چری eQ7 مدل 2025

چری eQ7 مدل 2025، شاسی بلند مدرن برقی جدید چینی ها روانه بازار شد

گروه خودروسازی چری (Chery)، کراس اوور برقی eQ7 مدل 2025 را با امکانات بالا و قیمت رقابتی به بازار کشور چین عرضه کرد.

شرکت چری به‌تازگی یک خودرو کراس اوور تمام برقی از لاین اصلی محصولات تولیدی خود را به بازار چین عرضه کرده است. این خودرو که eQ7 نام دارد، در دو نسخه زیو و چانگیو (Ziyou Edition و Changyou Edition) تولید و روانه بازار شده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی مشخصات این محصول جذاب می‌پردازیم.

کراس اوور چری eQ7 مدل 2025؛ خوش قیمت و پر آپشن

طبق اعلام چری، eQ7 بر روی پلت فرم انحصاری تمام آلومینیومی با فناوری الکتریکی خالص ساخته شده است. چری ادعا می‌کند که بخش اعظمی از بدنه با متریال آلومینیومی برای بهبود عملکرد ساخته شده و این پلت فرم وزن خودرو را حدود 25 درصد کاهش داده است.

eQ7 از زبان طراحی «سوپر دیجیتال» بهره می‌برد و دارای ظاهری تهاجمی است. قسمت پایین جلوپنجره چری eQ7 مدل 2025 از طرح ذوزنقه‌ای برخوردار شده که در کنار چراغ های دو بخشی عرضه می‌شود. همچنین لامپ های نور بالا و پایین با کانال های هوا در دو طرف جلوپنجره به صورت یکپارچه طراحی شده‌اند. این خودرو دارای سقف شناور، قوس‌های چرخ‌های سیاه‌ شده، و رکاب‌های جانبی است. باید گفت از نظر بصری، ظاهر خودرو کاملاً چشم‌گیر است.

طول این کراس اوور سایز متوسط 4675 میلی‌متر، عرض 1910 میلی‌متر و ارتفاع آن 1660 میلی‌متر است. همچنین فاصله بین دو محور آن 2830 میلی‌متر است.

مشخصات فنی Chery eQ7 2025

نمای جلو چری eQ7 مدل 2025

در بخش فنی این خودرو از یک موتور الکتریکی مستقر در عقب با حداکثر قدرت ۱۵۵ کیلووات (۲۰۸ اسب بخار) و گشتاور حداکثر ۲۸۵ نیوتن متر بهره برده است. این موتور با یک بسته باتری لیتیوم آهن فسفات ۶۷.۱۲ کیلووات ساعتی جفت شده است که برد ۵۱۲ کیلومتری را بر اساس استاندارد CLTC فراهم می‌کند. شتاب ۰ تا ۵۰ کیلومتر این خودرو بر ساعت ۴ ثانیه و شتاب 0 تا 100 آن کمتر از 8.5 ثانیه است. همچنین مصرف انرژی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۴.۸ کیلووات ساعت اعلام شده است.

علاوه بر این، خودرو مجهز به سیستم مدیریت حرارتی هوشمند باتری و عملکرد شارژ خارجی است. با شارژ سریع، ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا ظرفیت باتری از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد برسد؛ در حالی که شارژ خانگی (AC) حدود 8 ساعت زمان می‌برد. eQ7 با حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت، چهار حالت رانندگی، سه حالت فرمان و دو حالت ترمز گیری، آماده سازگاری با هر شرایط رانندگی است.

طراحی کابین و آپشن ها

نمای داشبورد چری eQ7 مدل 2025

جذابیت چری eQ7 به طراحی داخلی نیز گسترش پیدا کرده است. این خودرو دارای طراحی محبوب دو صفحه نمایش برای پانل ابزار و صفحه کنترل مرکزی است. همچنین بهره گیری از فرمان دی‌کات اسپرت در کنار نورپردازی کابین با 64 طیف رنگی حس و حال لوکس بودن به خودرو اعطا کرده است.

از مجموع امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر هوا، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو به همراه ماساژور، کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، صفحه نمایش مرکزی ۱۲.۳ اینچی، سیستم مانیتورینگ پایش فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، کیسه‌های هوای راننده، سرنشین، جانبی پرده‌ای، و بیش از 20 ویژگی پیشرفته کمک رانندگی سطح 2 شامل: ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، سنسور نقاط کور، هشدار باز شدن درب، دستیار ترافیک، هشدار تغییر لاین، هشدار خروج از خط، تشخیص علائم ترافیکی، کروز کنترل تطبیقی، کمک تغییر لاین و حفظ لاین اشاره کرد.

همچنین، امکانات جدیدی مانند درب صندوق برقی و شیشه جلو آکوستیک به مدل 2025 اضافه شده است. تعداد بلندگوها نیز از چهار به هشت افزایش یافته است. یک صندوق جلو با حجم ذخیره‌سازی ۴۰ لیتر نیز برای نسخه چانگیو در نظر گرفته شده است.

«نسخه زیو» چری eQ7 مدل 2025 با قیمت‌ ۱۵۹,۹۰۰ یوان (معادل 22 هزار و 400 دلار) و نسخه چانگیو با قیمت ۱۶۴,۹۰۰ یوان (معادل 23 هزار و 100 دلار) عرضه شده است. پیش از این، این سری در ۹ نسخه مختلف در بازار موجود بود. دو نسخه جدید عرضه شده، ترکیبی از امکانات موجود در ۹ نسخه قبلی هستند.

در انتها دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی چری تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید که به بازار کشورمان نیز عرضه شده‌ است را مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
چری اکسید TXL مدل 2025 با امکانات بالا و طراحی جذاب روانه بازار شد شاسی بلند جذاب چری Jeacoo 7 (لوکانو 7) روانه بازار اروپا شد شاسی بلند جدید چری فالوین T10، رکورد گینس را شکست

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*