پریدن سیم کارت شیائومی

راه حل مشکل پریدن سیم کارت در شیائومی

پریدن سیم کارت در گوشی‌های شیائومی یکی از پرتکرارترین مشکلاتی است که کاربران ردمی و پوکو درگیر آن هستند. در این مطلب گجت نیوز، ما به روش‌های حل این مشکل می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

اگر با وجود این که سیم کارت خود را در گوشی شیائومی قرار داده‌اید اما گوشی اعلام می‌کند که سیم کارتی در گوشی وجود ندارد؛ یا به دلایل نامعلومی با پریدن سیم کارت در گوشی خود مواجه شده‌اید احتمالا ایرادی نرم‌افزاری یا در مواردی سخت‌افزاری در گوشی شما وجود دارد. همچنین یک اشتباه کوچک در روند فعال کردن سیم کارت شیائومی، می‌تواند منجر به پریدن سیم کارت شود.

پریدن سیم کارت شیائومی

گاهی اوقات ممکن است مشکل پریدن سیم کارت شیائومی، مربوط به مشکلات سخت‌افزاری باشد؛ در این صورت راهکار این مطلب مناسب شما نیست.

کمپانی شیائومی، با عرضه گوشی‌های هوشمند و مقرون به صرفه خود در بازار محبوبیت زیادی در بین مردم کسب کرد. این گوشی‌های مقرون به صرفه از امکانات متنوع و کاربردی زیادی برخوردار هستند؛ اما در کنار این نکات مثبت کاربران گاهی با ایرادات جزئی نیز مواجه می‌شوند.

پریدن سیم کارت در گوشی، یکی از این ایرادات است که ما در این مطلب قصد داریم با ارائه چند نکته ساده و در عین حال کاربردی این مشکل را برای همیشه حل کنیم. اگر مشکل شما پریدن سیم کارت نیست و آنتن دهی گوشی شیائومی شما مشکلی دارد، خواندن

دلایلی که باعث پریدن سیم کارت می‌شود

دلایلی مختلفی وجود دارد که باعث پریدن سیم کارت یا آنتن در گوشی شیائومی شما می‌شود. در برخی مواقع تنها یک سیم کارت و در مواردی با پریدن هر دو سیم کارت در گوشی مواجه خواهید شد. در این بخش به دلایلی که باعث می‌شود آنتن گوشی یا سیم کارت بپرد خواهیم پرداخت. پیش از هر چیز بهتر است برای حل مشکل پریدن سیم کارت شیائومی، این کارها را امتحان کنید:

  • گوشی خود را ری استارت کنید
  • اگر اطلاعات مهمی روی گوشی خود ندارید، مستقیما سراغ گزینه ریست فکتوری بروید.
  • تنظیمات شبکه گوشی را از طریق تنظیمات شیائومی ریست کنید.

وضعیت نامطلوب یا بروز اشکال در سیم کارت

در قدم اول، بهتر است که سیم کارت خود را به درستی بررسی کنیم و ببینیم که آیا سیم کارت در درگاه خود به درستی قرار گرفته است یا خیر؟ در بسیاری از موارد کاربران سیم کارت خود را به درستی وارد گوشی شیائومی خود نمی‌کنند و سیم کارت تحت فشار قرار می‌گیرد؛ همین اشتباه کوچک باعث پریدن سیم کارت خواهد شد.

پریدن سیم کارت شیائومی

همچنین ممکن است که سیم کارت شما قدیمی و فرسوده شده باشد؛ روی سیم کارت کثیف یا پر از خط و خش باشد و گوشی نتواند سیم کارت را به درستی پردازش کند. از سوی دیگر ممکن است که بدهی یا قبض خود را پرداخت نکرده باشید و همین باعث پریدن آنتن یا سیم کارت گوشی شما شده باشد.

اگر با هشدار NO SIM مواجه شدید، موارد زیر را بررسی نمایید:

