یوسی پابجی موبایل

حذفیات محتوا، حاشیه های کشنده و درگیری در پشت صحنه، آیا پابجی در حال زوال است؟ خرید یوسی پابجی موبایل چطور؟

به طور کلی زمانی که یک بازی یا حتی دارایی خاصه استودیویی مورد بحث‌های جهانی قرار می‌گیرد، همه چیز در پرده‌های پشت و روند ساخت آن بی‌نقص پیش نمی‌رود. حتی زمانی که از یک عنوان محبوب و پرطرفدار حرفی به میان می‌آوریم باید در نظر داشته باشیم و حتی اگر آن عنوان در محبوبیت حداکثری خود هم باشد، همواره با نقص و مشکل‌هایی چه در عرضه محتوا و چه در رهبری مواجه خواهد بود. پابجی از زمان عرضه تا به الان شاهد هزاران نوع مشکل و نقص عملکردی در فضاهای مختلف و مدیوم‌های خاص بوده که شمار آنها از میزان کوئست‌های Elder Scrolls هم بیشتر است، مشکلاتی که با شروع پیوست داده شدن سرورها به شکل جهانی و تعدیل دامنه‌ها موجب اختلال در خرید یوسی پابجی موبایل شد و با این حال این عنوان مشکلات پایه‌ای را در سطح جهانی تجربه کرده که در این آیتم ابتدا با تمام حذفیات محتوا از نسخه PC و موبایل آن آغاز و سپس به حاشیه و درگیری‌های سران سازنده آن و محدودیت‌های بسیار زننده‌ای که با آن مواجه شده‌اند می‌پردازیم، همراه ما باشید.

● اولین جرقه حذفیات در نسخه PC، مپ‌ها:

مپ Isla Nublar: این مپ اصلی با الهام از پارک ژوراسیک ساخته شده بود که به دلیل مشکلات کپی‌رایت از سوی نهادهای دارای حق فرنچایز ژوراسیک، حذف شد.

مپ Savage: این مپ در ابتدا به دلایل تعادل از چرخه اصلی بازی حذف شد اما بعداً با محتوای کمتر و تشبیه دادن آن به مپ لیویک دوباره معرفی شد.

● وسایل نقلیه، حذف و اضافه بدون تنوع:

اسنو موبیل : اسنو موبیل به دلیل نگرانی‌های مربوط به تعادل در بازی حذف شد چرا که کنترل و راندن آن به علت بیش از حد سریع بودن بسیار دشوار بود.

● حذف هسته سازنده بازی، سلاح‌ها:

سلاح Winchester 1894: این سلاح اهرمی به دلایل تعادل و پایدار نگه داشتن بازی عادلانه حذف شد زیرا در اوایل بازی بسیار قدرتمند بود.

اسکین های اسلحه‌ها: بسیاری از اسکین‌های سلاح با زمان محدود دیگر برای خرید در دسترس نیستند و می‌توان گفت بیشترین تعداد حذفیات را در میان محتواهای دیگر شامل‌می‌شوند و اما اگر بازیکنی با خرید یوسی پابجی نیز اسکینی برای اسلحه خود تهیه کرده باشد به هیچ عنوان برای او از بازی حذف نمی‌شود.

● تغییر مکرر سرورها در آسیا، بدترین ضربه به پابجی PC

تغییر لوکیشن سرورها به منظور تعمیر یا تعویض سرورهای قدیمی‌تر امری رایج و مورد استفاده قرار گرفته توسط تمامی هاست‌های بازی‌های مولتی‌پلیر است. معمولا در هنگام انتقال و تعویض سرورها بخش خاصه‌ای از آنان در Server Room باقی می‌مانند تا تنها موارد مورد نیاز برای جابه‌جایی و تعمیر دستخوش تغییر شوند اما در قضیه پابجی PC، زمانی که Krafton تصمیم به تغییر این موضوعیت می‌گیرد یعنی تمام سرورها بدون هیچ استثنایی جابه‌جا خواهند شد. زمانی که همچین اتفاقی رخ می‌دهد در خود بازی تقریبا کلیت موارد غیر ضروری برای دگردیسی کدها حذف می‌شوند و در طول مدت زمانی که کرفتون سرورهای پابجی PC را تغییر داده، انبوهی از محتوا را از آن حذف نموده که اکثرا برگردانده شدند ولی بیشتر آنان در همان مرحله از بین رفتند. تغییر سرورها دلایل گوناگونی را یدک می‌کشد که برای روند خود بازی صد در صد موثر هستند ولی برای محتوای گنجانده شده در آن، ممکن است به آن توبی مد نظر عمل نکنند، عمده این دلایل عبارتند‌ از:

