کنسول بازی یا کامپیوتر گیمینگ

مهم‌ترین دلایلی که باید به جای کامپیوتر گیمینگ، کنسول بازی بخرید

اغلب گیمرها در دو راهی کنسول بازی یا کامپیوتر گیمینگ اولین گزینه را انتخاب می‌کنند. در ادامه مهم‌ترین دلایل برتری کنسول را بخوانید.

در بحث دیرینه انتخاب میان کامپیوتر گیمینگ یا کنسول بازی، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند کنسول بخرند. هر کدام از  این پلتفرم‌ها تجربه منحصر به فردی به کاربر ارائه می‌دهند؛ اما گیمرها با مقایسه کامپیوتر گیمینگ و کنسول بازی، عموما گزینه دوم را انتخاب می‌کنند. آن‌ها برای انتخاب قطعی خود دلایلی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. با گجت‌ نیوز همراه باشید.

تجربه بازی بدون حواس پرتی

کنسول بازی یا کامپیوتر گیمینگ

کنسول‌ها کاربران را غرق در بازی می‌کنند. این ابزارهای جذاب تجربه‌ای فراگیر ارائه می‌دهند که نمی‌توان مشابه آن را با کامپیوتر گیمینگ و بدون حواس پرتی دریافت کرد. وقتی پای کنسول بازی می‌نشینید، همه حواستان را به همان فضا معطوف می‌کنید. این فضا فقط و فقط به بازی تعلق دارد و بدین ترتیب خودتان را غرق در دنیای مجازی گیمینگ می‌سازید.

از طرف دیگر روی کامپیوتر گیمینگ تعداد زیادی اپلیکیشن، نوتیفیکیشن و پردازش‌های متفرقه وجود دارد. کنسول بازی دیگر چنین مشکلی را ندارد و تنها نوتیفیکیشنی که روی آن دریافت می‌کنید، مربوط به بازی می‌شود. برای مثال ممکن است نوتیفیکیشن‌های دعوت دوستان به بازی، موفقیت در عبور از مرحله فعلی یا هشدارهای درون بازی به نمایش درآیند. همه این نوتیفیکیشن‌ها نه تنها حواس کاربر را پرت نمی‌کنند، بلکه باعث بهبود تجربه بازی او می‌شوند.

علاوه بر این، مدیریت کتابخانه یا مجموعه بازی‌ها روی کنسول بازی بسیار آسان‌تر خواهد بود. دیگر از پیچیدگی‌های پلتفرم‌های مدیریت بازی مخصوص کامپیوتر از جمله Steam یا Epic Games Store خبری نیست. کنسول‌های یک هاب مرکزی برای پاسخگویی به همه نیازهای کاربران دارند. با این هاب دیگر خرید، دانلود و به روز رسانی بازی‌ها برای کاربران آسان‌تر می‌شود. بدین ترتیب کاربر وقت کمتری در منوها می‌گذراند و بیشتر بازی می‌کند.

کامپیوتر گیمینگ و صندلی ناراحت بازی

کنسول بازی یا کامپیوتر گیمینگ

یکی دیگر از دلایل انتخاب کنسول بازی، آسایش استفاده از آن در حین نشستن روی کاناپه‌های راحت است. در این وضعیت می‌توانید از میز کار و کامپیوتر فاصله بگیرید و روی کاناپه راحتی خود ریلکس کنید.

کنسول‌ها همچنین برای بازی‌های گروهی انتخاب بهتری هستند. تجربه بازی چند نفره با کنسول بازی بهتر است و همه بازیکن‌ها می‌توانند روی کاناپه در آرامش بازی کنند.

تماشای بازی روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون یکی دیگر از دلایل مهم برای انتخاب کنسول شمرده می‌شود. صفحه بزرگ یعنی ارائه تجربه فراگیر و درگیر ساختن حس‌های مختلف بازیکنان با کیفیت بهتر و بالاتر! استفاده از نمایشگرهای بزرگ مخصوصا در اجرای بازی‌هایی که میدان دید گسترده‌ای دارند، بیش از پیش مفید بودن خود را به رخ می‌کشد.

کنسول‌ها و نیاز کمتر به ارتقا

کنسول بازی یا کامپیوتر گیمینگ

کامپیوترهای گیمینگ همیشه به آپدیت نرم افزاری نیاز دارند؛ اما این دردسر برای کنسول‌ها وجود ندارد. وقتی کنسول بازی می‌خرید، در واقع یک دستگاه کامل خریداری کرده‌اید که می‌تواند همه بازی‌های طراحی شده مخصوص خودش را به اجرا درآورد. کنسول بازی به هیچ سخت افزار و کانفیگ جانبی نیاز ندارند.

وقتی کنسول می‌خرید، دیگر لازم نیست نگران باشید که کارت گرافیک می‌تواند از عهده بازی برآید یا خیر. همه چیز برای اجرا در کنسول بازی بهینه سازی شده و آماده تحویل شما داده می‌شود.

