گربه‌های مومیایی شده داخل دیوار خانه‌ها

دلیل عجیب پیدا شدن گربه‌های مومیایی شده داخل دیوار خانه‌های قدیمی

مردم در گذشته جسد گربه‌های مومیایی شده را درون دیوارهای خانه‌های خود قرار می‌دادند. اما دلیل این خرافات چه بود؟

هنوز هم بسیاری از مردم اروپا فکر می‌کنند که ممکن است ارواح ترسناک یا هیولاها در نیمه شب به آن‌ها درون اتاق خانه خودشان حمله کنند. شاید باورش برای شما مشکل باشد؛ اما همچنان بیش از 10 هزار داستان خرافی وجود دارد که مردم واقعا به آن‌ها اعتقاد دارند! البته برخی رسوم وحشتناک که در گذشته برای مقابله با چنین خرافاتی اجرا می‌شدند، حالا خوشبختانه منسوخ شده‌اند. برای مثال باید به گربه‌های مومیایی شده بیچاره در میان دیوار خانه‌ها اشاره کنیم.

وب‌سایت سرگرمی Curiosity from the 5th Corner هم در این باره گزارشی منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، در گذشته برخی از مردم جسد گربه مومیایی شده را درون دیوار خانه خود قرار می‌دادند تا منزل را از ورود ارواح خبیث حفظ کنند. در فرهنگ باستانی اغلب مناطق جهان، گربه‌ها حیواناتی شناخته می‌شوند که توانایی درک ماورا طبیعه را دارند. قرار دادن جسد گربه خشک یا مومیایی شده درون دیوارهای منزل از قرون وسطی تا قرن بیستم یکی از رسوم رایج میان مردم بوده است. با گجت نیوز همراه باشید تا بیشتر با این رسم باستانی و ترسناک آشنا شوید.

گربه، حیوان مرموز و جادویی

گربه‌های مومیایی شده داخل دیوار خانه‌ها

هرگونه بحث درباره گربه مومیایی شده داخل دیوار خانه‌ها به مخترعین این روش یعنی مصریان باستان برمی‌گردد. ما اطلاعی نداریم که گربه‌ها در زمان مصر باستان واقعا به ارواح خبیث حمله می‌کردند یا خیر؛ اما قطعا مصریان باستان چنین پیش فرضی در ذهن داشتند. آن‌ها عمیقا ایمان داشتند که گربه‌ها موجوداتی مرموز و جادویی هستند. در فرهنگ مصر باستان، گربه‌ها قادر بودند وارد قلمرو ماورایی شوند و موجوداتی را ببینند که انسان معمولی از دیدن یا درک آن عاجز بود.

به همین خاطر هم جسد گربه‌های مومیایی شده داخل دیوار خانه‌های قدیمی به شکلی قرار می‌گرفت که گویی به روبرو خیره شده تا ارواح خبیث را براند. مصریان باستان ید طولایی در مومیایی کردن اجساد انواع مردگان داشتند و برخی از ترسناک‌ترین مومیایی‌ها تا به حال از این سرزمین کشف شده است.

ریشه اصلی این خرافات

موزه تاریخ طبیعی کارنگی هم در این باره تائید کرده که مردم باستان، گربه‌ها را حیوانات مقدس می‌پنداشتند. مخصوصا اهالی مصر باستان جسد گربه‌ها را مومیایی و در کنار صاحب اصلی دفن می‌کردند تا در زندگی پس از مرگ هم کنار یکدیگر باقی بمانند.

گربه‌های مومیایی شده داخل دیوار خانه‌ها

همان‌طور که می‌دانید، مراسم مذهبی و اعتقادی مصریان باستان تاثیر به سزایی روی فرهنگ دنیای باستانی گذاشت. برای مثال، یونان به طور ویژه از فرهنگ مصری تاثیر پذیرفت و سپس بر روم تاثیر گذاشت. همچنین رومیان توانستند ارتش خود را در سرتاسر اروپا به حرکت درآورند و هر جا که می‌رفتند فرهنگ خود را اشاعه می‌دادند.

دو هزار سال بعد یعنی در قرن هفدهم میلادی، اولین گربه مومیایی شده داخل دیوارهای یک خانه قدیمی واقع در لنکشایر انگلستان کشف شد. خبرگزاری سی ان ان در این باره گزارش کرد یک فرقه بت پرست از قرن پانزدهم تا هجدهم در این منطقه می‌زیسته و گربه کشف شده هم نشانی از مراسم آیینی آن‌ها بوده است. ظاهرا این افراد معتقد بودند که گربه‌ها با توانایی عرفانی خود می‌توانند انسان را از شر حفاظت کنند.

گربه‌های مومیایی شده، قربانی انسان خرافاتی

در حقیقت هنوز رابطه علی میان زمان و فرهنگ را درباره قدرت‌های جادویی و محافظتی گربه‌ها نمی‌دانیم. به همین خاطر فقط حدس می‌زنیم که نیت مردم باستان از قرار دادن گربه‌های مومیایی شده درون دیوارها، حفاظت از شر نیروهای خبیث و جادوگران بوده است. این نظریه در حال حاضر محبوب‌ترین پیش بینی برای توجیه پدیده مذکور شناخته می‌شود. متاسفانه در آن زمان تعداد کمی از مردم به نوشتن اتفاقات روزمره خود تمایل داشتند؛ یا آن‌قدر سرگرم زندگی مشقت بار خود بودند که زمانی برای ثبت ژورنال پیدا نمی‌کردند.

گربه‌های مومیایی شده داخل دیوار خانه‌ها

فصلنامه Lapham هم در همین زمینه مطلبی منتشر و جزئیات جالب به آن اضافه کرده است. به گزارش این مجله، گاهی اشیا دیگری هم در کنار اجساد گربه‌ها یافت می‌شود. برای مثال به بطری موسوم به بطری جادوگر اشاره شده که گاهی شامل ادرار، مو و ناخن می‌شده و در کنار آن هم کفش یا جمجمه اسب مرده قرار می‌داده‌اند. مردم در برخی موارد از مجموعه این اشیا در کنار هم به عنوان دام برای گیر انداختن ارواح خبیث و احمق استفاده می‌کردند تا آن‌ها را برای همیشه از آزار دادن زندگان بازدارند.

وقتی از قربانی حرف می‌زنیم، منظورمان این است که برخی از این گربه‌های بیچاره در واقع برای اجرای مراسم خرافی کشته و مومیایی می‌شدند تا شاید به جنگ ارواح خبیث بروند! گربه مومیایی لنکشایر تنها یکی از هزاران نمونه این مراسم قربانی کردن است.

در سال 2009 بی بی سی گزارش اکتشاف یک گربه مومیایی مشابه را در اوگبورو منتشر کرد. پیش از آن هم افسانه‌های محلی به وجود این مومیایی باستانی اشاره کرده بودند. صاحب منزل در حین بازسازی دیوارها متوجه جسد شده بود و پس از مدتی تصمیم گرفت گربه را به مکان اولیه داخل دیوارها بازگرداند.

از دست ندهید:
گربه ها برای مرگ سایر حیوانات خانگی ناراحت شده و عزاداری می‌کنند نگاهی به باورهای مصر باستان که خواب را از چشم شما می‌گیرند حیوانات مومیایی شده مصر باستان چه شکلی بودند؟ جذاب‌ترین فکت‌ها در مورد مومیایی کردن حیوانات در مصر باستان + تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*