به روز رسانی منطقه سرور: کرفتون در گذشته برای تنظیم مناطق سرور در آسیا شناخته شده است. این می‌تواند شامل ادغام یا تقسیم مناطق، افزودن سرورهای جدید یا حتی انتقال برخی از سرورها بین مراکز داده باشد. این بدان معنا نیست که آنها مکان فیزیکی مرکز داده را تغییر داده‌اند، اما می‌تواند به این معنی باشد که سرور اختصاص داده شده به Game Meeting شما ممکن است اکنون متفاوت باشد.

تعمیر و نگهداری عمومی سرور: برای شرکت‌های بازی سازی معمول است که به‌طور منظم زیرساخت سرور خود را به‌روز کرده و بهینه کنند. این می‌تواند شامل تغییراتی در مکان‌های سرور در یک مرکز داده باشد.

در کل تغییر لوکیشن سرور‌ها با استناد به موارد ذکر شده برای بهتر شدن عملکرد بازی بر روی PC صورت گرفت ولی در نهایت موجبات حذف بسیاری از محتواها از سرورهای دیگر و همچنین تضعیف عملکرد اولیه بر روی پلتفرم‌ها را به عمل آورد که تا امروز نیز ادامه دارد.

●حذفیات در پابجی موبایل، عملکرد غیر حرفه‌ای در حذف مپ‌ها:

مپ Sanhok: این مپ کوچک‌تر ابتدا به دلایل تعادل میان مابقی مپ‌ها از جمله نقشه‌های بزرگتر قرار بود همراه با چند مپ از نسخه PC به علت تغییر سرورها حذف شود و همینطور هم گشت ولی بعداً دوباره معرفی شد.

مپ ویکندی: این نقشه برفی نیز به طور موقت حذف و بعداً دوباره معرفی شد.

● حذف حالت‌ها و نشانه‌دار نکردن بازی:

حالت Zombie: این حالت ایونت ویژه شامل زامبی‌ها، یک پیشنهاد برای مدت محدود بود و پس از پایان رویداد حذف شد و تا الان چند بازی نیز به‌طور محدود اضافه و حذف شده است.

مسائل مربوط به کپی‌رایت: برخی از محتوا ممکن است به دلیل قراردادهای مجوز و خرید زمانی حق کپی‌رایت با سایر شرکت‌ها یا هنرمندان حذف شوند.

محتوای محدود رویداد و ایونت‌ها: محتوای رویداد ویژه اغلب پس از پایان رویداد حذف می‌شود. فروشگاه تخصصی یوسی سل گیم با ارائه خدمات فروش یوسی معتبر این امر که خرید منظم می‌تواند محتوای درون برنامه‌ای را به شکل منصفانه برای شما به ارمغان بیاورد متعهد است و با خیال راحت می‌توانید از این مرجع خریدا خود را انجام دهید.

● تحریم و فیلترها، بزرگترین ضربه کشنده به پابجی موبایل

ممنوعیت و تحریم‌ در هند: در سپتامبر 2020، دولت هند PUBG Mobile و چندین برنامه چینی دیگر را به دلیل نگرانی‌های امنیتی تحریم و فیلتر کرد، این ممنوعیت همچنان به قوت خود باقی است.

ممنوعیت و فیلتر های دیگر: در حالی که پابجی موبایل در هند کمتر برجسته شده، در کشورهای دیگر مانند ویتنام و نپال نیز به دلایل مختلف همانند غیر قانونی بودن خرید یوسی پابجی موبایل با ممنوعیت‌ها و تحریم‌هایی مواجه شده است.

فیلتر PUBG Mobile Lite: نسخه سبک‌تر این بازی، یعنی پابجی لایت موبایل نیز به همراه نسخه اصلی در هند ممنوع اعلام شده.

پاسخ Krafton: کرفتون توسعه‌دهنده بازی، سعی کرده نگرانی‌ها را برطرف کند و از مقررات پیروی کند، اما ممنوعیت‌ها به‌طور قابل‌توجهی بر کامیونیتی جهانی پلیرهای بازی تأثیر گذاشته و ضررهای زیادی را برای آن در پی داشته است.

هرچند توجه به این نکته ضروری است که:

بدون ممنوعیت جهانی: پابجی همچنان در بسیاری از کشورهای جهان در دسترس است.