همچنین هر نسل کنسول بازی می‌تواند سال‌ها کار کند و قابل استفاده باشد. بدین ترتیب گیمرها می‌توانند از هر عنوان تازه بازی استفاده کنند و هر بار نگران قدیمی شدن کنسول خود نباشند. پشتیبانی طولانی مدت سازنده از کنسول بازی، مخصوصا برای کاربرانی مهم است که بودجه محدودی دارند و نمی‌توانند هر سال دستگاه خود را عوض کنند.  این مزیت در کامپیوتر گیمینگ وجود ندارد و با قدیمی شدن هر قطعه یا کارت گرافیکی باید به فکر ارتقا آن باشید.

ساده‌تر بودن کنسول بازی در مقایسه با کامپیوتر گیمینگ

کنسول بازی یا کامپیوتر گیمینگ

کنسول‌ها از سخت افزارهای استاندارد شده بهره می‌برند. به همین خاطر است که کنسول گیمینگ تجربه بازی پایدار ارائه می‌کند؛ در حالی که بازی با کامپیوتر گاهی با مشکلات فنی همراه می‌شود. به زبان ساده، کنسول بازی کمتر از کامپیوتر کرش می‌کند و زمان کمتری هم برای رفع مشکلات احتمالی از کاربران می‌گیرد.

کاربران می‌توانند کنسول را به برق وصل کنند دسته کنترلر را بردارند و مشغول بازی شوند. قابل اطمینان بودن یکی از مهم‌ترین دلایلی است که کاربران را وادار می‌کند کنسول را به جای کامپیوتر برگزینند.

استفاده از کامپیوتر گیمینگ معمولا مستلزم دانش فنی و نگهداری سیستم است. مواردی مانند تداخل پردازش‌ اپلیکیشن‌های دیگر با بازی و تغییر تنظیمات درون گیم از رایج‌ترین موارد کار با کامپیوتر گیمینگ برشمرده می‌شوند.

دسترسی کاربران کنسول گیمینگ به بازی‌های بیشتر

کنسول بازی یا کامپیوتر گیمینگ

امکان دسترسی انحصاری به برخی عناوین بازی‌های درجه یک، از دیگر دلایل کاربران برای انتخاب کنسول بازی شناخته می‌شود. در حالی که بسیاری از بازی‌های کامپیوتری به کنسول هم راه پیدا می‌کنند؛ برعکس آن معمولا رخ نمی‌دهد. پس داشتن کنسول بازی برای کاربران گیمر که نمی‌خواهند هیچ بازی خوبی را از دست بدهند، کاملا ضروری است!

برخی از بازی‌های انحصاری کنسول بازی شامل Gran Turismo 7 (بازی پرچمدار ماشین‌سواری منحصر به پلی استیشن) و حتی بازی کلاسیک Red Dead Redemption می‌شوند. البته عنوان دوم اخیرا پس از 14 سال برای کامپیوتر هم عرضه شد.

کاربر کنسول بازی بودن یعنی مجموعه‌ای از بازی‌های ناب در اختیارتان باشد که هر جای دیگری پیدا نمی‌شوند. البته که داشتن کامپیوتر هم می‌تواند مزایای خودش را داشته باشد، اما صاحب کنسول بازی بودن یک دنیای دیگر را به شما نشان می‌دهد.

تجربه بازی مولتی پلیر با کنسول

کنسول بازی یا کامپیوتر گیمینگ

به نظر می‌رسد که طراحان اصلا ایده کنسول بازی را با گیم گروهی توسعه داده باشند. پلتفرم‌هایی نظیر PlayStation Network و Xbox Live قابلیت‌های داخلی مخصوصی دارند که پردازش بازی گروهی را تسهیل می‌کند. این ویژگی‌ها شامل فهرست دوستان، سامانه ارسال پیام و عملگرهای پیام رسانی گروهی می‌شوند و به طور پیش فرض درون کنسول‌ها وجود دارند.

این موضوع در تضاد کامل با تجربه بازی کامپیوتر گیمینگ قرار می‌گیرد. بازی‌های مختلف در کامپیوترهای گیمینگ از سامانه‌های متفاوت برای مدیریت دوستان استفاده می‌کنند و روش پیچیده‌ای دارند. کاربران کامپیوترهای گیمینگ هم به خدماتی مانند Steam و Discord دسترسی دارند؛ اما مدیریت آن‌ها ممکن است بسیار دشوار شود.

از دست ندهید:
7 دلیل برای این که به جای بازی کردن با PC، سراغ کنسول های بازی بروید دسته بازی یا ماوس و کیبورد، کدامیک برای بازی های کامپیوتر بهتر است؟ ۱۰ دلیل برای این که به جای کنسول های بازی سراغ کامپیوتر برویم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*