دیگنیتی پرستیژ

تفاوت دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم چیست و کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

در این مطلب به مقایسه مشخصات فنی و آپشن‌های دو کراس اوور کوپه و مونتاژی دیگنیتی پرستیژ و دیگنیتی پرایم از بهمن موتور می‌پردازیم.

شرکت بهمن موتور پس از فروش موفق دیگنیتی پرایم در سالهای گذشته و کسب موفقیت مطلوب از این محصول، در نهایت تصمیم گرفت نمونه به‌روزرسانی شده این کراس اوور کوپه را با تغییراتی جزئی در ظاهر و آپشن و پیشرفت چشمگیر در پیشرانه روانه بازار کند. اما شاید تفاوت‌های دیگنیتی پرایم با برادر بزرگتر خود یعنی دیگنیتی پرستیژ چندان واضح و آشکار نباشد. بنابراین تصمیم داریم تا در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به مقایسه مشخصات این دو خودرو بپردازیم.

معرفی دیگنیتی پرستیژ و دیگنیتی پرایم

خودرو بهمن دیگنیتی در واقع یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی دانگ فنگ (Dong Feng) چین و برند فنگون است که با نام اصلی فنگون IX5 به بازارهای هدف صادر شده است. دیگنیتی پرایم به عنوان نسخه پایه و دیگنیتی پرستیژ به عنوان تیپ فول آپشن این کراس اوور محسوب می‌شوند که توسط گروه بهمن موتور مونتاژ و روانه بازار کشورمان شده است.

مقایسه طراحی ظاهری Dignity Prestige و Dignity Prime

طراحی بیرونی این دو خودرو بسیار شبیه به یکدیگر است اما نسخه پرستیژ نسبت به مدل پرایم اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. با دقت به نمای بیرونی این دو خودرو متوجه تفاوت هایی در طراحی ظاهری نسخه پرستیژ و پرایم خواهیم شد. اصلی ترین تفاوت در نمای جلو و مربوط به سپر جلو است که نسخه پرستیژ به دلیل داشتن طرح مجرای گردش هوا در سپر و حذف چراغ مه شکن جلو چهره‌ای اسپرت تر از دیگنیتی پرایم به خود گرفته است.

همچنین نسخه پرستیژ به رینگ‌های ۲۰ اینچی جدید به جای مدل‌های ۱۸ اینچی نسخه پرایم مجهز شده است. در نمای عقب این دو خودرو نوشته prestige و یا prime خودنمایی می‌کند که در زیر چراغ‌ها قرار دارند و به مدل این دو خودرو اشاره دارند. همچنین در نسخه پرستیژ دیفیوزر جدید عقب با ۴ سراگزوز دایره‌ای (خروجی اگزوز دوگانه) قرار گرفته شده است که در نسخه پرایم با 2 سراگزوز ارائه شده بود.

در گجت نیوز بخوانید

فیدلیتی پرایم بخریم یا کی ام سی X5؛ برنده مقایسه کدام است؟

مشخصات فنی دیگنیتی پرایم و پرستیژ

دیگنیتی پرایم

اصلی ترین و مهم ترین تفاوت میان این دو خودرو در بخش قوای فنی و محرکه است. قلب تپنده دیگنیتی پرایم شامل یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با کد موتور SFG15T است که ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و توسط یک جعبه دنده شش سرعته مصنوعی CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. دیگنیتی Prime دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۵ لیتر است که عدد مناسبی برای این خودرو به حساب می‌آید.

در مقابل اما قوای محرکه دیگنیتی پرستیژ یک به‌روزرسانی جامع را دریافت کرده و به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) مجهز شده است. حداکثر توان این موتور ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۵۵ نیوتن متر می‌رسد. خوشبختانه در دیگنیتی پرستیژ از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE استفاده شده که نیروی حاصله را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. دیگنیتی Prestige دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸.۳ لیتر اعلام شده است.

باید گفت موتور پرستیژ نسبت به کیفیت بنزین حساس بوده و هزینه‌های نگهداری خاص خود را به همراه خواهد داشت. هر دو نسخه دیگنیتی از سیستم تعلیق مک‌فرسون در محور جلو و از سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب بهره می‌برند بنابراین می‌توان انتظار داشت که این خودرو سواری نرم و قابل قبول، با حداکثر چسبندگی در سرعت‌های نسبتا بالا داشته باشد.

