نیسان آلتیما 2025

معرفی نیسان آلتیما 2025 با پیشرانه و امکانات جدید

نیسان آلتیما 2025 با اعمال تغییرات مهم به بازار عرضه خواهد شد. مشخصات پیشرانه و امکانات رفاهی و ایمنی جدید سدان محبوب ژاپنی‌ها چیست؟

شرکت نیسان که از محبوبترین خودروسازان ژاپن و جهان محسوب می‌شود، از سال 1992 میلادی در حال تولید آلتیما است و امروز از مدل 2025 این سدان میان‌رده با پیشرانه و آپشن‌های رفاهی جدید رونمایی کرده است. مهمترین تغییر نیسان آلتیما در مدل 2025، حذف موتور 2 لیتری توربوشارژ تراکم متغیر است.

نیسان آلتیما 2025 با تغییرات جدید

مدل 2024 آلتیما به طور پیش فرض مجهز به دو پیشرانه بود ولی عملا موتور 2 لیتری توربوشارژ به عنوان پرچم‌دار مورد استفاده قرار می‌گرفت تا اینکه شرکت نیسان تصمیم گرفت مدل 2025 این سدان میان‌رده و محبوب را با پیشرانه پایه 2.5 لیتری تنفس طبیعی به بازار بیاورد.

قوای محرکه نیسان آلتیما 2025

نیسان آلتیما 2025

نسخه پرچم‌دار آلتیما زیر کاپوت یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ داشت که می‌توانست در شرایط ایده آل، 248 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور تولید کند. سیستم انتقال قدرت این نسخه سی وی تی است که البته با مقداری هزینه بیشتر به CVT ProPilot قابل تغییر بود.

حالا نیسان با حذف موتور توربوشارژ، تصمیم گرفته آلتیما 2025 را تنها با یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی راهی بازار کند. این موتور قادر است در نسخه چهار چرخ محرک، 182 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید کند و اگر قدرت بیشتری می‌خواهید باید نسخه محرک جلو را سفارش دهید چرا که آلتیما در این نسخه می‌تواند 188 اسب بخار قدرت و 244 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

البته اعداد و ارقام فوق تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند ولی می‌توان نقطه قوت پیشرانه 2.5 لیتری را در مصرف سوخت مناسب آن دانست. نسخه محرک جلو نیسان آلتیما به طور ترکیبی در هر 100 کیلومتر پیمایش، حدود 7.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند حال آنکه این رقم در نسخه چهار چرخ محرک به 7.8 لیتر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نیسان سیلفی ۱.۶ لیتری پارس خودرو ؛ رقیب تویوتا کرولا در ایران

شرکت نیسان در یک بیانیه، علت حذف پیشرانه توربوشارژ را از آلتیما، ایجاد تعادل بهینه بین مصرف سوخت و پرفورمنس عنوان کرده و همچنین تأکید کرده مشتریان به دنبال ایجاد چنین تعادلی خصوصا در نسخه چهار چرخ محرک بوده‌اند. با این حال احتمال می‌دهیم علت اصلی حذف این موتور، خرابی‌های متعددی باشد که در سال 2023 گزارش شده است.

نیسان آلتیما 2025

حذف پیشرانه توربوشارژ می‌تواند نشان دهنده یک تصمیم جدی برای توقف تولید آلتیما باشد. نیسان هنوز راجع به پایان کار سدان میان‌رده خود چیزی نگفته اما یک منبع موثق اعلام کرده نسخه 2026 این سدان ژاپنی، آخرین مدل قابل عرضه خواهد بود. با این حال نیسان برای جبران حذف پیشرانه قدرتمند توربوشارژ از یک پکیج امکانات رفاهی با نام اسپشیال ادیشن رونمایی کرده است.

امکانات رفاهی نیسان آلتیما 2025

پکیج اسپشیال ادیشن نیسان آلتیما 2025 شامل امکانات رفاهی و ایمنی جذابی خواهد بود که قرار است مشتریان را ترغیب به خرید این سدان کند. برخی از این آپشن‌ها عبارتنداز:

  • نمایشگر لمسی 12.3 اینچی
  • شارژر بی‌سیم گوشی
  • اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم
  • کنترل تهویه دو منطقه‌ای
  • تریم فیبر کربنی مصنوعی در کنسول مرکزی
  • اسپویلر عقب و رینگ‌های 17 اینچی مشکی

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
مرسدس بنز اس کلاس افسانه‌ای به پایان راه خود نزدیک می‌شود عجیب ترین اتومبیل هایی که خودروسازان لوکس ساخته‌اند تکمیل وجه لاماری ایما مطابق با قوانین جدید ۱۴۰۳ و بیانیه جدید آرین پارس موتور تمام برندهایی که تویوتا در حال حاضر تحت مالکیت دارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*