کی ام سی تی 9 فیس لیفت جدید

کی ام سی T9 با موتور جدید، گیربکس متفاوت و تعلیق مولتی لینک معرفی شد

شرکت جک در نمایشگاه خودرو چنگدو 2024 از 5 مدل جدید کی ام سی T9 یا همان جک هانتر رونمایی کرد. در ادامه با نسخه های جدید و فیس لیفت کی ام سی تی 9 در چین آشنا خواهیم شد که شگفتی‌های جدید مثل سیستم تعلیق مولتی لینک، گیربکس و موتور جدید را به همراه دارد.

تقریبا اواخر زمستان سال گذشته بود که شرکت کرمان موتور، رسما کی ام سی T9 را به عنوان جانشین قوی‌تر و تکامل‌ یافته‌تر KMC T8 معرفی کرد و هنوز یک سال هم از رونمایی رسمی این پیکاپ پرادعا نگذشته است که چینی‌ها، نسخه‌های جدید آن را راهی میدان کرده‌اند! همین موضوع از آینده‌دار بودن کی ام سی تی 9 حکایت می‌کند و ما هم قصد داریم تا با نسخه‌های جدید آن آشنا شویم و مشخصات فنی و تغییرات ظاهری آن‌ها را بهتر ببینیم. همچنین بد نیست اشاره کنیم که کرمان موتور در نمایشگاه آفرود ایران مال از کی ام سی تی 9 تیونینگ OTC رونمایی کرده بود و آفرودی بودن این پیکاپ را به همه نشان داد و با انتشار ویدیو تست ایمنی کی ام سی T9 ثابت کرد که با یک پیکاپ ایمن به جنگ رقبا آمده است.

رونمایی از نسخه‌های جدید کی ام سی T9 در چین

شرکت جک از 5 نسخه جدید و فیس لیفت KMC T9 در حاشیه نمایشگاه چنگدو 2024 رونمایی کرد که این محصولات از نظر قوای فنی و چهره، با نسخه‌ای که در ایران حضور دارد متفاوت هستند. حضور موتور توربو دیزل، گیربکس جدید و وسایل آفرودی از مهم‌ترین تغییرات نسخه های جدید و فیس لیفت کی ام سی T9 به حساب می‌آیند.

سیستم رانندگی خودکار سطح 2 در کی ام سی تی 9 جدید

کی ام سی تی 9 فیس لیفت جدید

از آن جایی که این نسخه با نام KMC T9 شهری یا همان پیکاپ جک هانتر سیتی معرفی شده است پس شرکت سازنده هم تصمیم گرفته تا دستیار رانندگی خودکار سطح 2 که شامل امکاناتی مثل رادار رانندگی بین خطوط، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، دستیار باقی ماندن بین خطوط، رادار تابلو خوان، رادار نقطه کور، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، سنسور پارک، اتولایت و سنسور باران، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کروز کنترل ترافیک، دستیار رانندگی در ترافیک، رادار DOW، رادار تشخیص ترافیک RCTA، رادار تشخیص و هشدار برخورد از جلو و عقب و … را شامل می‌شود.

پیشرانه‌های جدید، گیربکس متفاوت و سیستم تعلیق مولتی لینک

کی ام سی تی 9 فیس لیفت جدید

خریداران نسخه های جدید کی ام سی T9 می‌توانند بین پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ و توربو دیزل، بسته به نیاز خود یکی را انتخاب کنند. موتور 2 لیتری توربو شارژ با 227 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور و موتور 2 لیتری توربو دیزل با 168 اسب بخار قدرت و 410 نیوتن متر گشتاور در کنار گیربکس دستی 6 سرعته یا گیربکس اتوماتیک 8 سرعته، قوای محرکه KMC T9 جدید را تشکیل می‌دهند.

پیکاپ KMC T9 آفرودی

این اعداد از طریق سیستم انتقال قدرت بورگ وارنر با کنترل الکترونیکی و روی هر چهار چرخ در اختیار راننده قرار می‌گیرند. همچنین اکسل عقب شرکت Eaton با قفل دیفرانسیل هم در مسیرهای آفرودی همراه شما خواهد بود. مهم‌تر از همه، حضور سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب خودرو است؛ همانطور که می‌دانید، کی ام سی تی 9 در ایران به سیستم تعلیق فنر شمش در محور عقب مجهز است که هرچند ظرفیت حمل بار را بیشتر می‌کند اما روی هندلینگ و نرمی خودرو، تاثیر منفی می‌گذارد.

