مسافران جدیدترین مأموریت گردشگری فضایی

یک پزشک ایرانی در میان مسافران جدیدترین مأموریت گردشگری فضایی بلو اوریجین

جف بزوس قرار است طی روزهای آینده، هشتمین مأموریت سرنشین‌دار بلو اوریجین را رهبری کند. مسافران جدیدترین مأموریت گردشگری فضایی چه کسانی هستند؟

بلندپروازی‌های جف بزوس برای فرود روی ماه تا سال 2025 و پروازهای زیرمداری، طمع انسان را برای کسب ثروت و قدرت نشان می‌دهد. اواسط سال 1401، موشک نیو شپرد با شکست مواجه گشت و گمانه‌زنی‌ها برای سفرهای زیرمداری برای مدتی به فراموشی سپرده شد.

فهرست مسافران جدیدترین مأموریت گردشگری فضایی

خالق آمازون و مالک شرکت بلو اوریجین طی سال‌های گذشته تسلیم نشد و علیرغم شکست موشک نیو شپرد، تلاش کرد آرزوی خود را برآورده کند. هم اکنون راکت نیو شپرد از شرکت بلو اوریجین، روز 29 اوت (8 شهریور ماه) قرار است هشتمین سفر زیرمداری سرنشین‌دار خود را انجام دهد که در فهرست مسافران خوش شانس آن نام دکتر ایمان جهانگیری، متخصص قلب ایرانی-آمریکایی به چشم می‌خورد.

مسافران جدیدترین مأموریت گردشگری فضایی

اگر برنامه‌ریزی بلو اوریجین برای سفر به فضا در تاریخ 8 شهریور، طبق انتظار پیش برود، هشتمین سفر با موفقیت انجام خواهد شد. هدف از این سفرها گردشگری فضایی زیرمداری است. بد نیست بدانید که موشک نیو شپرد، قابلیت استفاده مجدد دارد و ساعت 9 صبح به وقت منطقه شرقی از غرب تگزاس بلند خواهد شد.

در مأموریت NS-26 بلو اوریجین، شش سرنشین از جمله نیکولینا الریک (نیکوکار و کارآفرین)، راب فرل (استاد دانشگاه)، یوجین گرین (تاجر)، ایمان جهانگیری (متخصص قلب)، کارسن کیچن (دانشجو) و افرایم رابین (کارآفرین) حضور خواهند داشت. براساس گزارش شرکت بلو اوریجین، در این سفر یک رکورد شکسته خواهد شد و آن، سفر گردشگری فضایی جوان ترین زن یعنی کیچن است.

مسافران جدیدترین مأموریت گردشگری فضایی

نکته جالب این که ناسا و ارتش آمریکا به کسانی که موفق شوند بالای 80 کیلومتر پرواز کنند، نشان فضانوردی اعطا می‌کند و دانشجوی اهل کارولینای شمالی جوان ترین بانویی خواهد بود که موفق به دریافت این نشان خواهد شد. همچنین پیش از کارسن کیچن، جوان ترین زنی که به ارتفاع 80 کیلومتری رسیده، آناستاتیا مایرز 18 ساله است.

مأموریت NS-26 که طی دو روز آینده انجام خواهد شد، بیست و ششمین پرواز نیو شپرد و هشتمین مأموریت سرنشین‌دار این فضاپیما است. در سال 2024 این دومین پرواز نیو سپرد با سرنشین به مقصد خط کارمان در ارتفاع 100 کیلومتری است.

در گجت نیوز بخوانید:
فضانوردان بوئینگ استارلاینر همچنان سرگردان در فضا؛ ناسا وعده بازگشت در سال ۲۰۲۵ می‌دهد! فضانوردان ناسا در حال ساختن ملات سیمانی برای ساخت و ساز روی ماه هستند تصاویر ناسا از کهکشان راه شیری واقعی نیستند شکست بوئینگ در نجات فضانوردان استارلاینر؛ حالا اسپیس ایکس باید وارد شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*