هوندا سیویک Type R

کاتالوگ هوندا سیویک Type R برای عرضه در بازار ایران رسما منتشر شد

شرکت آذریوردسال به عنوان واردکننده اصلی محصولات Honda در ایران، کاتالوگ رسمی مشخصات هوندا سیویک Type R وارداتی را منتشر کرد.

پس از اعلام مشخصات فنی و آپشن‌های هوندا سیویک وارداتی آذریوردسال، حال این شرکت از کاتالوگ هوندا سیویک Type R، به عنوان یک نسخه قدرتمندتر و پر آپشن‌تر رونمایی کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به اعلام مشخصات کامل این سدان جذاب می‌پردازیم.

هوندا سیویک Type R؛ سریع ترین محصول وارداتی آذریوردسال

هوندا سیویک Type R

همانطور که انتظار می رفت سرانجام شرکت آذریوردسال از کاتالوگ رسمی سیوک تایپ آر رونمایی کرد. با این حساب قیمت نه چندان ارزان این هاچبک (از حیث ارزش جهانی) باعث می‌شود که سیویک به خودرویی خاص و جذاب برای بازار ایران تبدیل شود. به احتمال زیاد این خودرو نیز به مانند سایر محصولات وارداتی آذریوردسال از خانواده هوندا، تحت جوینت ونچر هوندا-دانگ فنگ در کشور چین مونتاژ می‌شود و در کنار سه تیپ کامفورت، الگانس و هیبرید به کشورمان عرضه خواهد شد.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۵۶۴، ۱۸۹۰ و ۱۴۰۱ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۳۴ میلی‌متر است. همچنین این خودرو با رینگ‌های ۱۹ اینچی و تایرهایی با پهنای ۲۶۵ عرضه می‌شود که به زیبایی ظاهر اسپرت و جذاب آن می‌افزاید.

مشخصات فنی Honda Civic Type R

پیشرانه هوندا سیویک Type R

در بخش فنی سیویک تیپ R به یک پیشرانه چهارسیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۳۲۵ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. مجموع این توان از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب 0 تا 100 کیلومتر سیویک تایپ R حدود ۵.۴ ثانیه زمان و حداکثر سرعت آن ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر و حجم باک آن ۴۷ لیتر است.

سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو مک فرسون و در محور عقب مولتی لینک است. ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی معمولی، سایر مشخصات فنی سیویک تیپ R را تشکیل می‌دهند.

امکانات رفاهی و ایمنی هوندا سیویک تایپ آر وارداتی

نمای داشبورد هوندا سیویک Type R

در مقایسه با سیویک استاندارد، تغییرات عمده داخلی Type R در اطراف صندلی‌ها، روکش‌های قرمز رنگ و البته اهرم دنده آلومینیومی مشاهده می‌شود. همچنین یک خوشه سنج ویژه برای Type R وجود دارد که قابل تنظیم است. با این حال، بقیه قسمت های داخلی درست مانند یک سیویک معمولی است.

از مجموع آپشن های این خودرو می‌توان به ۶ کیسه هوای ایمنی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، ترمز اضطراری خودکار، سنسور پایش فشار باد تایرها، سیستم هشدار برخورد از جلو، سنسور نقاط کور، رادار بین خطوط، رادار هشدار خروج از پارک، سیستم تشخیص علائم رانندگی، کروز کنترل تطبیقی، دی‌لایت، ۴ حالت رانندگی مختلف، کلاستر تمام دیجیتال ۱۰.۲ اینچی راننده، نمایشگر مرکزی ۹ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، آینه الکتروکرومیک، صندلی برقی راننده و سرنشین، شارژر وایرلس، شیشه های دودی عقب، سنسور نور و باران و آینه های جانبی برقی به همراه گرم‌کن اشاره کرد.

کاتالوگ رسمی هوندا سیویک Type R آذریوردسال

از رقبای اصلی این سدان جذاب می‌توان به نیسان سیلفی وارداتی اشاره کرد. در انتها دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی این خودرو را در گجت نیوز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
نخستین تصاویر واقعی از چری فالوین T11، شاسی بلند لوکس و درشت هیکل چینی‌ها رونمایی شد ون بایک BAW M7 به ایران وارد می‌شود هاوال H6 توسط بهمن موتور مونتاژ می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*