کیت آفرود اختصاصی جک برای KMC T9

کی ام سی تی 9 فیس لیفت جدید

همچنین شرکت جک از کیت آفرود اختصاصی خود برای پیکاپ هانتر یا همان کی ام سی T9 رونمایی کرد که این کیت شامل مواردی مثل وینچ 6 تنی، کیت ارتفاع با کمک فنرهای نیتروژنی و قابلیت تنظیم ارتفاع 22 حالته، رینگ‌های آفرودی 17 اینچی با بیدلاک، لاستیک‌‌های آفرودی AT100، اسنورکل کاستوم و مخزن تانک آب اختصاصی می‌باشد. به لطف کیت ارتفاع جدید اکنون زاویه خروج و ورود کی ام سی تی 9 به 23 درجه و 26 درجه رسیده است و فاصله کف خودرو تا سطح زمین هم 30 میلی متر شده است.

آپشن ها و امکانات جدید

کی ام سی تی 9 فیس لیفت جدید

جدا از تغییرات ظاهری و فنی، شرکت جک قصد دارد تا KMC T9 جدید را با آپشن‌ها و امکانات رفاهی بیشتری مثل سقف جیر، درب صندوق برقی، سوپر لید برقی، شیشه‌های دودی فابریک، سیستم نور پردازی داینامیک کابین، اتو لایت، ولکام لایت، گرمکن و سردکن صندلی، مال بند با ظرفیت یدک کشی 3 تن، رکاب برقی، ساعت هوشمند اختصاصی و … راهی بازار کند. آپشن ها و امکانات سابق کی ام سی T9 یعنی صندلی‌های برقی، سانروف، شارژر وایرلس، گیربکس الماسی و … هم به روال سابق روی خودرو حضور دارند.

تغییرات ظاهری کی ام سی T9 جدید فیس لیفت

کی ام سی تی 9 فیس لیفت جدید

اگر دقیق بگوییم، این نسخه برای چینی‌ها یک فیس لیفت به حساب می‌آید و نه برای ایرانی‌ها؛ چرا که این جلو پنجره از زمان رونمایی اصلی کی ام سی T9 در ایران حضور داشت. به هر حال چینی‌ها با حذف کردن ستون‌های عمودی از جلو پنجره و ایجاد یک شبکه لوزی شکل، این خودرو را فیس لیفت کرده‌اند. همچنین فلاپ‌های پلاستیکی در قسمت‌های کناری به چشم می‌آید. اضافه شدن رکاب برقی، درب برقی صندوق و سوپر لید برقی از جذاب‌ترین مواردی هستند که در نسخه فیس لیفت کی ام سی تی 9 فیس لیفت به چشم می‌آیند.

کابین جدید KMC T9

کی ام سی تی 9 فیس لیفت جدید

در کابین و اتاق کی ام سی تی 9 جدید شاهد تغییرات جذابی مثل عوض شدن صندلی‌ها و اضافه شدن سقف جیر هستیم. داشبورد KMC T9 در نسخه جدید چینی‌ها هیچ فرقی با گذشته ندارد و به روال سابق می‌توانید مولتی مدیای عمودی، کلاستر دیجیتال و فرمان دی کات را پیدا کنید.

قیمت کی ام سی T9 جدید و شانس واردات

کی ام سی تی 9 فیس لیفت جدید

شرکت جک قیمت نسخه جدید پیکاپ هانتر را در بازه 21.8 هزار دلار تا 26.5 هزار دلار اعلام کرده است. با این حساب باید گفت که در صورت واردات این نسخه‌ها به ایران، قیمت KMC T9 فیس لیفت جدید نزدیک به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و شاید حتی بالاتر هم باشد. البته با توجه به اینکه شرکت کرمان موتور، ایرانی پسندترین نسخه KMC T9 را به کشور آورده است، بعید می‌دانیم که با واردات یا مونتاژ این نسخه‌ها موافقت شود.