نیسان اکستند

نیسان اکستند به زودی در بازار؛ نیسان آبی ارتقاء یافته با نشیمن راحت‌تر!

شرکت زامیاد قصد دارد نیسان اکستند را به عنوان جانشین نیسان آبی با امکانات رفاهی بیشتر، قوای محرکه ارتقایافته و ظاهر زیباتر راهی بازار کند.

سال‌هاست که شرکت زامیاد در حال تولید نیسان Z24 با نام نیسان آبی بوده و تغییری در طراحی، قوای محرکه و امکانات رفاهی آن نداده است. هم اینک پس از گذشت سال‌ها تولید مدل جدیدی از این خودرو با نام اکستند به بازار راه یافته که در ادامه به ذکر مشخصات فنی و آپشن‌های رفاهی‌اش می‌پردازیم.

نیسان اکستند به بازار می‌آید

مدیر عامل زامیاد، اواخر تیرماه سال گذشته خبر از تولید نسخه جدید نیسان آبی با نامگذاری جدید اکستند داد و حالا به صورت رسمی جزئیات این ماشین را منتشر کرده است. محسن مرتضوی همان سال راجع به نیسان اکستند گفت:

به منظور بهبود شرایط نشستن راننده و افزایش ایمنی خودرو یاد شده، طول کابین این محصول چندین سانتی متر افزایش یافته که این افزایش فضا موجب استفاده از صندلی‌های مجزا برای راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم موقعیت صندلی و زاویه پشتی آن شده است.

طراحی نیسان اکستند

نیسان اکستند - نمای جلو

به گفته مدیر عامل زامیاد، افزایش فضای کابین و بهبود موقعیت صندلی‌ها باعث ارتقای میدان دید راننده و تسلط وی بر غربیلک فرمان شده است. همچنین در راستای تحقق افزایش فضای کابین، قالب‌های بدنه این محصول از نو طراحی شده و تزئینات داخلی اتاق را نباید نادیده گرفت.

هم اینک صندلی‌های راننده و سرنشین از یکدیگر تفکیک شده و از فضای به وجود آمده میانی برای تعبیه کنسول استفاده شده است. جانمایی کنسول و تفکیک صندلی‌ها همچنین باعث پر کردن فضای بین دو صندلی شده و بر زیبایی کابین افزوده و همزمان فضای کاربردی در اختیار راننده قرار داده است.

یکی دیگر از تغییرات مهم نیسان اکستند در مقایسه با نیسان Z24 قدیم، آستر شدن بدنه و اتاق بار بوده که باعث افزایش مقاومت رنگ بدنه در برابر ضربه خوردگی شده است. خوشبختانه ثابت کننده‌های خط مونتاژ نو شده که سبب کنترل دقیق تر فواصل و هم سطحی قطعات و موجب بهبود توازن درها، تغییر طرح نوار آب بندی دور درها و در نهایت جلوگیری از نفوذ آب می‌شود.

تزئینات داخلی وانت زامیاد شامل پوشش سقف، پوشش دیواره پشتی، کاور ستون‌ها، کاور زیر داشبورد، کف پوش و کاور دسته دنده می‌شود. همچنین امکانات داخلی مطابق با استانداردهای روز بوده و از تجهیزات ایمنی نظیر مقاومت در برابر اشعه یو وی و عدم انتشار شعله استفاده شده است.

نیسان اکستند - نمای عقب

گرچه مدیر عامل زامیاد وعده داده بود نیسان اکستند را تا مرداد ماه سال گذشته راهی بازار کند اما این قول هیچ گاه عملی نشد و هنوز پس از گذشت یک سال خبری از ورود رسمی به بازار نیست. امروز شاهد رونمایی از نیسان اکستند با رنگی جز آبی هستیم و هدف از این کار نشان دادن تفاوت این نسخه با نسل قبلی است. در ادامه نگاهی به کاتالوگ رسمی اکستند می‌اندازیم:

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی و امکانات اتوبوس برقی زامیاد

قوای محرکه نیسان اکستند

زیر کاپوت نیسان اکستند یک پیشرانه M24 پلاس با حجم 2.4 لیتری تعبیه شده که می‌تواند در شرایط ایده آل حداکثر 94 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید کند. (به همراه استاندارد آلایندگی یورو 5) شرکت مگاموتور وظیفه تولید پیشرانه ام 24 پلاس را بر عهده داشته است.

استفاده از این موتور به منظور مدیریت بهینه‌تر مصرف سوخت و کنترل آلاینده‌های خروجی از اگزوز بوده و در همین راستا از کاتالیست جدید، سیستم مدیریت موتور، کالیبراسیون با ECU جدید ساخت داخل استفاده شده است. M24 پلاس مجهز به دریچه گاز برقی شده و در راستای افزایش ارتقای سطح کیفی آن مسیر برگشت سوخت از ریل به باک حذف گردیده است.

نیسان اکستند - نمای جلو

نیروی محرکه نیسان اکستند از طریق یک گیربکس 1+5 دستی به محور عقب منتقل می‌شود تا نهایت سرعت این ماشین را به 90 کیلومتر بر ساعت برساند. سیستم ترمزها دیسکی و کاسه‌ای بوده و ترمز دستی به صورت مکانیکی روی میل گاردان نصب شده است.

نیسان اکستند نسبت به نیسان قبلی، 13 سانتی متر بزرگ تر شده است. با این اوصاف طول، عرض و ارتفاع محصول جدید زامیاد عبارتنداز: 5010 میلی متر، 1730 میلی متر و 1700 میلی متر. اکستند 210 میلی متر از سطح زمین فاصله دارد و باز هم تأکید می‌کنیم که 13 سانتی متر بزرگ‌تر از نسل قبلی است. حمل بار نیسان اکستند 2055 کیلوگرم بوده و دیگر خبری از صندلی یکپارچه نیست و سرنشینان می‌توانند در جای مختص خود بنشینند.

امکانات رفاهی و ایمنی نیسان اکستند

امکانات نیسان اکستند شامل سیستم تهویه مطبوع، چراغ رانندگی در روز، مه شکن عقب، ایموبلایزر، صندلی قابل تنظیم راننده در چهار جهت و سیستم تنظیم ارتفاع چراغ جلو می‌شود.

مدیر عامل زامیاد وعده داده مازاد بر امکانات فوق باید منتظر تجهیزاتی از قبیل چراغ دی لایت داخل چراغ جلو و نصب مه شکن روی سپر باشیم. رادار خط خوان تغییر مهم دیگری است که قول آن داده شده است. نیسان اکستند حتما مجهز به ترمز ای بی اس و ترمز اضطراری پیشرفته می‌شود که گام مهمی در راستای ارتقای ایمنی آن است.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
۱۰ مورد از زیباترین خودروهای لکسوس تاریخ هایما 6P، نخستین شاسی بلند هیبریدی ایران خودرو در راه است زمان آزادسازی پول‌های بلوکه شده حساب‌های وکالتی ایران خودرو اعلام شد قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو ویژه شهریور ۱۴۰۳

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*