طراحی داخلی و آپشن های دو کراس اوور مونتاژی بهمن دیگنیتی پرستیژ و پرایم

نمای داشبورد دیگنیتی پرایم

کابین دیگنیتی پرایم

طراحی کابین دیگنیتی پرایم و پرستیژ با تمرکز بر جلوه نسبتا لوکس این خودرو شباهت بسیاری با هم دارند. داخل هر دو خودرو ذکر شده با استفاده از متریال نرم و روکش های چرمی خصوصا در بخش هایی از داشبورد و رودری ها و صندلی ها در کنار استفاده از رنگ مشکی پیانویی بر روی قسمت هایی از داشبورد و کنسول وسط باعث القای حس لوکس بودن شده است.

لازم به ذکر است در دیگنیتی پرستیژ از کلاستر دیجیتال استفاده شده اما در دیگنیتی پرایم شاهد پشت آمپر آنالوگ و یا عقربه‌ای هستیم. مهم ترین تفاوت دیگر در بخش امکانات رفاهی این دو خودرو نیز، استفاده از سیستم صوتی حرفه‌ای پایونیر در نسخه پرستیژ است.

نمای داشبورد دیگنیتی پرستیژ

کابین دیگنیتی پرستیژ

از دیگر امکانات رفاهی و ایمنی مشترک در هر دو کراس اوور مونتاژی بهمن موتور می‌توان به نمایشگر ۱۰.۲ اینچی کنسول مرکزی، پنل لمسی در بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، ۴ کیسه هوای ایمنی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سرازیری، تریم داخلی چرم، کروز کنترل، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، گرم کن آینه های جانبی، سنسور پایش فشار باد تایرها، گرم‌کن صندلی‌های ردیف جلو، شارژر بی‌سیم، نور پردازی داخل کابین، تنظیم برقی صندلی های ردیف جلو، حالت‌های رانندگی، فناوری LED چراغ‌ها، فرمان کمکی برقی، در صندوق عقب برقی و… اشاره کرد.

با این حال فقدان آپشن‌های مهمی از جمله رادار نقطه کور، ترمز اضطراری، رادار خط خوان و… در هر دو نسخه پرایم و پرستیژ احساس می‌شود.

قیمت نمایندگی و بازار فیدلیتی بهمن موتور

در حال حاضر خودرو دیگنیتی پرایم با قیمت ۱ میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت ۱ میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان توسط بهمن موتور به مشتریان عرضه می‌شود. با این حال قیمت بازار هر دو خودرو تفاوت های محسوسی با یکدیگر دارند. در بازار آزاد دیگنیتی پرایم با قیمت ۱ میلیارد و 690 میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت 2 میلیارد و 30 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

با توجه به اختلاف قیمت نسبتا بالا در بازار و همچنین نبود تفاوت‌های چشمگیر در این دو محصول، به‌نظر انتخاب نسخه پرایم منطقی تر است. با این حال نسخه پرایم هم از ویژگی های ارتقا یافته‌ای مانند پیشرانه قدرتمند و گیربکس کم دردسر بهره برده و می‌تواند انتخاب خوبی در بازار فعلی تلقی شود. در نهایت انتخاب هر یک از این دو خودرو بسته به سلیقه شما دارد و هدف از این مطلب نیز درک بهتر تفاوت‌های این دو کراس اوور مونتاژی بازار ایران بود که امیدواریم مورد توجه شما همراهان گرامی گجت نیوز قرار گرفته باشد.

با توجه به قیمت، رقبای اصلی این خودرو فیدلیتی پرایم و پرستیژ، تیگو 7 پرو و کی ام سی X5 ارزیابی می‌شوند.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
مقایسه ام وی ام ایکس ۲۲ پرو با ایکس ۳۳ کراس؛ کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ چانگان CS55 پلاس در برابر بستیون T77؛ مقایسه شاسی بلندهای چینی وارداتی جدید بازار ری را در مقابل تیگارد ایکس ۳۵؛ مقایسه کراس اوور جدید ایرانی با رقیب چینی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*