یوسی پابجی موبایل

● درگیری کرفتون و PUBG Corp شروع جنگ داخلی

این درگیری از یک جنگ قدرت در کرفتون و مسیر آینده فرنچایز PUBG ناشی می‌شود. درگیری‌ای که در ابتدا صرفا از این ناشی بود که کرفتون حق درآمد سرورهای PUBG Corp را صرف تعویض آنان می‌کرد و رفته رفته آتش این اختلافات بیشتر و بیشتر دامن هر دو آنان را در بر گرفت.

دلایل خروج برندن گرین از PUBG Corp در سال 2019

با این که برای خروج خالق و سازنده پابجی هیچ‌گاه توضیحی در غالب بیانیه یا غیره صادر نشده است، اما به هر حال خروج او از کرفتون و PUBG Corp موجب به وجود آمدن اولین رگه‌های تداخل برنامه‌های استودیویی و حرفه‌ای شد، دلایلی به شکل گمانه‌زننده وجود دارند که ممکن است خروج او و به جای گذاشتن یک جنگ داخلی در استودیوها را شفاف‌تر کنند:

تفاوت ها در خلاقیت: گرین دیدگاه بسیار خاصی برای PUBG، یک بازی بقای هاردکور و واقع‌گرایانه داشت. پس از موفقیت عظیم این بازی، این شرکت ممکن است دید متفاوتی برای آینده داشته باشد و بیشتر بر جذابیت‌های گسترده‌تر و استراتژی‌های کسب درآمد تمرکز کند. این می‌توانست به اختلافات خلاقانه گرین زاویه داشته باشد شود.

تغییر تمرکز: گرین همیشه به کاوش در سبک‌ها و ایده‌های جدید بازی علاقه داشته است. او ممکن است نیاز داشته باشد که پروژه‌های خلاقانه خود را دنبال کند و قلمروی ناشناخته فراتر از پابجی را کشف کند.

اهداف شخصی: ترک PUBG Corp به گرین اجازه داد استودیوی خود را با نام PLAYERUNKNOWN Productions تأسیس کند، جایی که می‌توانست کنترل و آزادی خلاقانه بیشتری روی پروژه‌های خود داشته باشد.

فرهنگ شرکت: ممکن است عوامل داخلی یا تغییری در فرهنگ شرکت وجود داشته باشد که به تصمیم گرین کمک کرده است. این به صراحت تایید نشده است، اما این یک احتمال است.

گرین در مورد تمایل خود برای کنترل خلاقانه و اشتیاق خود برای کشف ایده‌های جدید بازی صحبت کرده است. این عوامل احتمالاً نقش مهمی در جدایی او داشتند. او علناً اعلام کرده است که می‌خواهد بازی‌هایی بسازد که بیشتر بر روی کاوش و روایت تمرکز دارند و احتمالاً از تمرکز رقابتی پابجی دور می‌شوند و اگرچه او دیگر مستقیماً با پابجی درگیر نیست، تأثیر گرین بر ژانر بتل رویال غیر قابل انکار است. دیدگاه او برای یک تجربه بقا واقع‌گرایانه و همه جانبه به هموار کردن راه برای محبوبیت انفجاری این ژانر کمک کرد و حال ترک گفتن او به پابجی، تبعات گسترده‌ای بر اثرش خواهد داشت.

نکات کلیدی در این مواجهه نابرابر:

تمرکز بر رشد Krafton: کرفتون به‌طور تهاجمی مجموعه خود را با بازی‌های جدید، به ویژه در فضای موبایل، گسترش داده است. این باعث نگرانی‌هایی شده است که PUBG که زمانی عنوان پرچمدار بود، تحت‌الشعاع قرار گرفته باشد.

نگرانی‌های PUBG Corp: برخی منابع نشان می‌دهند که مدیران PUBG Corp احساس می‌کنند که دیدگاه آنها نسبت به این فرنچایز در حال خفه شدن است. آنها ممکن است بر این باورند که تمرکز کرفتون بر عناوین دیگر مانع رشد و توسعه پابجی می‌شود.

تغییرات راهبردی: چند تن از مدیران کلیدی PUBG Corp را ترک کردند، از جمله مدیرعامل آن، چانگ هان کیم و خالق پابجی برندن گرین. این خروج‌ها به گمانه‌زنی‌ها در مورد تنش‌های داخلی بیشتری که درز پیدا نکرده‌اند دامن زده است.

