قابلیت ضدسرقت گوشی های اندرویدی در اندروید ۱۵

قابلیت ضدسرقت هوشمند گوگل، گوشی های اندرویدی را بیمه می‌کند!

قابلیت ضدسرقت هوشمند گوگل به نام – Theft Detection Lock که همراه با اندروید ۱۵ عرضه می‌شود، گوشی های اندرویدی را از سرقت بیمه می‌کند.

گوگل امسال، قابلیت جدیدی به نام “Theft Detection Lock” را برای گوشی‌های اندرویدی معرفی کرد. این ویژگی که انتظار می‌رود با اندروید ۱۵ عرضه شود، زمانی که کسی گوشی شما را بردارد و به سرعت دور شود، چه با دویدن، دوچرخه‌سواری یا رانندگی، تشخیص داده و سپس صفحه را به طور خودکار قفل می‌کند. به گفته میشل رحمان، خبرنگار حوزه اندروید، قابلیت ضدسرقت هوشمند گوگل در دسترس کاربران گوشی های اندرویدی قرار گرفته است.

ویژگی ضدسرقت هوشمند گوگل چگونه کار می‌کند؟

گوگل توضیح می‌دهد که این ابزار از هوش مصنوعی برای نظارت بر ژیروسکوپ و شتاب‌سنج گوشی شما استفاده می‌کند که سنسورهایی هستند که حرکت را ردیابی می‌کنند. هوش مصنوعی به‌دنبال «حرکت‌های رایج مرتبط با سرقت» است، اگرچه گوگل جزئیات دقیقی در مورد این حرکات ارائه نداده است. با این حال، احتمالا شامل یک حرکت ناگهانی به دنبال شتاب سریع است. پس از تشخیص این حرکات، گوشی بلافاصله صفحه را قفل خواهد کرد.

قابلیت ضدسرقت گوشی های اندرویدی در اندروید ۱۵

در حال حاضر، این ویژگی برای تعداد محدودی از کاربران در برزیل که برای برنامه بتای گوگل ثبت نام کرده‌اند، منتشر شده است. پس از عرضه کامل این ویژگی، احتمالا ابتدا با گوشی‌های جدید گوگل شروع خواهد شد و در نهایت در همه دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید با نسخه اندروید ۱۰ یا بالاتر، که شامل اکثر گوشی‌های مدرن اندرویدی می‌شود، در دسترس خواهد بود.

قفل تشخیص سرقت تنها بخشی از مجموعه‌ای از پیشرفت‌های امنیتی است که گوگل در اوایل امسال اعلام کرد. این ویژگی‌ها برای محافظت از داده‌های شما «قبل، حین و بعد از سرقت» طراحی شده‌اند. در اینجا برخی از ابزارهای امنیتی دیگری که گوگل در حال عرضه است، آورده شده است:

  • محافظت در برابر بازنشانی به تنظیمات کارخانه: بازنشانی گوشی شما به تنظیمات کارخانه و راه‌اندازی آن با یک حساب جدید دشوارتر خواهد بود، که این کار را برای سارقان دشوارتر می‌کند تا داده‌های شما را پاک کنند.
  • فضاهای خصوصی: می‌توانید برنامه‌های حساس خود را در فضاهای امن و خصوصی در گوشی خود پنهان کنید.
  • حالت گم شده در Find My Device: می‌توانید گوشی خود را به عنوان گم شده علامت‌گذاری کنید تا ردیابی آن آسان‌تر شود.
  • قفل خودکار: اگر کسی چندین بار تلاش کند و نتواند گوشی شما را باز کند، به طور خودکار قفل می‌شود.
  • قفل آفلاین: حتی اگر گوشی شما آفلاین باشد، می‌توانید آن را از راه دور قفل کنید.
  • قفل از راه دور: می‌توانید گوشی خود را از هر جایی با استفاده از شماره خود و یک چالش امنیتی سریع قفل کنید.

قابلیت ضدسرقت گوشی های اندرویدی در اندروید ۱۵

این ابزارهای امنیتی جدید، از جمله قفل تشخیص سرقت، در اواخر امسال از طریق یک به‌روزرسانی سرویس‌های گوگل پلی در دسترس قرار خواهند گرفت. در حالی که برخی از ویژگی‌ها برای همه در دسترس خواهند بود، برخی دیگر منحصر به اندروید ۱۵ خواهند بود.

در گجت نیوز بخوانید:
چه زمانی نسخه نهایی اندروید ۱۵ برای عموم کاربران منتشر می‌شود؟ ویژگی های جدید اندروید ۱۵، تجربه گوشی شما را متحول می‌کند همه تغییراتی که آپدیت اندروید ۱۵ در گوشی‌های سامسونگ به وجود می‌آورد + عکس با این قابلیت مخفی اندروید ۱۵ تمام اجزای گوشی‌تان را چک کنید ۷ قابلیت کاربردی و جذاب که اندروید ۱۵ به‌زودی به گوشی شما خواهد آورد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*