  • در این صورت بهتر است که ابتدا از سلامت سیم کارت خود مطمئن شوید و در صورت نیاز با مراجعه به مراکز مربوطه اقدام به تعویض آن نمایید.
  • از قرارگرفتن صحیح سیم کارت در جایگاه خود اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز سیم کارت را از گوشی خارج کرده و مجددا در گوشی قرار دهید.
  • بررسی کنید که سیم کارت شما یک طرفه شده است یا خیر؟ در صورت داشتن بدهی اقدام به پرداخت آن نمایید.
  • سیستم عامل گوشی خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید؛ در بسیاری از وارد می‌بینیم که پریدن سیم کارت به خاطر دلایل نرم افزاری و از سمت خود شرکت سازنده است. این باگ‌ها معمولا در نسخه‌های جدید رفع خواهند شد پس بهتر است که همیشه گوشی خود را به روز نگه دارید.
  • اگر هر چند ساعت یک بار آنتن شما می‌پرد و مجددا باز می‌گردد، ممکن است به درگاه سیم کارت شما ضربه خورده باشد و باعث شل شدن درگاه سیم کارت شده باشد. در این صورت سیم کارت به درستی در جایگاه خود قرار نمی‌گیرد. با مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر مشکل سخت افزاری گوشی را حل کنید.
  • در صورتی که در جاده یا مناطقی هستید که تحت پوشش اپراتورهای همراه نیستند، ممکن است که با پریدن سیم کارت و نبود آنتن مواجه شوید. در این صورت تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، صبور بودن و رسیدن به منطقه‌ای است که تحت پوشش اپراتورهای همراه قرار دارد.
  • از ریجستر بودن گوشی خود اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که گوشی شما ریجستر نباشد سامانه همتا با ارسال یک پیامک به شما هشدار خواهد داد که تنها 30 روز می‌توانید از گوشی با تمام امکانات استفاده نمایید؛ پس از گذشت سی روز آنتن و سیم کارت‌های شما می‌پرد. با استفاده از کد دستوری *777# یا مراجعه به سامانه همتا اقدام به ثبت گوشی خود نمایید.
  • ممکن است پریدن سیم کارت یا آنتن از طرف خود اپراتورهای همراه باشد و پس از گذشت چند ساعت یا رفع مشکل به طور خودکار آنتن و سیم کارت بازگردد. پس بهتر است با پشتیبانی اپراتورهای همراه تماس بگیرید و مشکل خود را گزارش دهید تا آن‌ها به درستی شما را راهنمایی کنند.

آخرین راه حل‌های مشکل پریدن سیم کارت ردمی، پوکو و شیائومی

در صورتی که پس از بررسی مراحل بالا هنوز هم با مشکل پریدن سیم کارت در گوشی شیائومی خود مواجه بودید، بهتر است روش‌هایی را که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت را نیز امتحان نمایید.

  1. یک روش آسان و سریع که ممکن است مشکل پریدن سیم کارت شما را حل کند، ری استارت کردن گوشی است. با ری استارت کردن گوشی، گوشی REFRESH می‌شود و مجددا به دنبال شبکه‌های همراه می‌گردد؛ پس ممکن است در این جستجو مجدد آنتن سیم کارت مجددا بازگردد.

برای خاموش کردن گوشی بهتر است چند لحظه دکمه پاور را نگه دارید، پس از باز شدن منو گزینه REBOOT/RESTART را انتخاب نمایید. پند لحظه منتظر بمانید تا گوشی مجددا راه اندازی شود.

مشکل سیم کارت شیائومیض

این ایراد محدود به مدل‌های قدیمی نیست و گوشی‌های جدید شیائومی هم گاهی از این مشکل رنج می‌برند.

اکنون با خیال راحت می‌توانید از گوشی خود برای ارسال پیامک، تماس و جستجو در دنیای وسیع اینترنت استفاده نمایید.

  1. با قرار دادن گوشی خود در حالت پرواز Air plane mode می‌توانید آنتن و سیم کارت را مجددا در گوشی خود احیا کنید. ابتدا وارد کنترل سنتر گوشی شوید و گزینه حالت پرواز را روشن نمایید؛ پس از گذشت یک یا چند دقیقه air plane mode را خاموش نمایید. این روش کاملا بی‌خطر است و به گوشی و سیم کارت شما آسیبی نخواهد زد.
  2. شبکه گوشی خود را تعویض کنید.( روی 2G,3G,4G قرار دهید). بسیاری از کاربران با انتخاب یک شبکه نادرست برای گوشی خود باعث پریدن سیم کارت یا آنتن خود می‌شوند. برای تغییر شبکه گوشی مراحل زیر را طی کنید.
  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی شیائومی خود شوید.
  • صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و وارد بخش سیم کارت‌ها و داده‌های همراه شوید.
  • سپس روی سیم کارت مورد نظر کلیک کنید.
  • گزینه Select Automatically را انتخاب نمایید تا گوشی به طور خودکار درست‌ترین و قوی‌ترین سیگنال را پس از جستجو انتخاب نماید. در این صورت مشکل پریدن سیم کارت به طور کل حل خواهد شد.

پریدن سیمک کارت شیائومی

اگر تمام روش‌های بالا را روی گوشی خود امتحان کردید و باز هم با مشکل پریدن سیم کارت مواجه بودید، می‌توانید گوشی خود را بازگشت به کارخانه یا همان Reset factory بزنید. با ریست فکتوری تمام اطلاعات و داده‌های ذخیره شده در گوشی شما پاک خواهند شد و تنیمات برنامه‌های پیش فرض به حالت اولیه خود باز خواهند گشت.

در صورتی که مشکل پریدن سیم کارت بخاطر تغییر نادرست در تنظیمات باشد مشکل شما پس از بازگشت به کارخانه حل خواهد شد. اما این روش قطعی نیست و ممکن است مشکل شما پس از این کار کمامان پا بر جا باشد.

پس بهتر است که ابتدا تمام روش‌های بالا را امتحان نمایید و ریست فکتوری را برای راه آخر نگه دارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*