پیکاپ کره ای موسو خان

پیکاپ کره ای موسو خان به ایران می‌آید

صنایع خودروسازی ایلیا تصمیم گرفته پس از عرضه موفق شاسی بلند دایون، پیکاپ کره ای موسو خان را به ایران بیاورد. مشخصات این آفرودر کره‌ای چیست؟

بازار خودرو کشورمان تا به امروز میزبان برند سانگ یانگ کره بوده و محصولاتی نظیر تیوولی و کوراندو در داخل مونتاژ شده‌اند. امروز در تازه‌ترین اخبار خودرو باخبر شده ایم که صنایع خودروسازی ایلیا تصمیم گرفته در راستای ایجاد تنوع در سبد محصولات خود، پیکاپ تازه وارد موسو خان را به ایران بیاورد.

پیکاپ کره ای موسو خان در راه ایران

صنایع خودروسازی ایلیا قصد دارد سانگ یانگ موسو خان را پس از آماده‌سازی زیرساخت‌های کارخانه ایلیا در ساوه، مونتاژ کند. تجربه پیشین این شرکت در مونتاژ شاسی بلند دایون، ثابت کرده که این شرکت می‌تواند موسو خان را با کیفیت قابل قبول عرضه کند. بیایید نگاهی اجمالی به مشخصات این پیکاپ کره‌ای بیندازیم.

مشخصات فنی و امکانات رفاهی

فروش پیکاپ موسو خان در ایران

پیکاپ موسو خان با پیشرانه‌های متفاوتی به بازارهای جهانی راه یافته اما نسخه‌ای که صنایع خودروسازی ایلیا قرار است به بازار بیاورد، مجهز به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم است. این پیشرانه قادر است در شرایط ایده آل حداکثر 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس اتومات 6 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

سیستم تعلیق محور جلوی موسو خان مثل سایر پیکاپ‌های دو دیفرانسیل دابل ویشبون بوده و محور عقب از نوع مولتی لینک است. میزان مصرف سوخت ترکیبی در هر 100 کیلومتر پیمایش، 10 لیتر عنوان شده است.

پیکاپ کره ای موسو خان - نمای عقب

با ورود به کابین، نمایشگر لمسی مولتی مدیا به چشم می‌خورد که باعث شده به زیبایی فضای داخلی اضافه شود. اغلب تنظیمات به کمک این نمایشگر انجام خواهد شد. نورپردازی داخلی چشم نواز و دلپذیر است و قطعا نظر مشتریان ایرانی را جلب خواهد کرد. امکاناتی که پیکاپ سانگ یانگ موسو خان به ارمغان می‌آورد، رضایت بخش است.

تجهیزات ایمنی شامل شش کیسه هوای ده نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز، کلاستر دیجیتال، دریچه تهویه ردیف عقب، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، گرم کن و سردکن صندلی‌های جلو، سیستم شروع حرکت در سربالایی و سرازیری به همراه رادار نقطه کور می‌شود.

پیکاپ کره ای موسو خان - نمای کابین

تا به امروز شاهد عرضه پیکاپ‌های کره‌ای به بازار کشورمان نبوده‌ایم و تنها رقیبی که می‌توان در حد و اندازه این خودروی آفرودی مطرح کرد، تویوتا هایلوکس ژاپنی است. از رقبای مونتاژی موسو خان در داخل می‌توان به مکسوس استار اچ، کی ام سی تی 9 و فوتون جی 7 اشاره کرد.

قابل ذکر است که پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ این آفرودر، نتیجه همکاری مشترک سانگ یانگ با شرکت مرسدس بنز است. از دیگر نکات قابل توجه راجع به پیکاپ موسو خان، استفاده از آن به عنوان خودروهای پلیس، نظامی و امدادی است و نسل جوان می‌توانند به راحتی از این پیکاپ برای طبیعت‌گردی بهره ببرند.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
نسخه ارتقا یافته نیسان ایکس تریل ۲۰۲۵ روانه بازار شد شرایط فروش کامیونت بهمن فورس 3.8 تن F38؛ رقیب خطرناک و جذاب نیسان آبی زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو به تعویق افتاد مینی ون جدید هیوندای با شانس واردات به ایران راهی خیابان شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*