نسل جدید آریزو 5 مدیران خودرو

نسل جدید آریزو 5 مدیران خودرو در خیابان‌های ایران شکار شد

به تازگی نسل جدید آریزو 5 مدیران خودرو در خیابان‌های اهواز و در حال تست دیده شده است. تغییرات نسل جدید Arrizo 5 در مقایسه با مدل اسپرت چیست؟

مدیران خودرو پس از عرضه موفق ام وی ام آریزو 5 اسپرت و ام وی ام آریزو 5 برقی سراغ یک سدان کامپکت دیگر رفته که هم اکنون تصاویری از تست آن در خیابان‌های کشور غوغا به پا کرده است. هنوز یک سال هم از عرضه دو خودروی فوق به مشتریان نگذشته که این شرکت خصوصی تصمیم گرفته نسخه ارتقایافته‌ای از آن را به بازار کشور بیاورد.

نسل جدید آریزو 5 مدیران خودرو در اهواز دیده شد

جالب اینجاست تصویری که از خودرو جدید مدیران خودرو شکار شده، حتی در وب سایت‌های چینی دیده نشده و فقط می‌دانیم که مدل ارتقایافته و فیس لیفت آریزو 5 اسپرت است. در کنار این خودرو دو محصول جذاب دیگر یعنی اکستریم ال ایکس و فونیکس تیگو 8 در شهر زیبای اهواز و در حال تست مشاهده شده‌اند.

طراحی ظاهری

نسل جدید آریزو 5 مدیران خودرو

از روی تصاویر منتشر شده می‌توان گفت که نسخه در حال تست تفاوت‌های مشهودی با مدل اسپرت دارد. مهمترین تغییر و تحول این سدان، جلوپنجره و حذف چراغ‌های روشنایی روز یا دی لایت است. به نظر می‌رسد که چراغ‌های روشنایی روز با چراغ‌های اصلی خودرو ترکیب شده‌اند.

 

نکته دیگر اینکه سنسورهای هشدار دهنده موانع به جلو منتقل شده و دستگیره درب‌ها با نسخه اسپرت تفاوت دارد. دستگیره‌ها شبیه به دیگر محصولات مدیران خودرو مثل ایکس 55 پرو و به حالت لمسی است. متاسفانه اطلاعات ما از داخل کابین حداقلی است و در عمل چیزی از آن نمی‌دانیم.

 

احتمال دارد کلاستر معمولی آریزو 5 اسپرت در مدل فیس لیفت تبدیل به کلاستری دیجیتالی شود و دسته دنده به حالت شیفت بای درآید. در ادامه نگاهی به مشخصات زیر کاپوت این محصول می‌اندازیم.

قوای محرکه

خوشبختانه تغییرات آریزو 5 جدید در ظاهر و امکانات رفاهی خلاصه نشده و تحولاتی زیر کاپوت رخ داده است. در گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه آریزو 5 با پیشرانه ارتقایافته شنیده می‌شد و حالا احتمال می‌دهیم یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ ارتقایافته و یک گیربکس 7 سرعته W-DCT برای آن در نظر گرفته شده باشد.

پیشرانه فوق قادر است در شرایط ایده آل حداکثر 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این در حالی است که نسخه اسپرت فعلی می‌تواند به کمک جعبه دنده سی وی تی، حداکثر 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور به کف جاده منتقل کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

نسل جدید آریزو 5 مدیران خودرو

متاسفانه اطلاعات دقیقی از آپشن‌های رفاهی و تجهیزات ایمنی نداریم ولی به طور کلی از مهمترین امکانات این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سانروف، 6 کیسه هوای ایمنی، گرم کن صندلی‌های ردیف اول، خروجی تهویه هوا مخصوص سرنشینان عقب، مانیتور و مولتی مدیا همراه با دوربین عقب، باز و بسته کردن آینه‌ها به صورت برقی همراه با گرم کن و چراغ راهنما، ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد، سامانه کنترل خودرو در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی راننده همراه با تنظیم گودی کمر، سنسور نور، سنسورهای هشدار دهنده میزان فشار باد تایرها، سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمزهای ABS، EBD و BA، تنظیم سیستم تهویه تک کاناله به صورت لمسی و فرمان دی کات و…

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
بررسی تمامی نسل های تویوتا فور رانر از بدترین تا بهترین تحویل خودرو به ثبت نام کنندگان تا سال ۱۴۰۶ طول می‌کشد خودرو جدید لوکانو با نام ECODA 7 به بازار می‌آید معرفی نیسان آلتیما ۲۰۲۵ با پیشرانه و امکانات جدید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*