد هستند اما در Denali معمولی سفارشی هستند.

مشخصات فنی GMC Yukon 2025

زیر کاپوت جی ام سی یوکان 2025، یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی با قدرت ۳۰۵ اسب بخار و ۶۷۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور به نسبت نسخه قبلی با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور قوی تر شده است. علاوه بر این، موتور دیزلی حالا برای تمام مدل‌های یوکان ازجمله نسخه‌های آفرود AT4 هم قابل انتخاب خواهد بود.

نسخه های بالارده همچنان با پیشرانه‌های بنزینی قبلی ۵.۳ لیتری V8 با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار ارائه می‌شوند. نیروی هر سه پیشرانه یاد شده نیز توسط یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود تا یوکان بتواند حداکثر ۳۸۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد. شتاب صفر تا صد نسخه پرچمدار 6.2 لیتری نیز 7.8 ثانیه اعلام شده است. (غیر رسمی)

نمای جانبی جی ام سی یوکان 2025

نسخه های چهار چرخ متحرک این خودرو از ویژگی‌های فنی متعددی برای یدک کشی بهره‌مند شده است؛ از جمله نمای شفاف تریلر که عملاً یدک کش فیزیکی را از نمای دوربین حذف می‌کند و به شما امکان می‌دهد اشیاء ثابت پشت آن را ببینید. همچنین سیستم Blind Zone Steering Assist طول یدک کش را در نظر می‌گیرد و هنگامی که وسیله نقلیه‌ای در نقطه کور او قرار می‌گیرد، راننده را با حرکت محکم فرمان مطلع می‌کند.

طراحی داخلی و آپشن های شاسی بلند یوکان 2025

نمای داشبورد جی ام سی یوکان 2025

نمای داخلی جی ام سی یوکان 2025 بیشترین پیشرفت و تغییرات را به نسبت نسل قبل تجربه کرده است. مهم‌ترین ویژگی در اینجا یک نمایشگر لمسی عمودی ۱۶.۸ اینچی است که به‌صورت استاندارد برای همه تریم‌ها عرضه می‌شود. دریچه‌های تهویه یوکان جدید نیز به صورت عمودی طراحی شده‌اند. با این‌ وجود، هنوز یک ردیف دکمه فیزیکی زیر نمایشگر بزرگ مرکزی برای عملکردهای معمول دیده می‌شود. علاوه بر این، یک نمایشگر ۸ اینچی هم برای صندلی‌های ردیف دوم قابل سفارش خواهد بود که سیستم تهویه و مولتی مدیا را کنترل می‌کند.

جنرال موتورز همچنین سیستم‌های کمک‌راننده بیشتری مثل ترمز دنده‌ عقب، هشدار جانبی دوچرخه‌سواران، ترمز خودکار عابر پیاده و ترمز اضطراری خودکار در چهار راه‌ها را به‌صورت استاندارد برای یوکان در نظر گرفته درحالی‌که سیستم خودران سوپر کروز و دید در شب حرارتی (نایت ویژن) به صورت سفارشی در دسترس قرار می‌گیرند.

جی ام سی یوکان 2025 به صورت استاندارد هشت سرنشین است. با سفارش صندلی های کاپیتانی ردیف دوم ظرفیت کل به هفت نفر کاهش می‌یابد. مدل‌های دنالی تزئینات چوبی با منافذ باز با الگوهای توپوگرافی حکاکی شده با لیزر و لهجه‌های کرومی ارائه می‌دهند. دنالی همچنین شامل صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی در ۱۶ جهت با بالش‌های گرم‌کن، تهویه‌کننده و ماساژور است. یوکان با مبلمان مدیریتی ردیف دوم که شامل صندلی‌های کاپیتانی لوکس است در دسترس است.

جی‌ ام‌ سی همچنین تیپ جدیدی بنام AT4 آلتیمیت را هم به خانواده یوکان افزوده است که با ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های چرمی منحصربه‌فرد و تریم چوبی، تجمل بیشتری را به این نسخهٔ آفرودی اضافه می‌کند. AT4 آلتیمیت همچنین به صفحه محافظ جلو، رینگ‌های ۲۰ اینچی و سیستم تعلیق بادی هم مجهز است که می‌تواند فاصله از زمین را تا ۵ سانتی‌متر افزایش دهد. دنالی آلتیمیت هم با رینگ‌های ۲۴ اینچی، سیستم صوتی Bose با ۲۲ بلندگو، تریم چوبی و کرومی فراوان و ماساژور ۱۶ جهته صندلی‌های جلو، همچنان عنوان پرچم‌دار خانواده یوکان را حفظ کرده است.

قیمت یوکان مدل ۲۰۲۵ هنوز اعلام نشده است ولی انتظار می‌رود قیمت پایهٔ این شاسی‌بلند بروز شده از حدود ۶۰ هزار دلار آغاز شود. گران‌ترین نسخه این خودرو یعنی دنالی آلتیمیت نیز هم‌اکنون ۱۰۵ هزار دلار قیمت دارد که انتظار می‌رود در نسخه جدید این رقم افزایش پیدا کند.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
شاسی بلند آفرودی ماهیندرا تار روکس به عنوان رقیب هندی جیپ رانگلر معرفی شد تسلا سایبرتراک با این نسخه ویژه آماده ورود به میدان نبرد است + عکس کادیلاک با این کانسپت جدید تبحر خود در ساخت سوپرکار را به رخ می‌کشد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*