آینده PUBG: این وضعیت سوالاتی را در مورد آینده فرنچایز PUBG ایجاد می‌کند. آیا به دریافت منابع و توجهی که برای رقابتی ماندن نیاز دارد ادامه خواهد داد؟ آیا بازی‌های پیشتری را در مجموعه خود خواهد داشت؟ آیا همچنان به‌عنوان متحول کننده ژانر Battle Royal شناخته خواهد شد؟ در حال حاضر ماهیت این موضوع به واسطه درگیری‌های ذکر شده، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نتایج احتمالی وجود این تنش های داخلی:

بازسازی: کرفتون ممکن است PUBG Corp را بازسازی کند یا آن را به‌طور کامل آن را در سازمان بزرگتر خود ادغام نماید که با زیرمجموعه شدن آن و تغییر سردبیرانش، به احتمال زیاد با افت کیفیت در ساخته‌های پابجی‌محورش روبه‌رو خواهیم شد.

یوسی پابجی موبایل

توجه : بسیاری از اطلاعات در مورد این درگیری بر اساس گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌های تایید نشده است. خود شرکت‌ها بیانیه‌های عمومی دقیقی ارائه نکرده‌اند ولی هر چند که به‌دست آوردن ارقام دقیق زیان مالی برای PUBG دشوار است، به خصوص که کرفتون گزارش‌های مالی تلفیقی را منتشر می‌کند، اما با بررسی‌های کلی می‌توان دریافت که افت سود و ضررهای مالی این شرکت نشان از وجود درگیری‌های بسیار زننده‌ای بر بازی را به ارمغان آورده است که چکیده‌ای از این گزارشات را آورده‌ایم:

کاهش تعداد پلیر ها، مرگ‌ تدریجی:

تعداد پلیرهای PUBG از زمان اوج خود در سال 2018 به ویژه در بازارهای بزرگی مانند ایالات متحده و اروپا به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. این کاهش بر خریدهای درون بازی و درآمد حاصل از ریزتراکنش‌های خرید یوسی پابجی‌موبایل تأثیر می‌گذارد آن هم تحت شرایطی که رقابت با دیگر بازی‌های بتل‌رویال روی پلیرهای پابجی فشار نامضاعفی قرار داده است.

تسلط بر باد رفته بازار موبایل:

در حالی که پابجی موبایل در ابتدا موفقیت‌آمیز بود، با چالش‌هایی از سوی دیگر عناوین نبرد رویال موبایل، به ویژه Call of Duty: Mobile ، که پایگاه کامیونیتی‌ بزرگتری دارد، مواجه شد.

عملکرد نه چندان خوب New State:

بازی PUBG: New State که در سال 2021 به‌عنوان جانشین پابجی موبایل راه‌اندازی شد، انتظارات مالی را برآورده نکرده است و شاهد کاهش قابل توجهی در تعداد بازیکنان بوده است که حتی موجب تغییر نامش هم شده که نشان‌دهنده چالش در جذب بازیکنان جدید و حفظ مخاطب اختصاصی برای فرنچایز است. این تغییر به‌طور بالقوه تمرکز روی PUBG Mobile را کاهش داد و ممکن است منجر به کاهش بیشتر درآمد آن شود.

هزینه های سرسام آور عملیاتی:

نگهداری و توسعه یک بازی آنلاین موفق مانند PUBG مستلزم هزینه‌های عملیاتی قابل توجهی از جمله زیرساخت سرور، به‌روزرسانی محتوا و بازاریابی است. این هزینه‌ها می‌تواند قابل توجه باشد، به‌ویژه که تعداد بازیکنان بازی کاهش می‌یابد و در حالی که کرفتون به صراحت زیان مالی پابجی را فاش نمی‌کند، عواملی که در بالا ذکر شد نشان‌دهنده چالش‌های بالقوه و کاهش درآمد است. این چالش‌ها در صنعت بازی‌های رقابتی رایج هستند و احتمالاً کرفتون را بر آن می‌دارند تا روی حوزه‌های دیگری مانند بازی‌های موبایلی تمرکز کند تا ثبات مالی خود را حفظ کند. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که عملکرد مالی کلی کرفتون توسط یک سبد متنوع، از جمله سایر عناوین و سرمایه‌گذاری‌های موفق هدایت می‌شود.

● آینده، شاید دور ولی صراحتا پر از تغییر:

پابجی چه در موبایل و چه در PC به تکامل خود ادامه می‌دهد و احتمالاً در آینده محتوای بیشتری اضافه یا حذف خواهد شد. اگر محتوای خاصی دارید که از دست داده‌اید، همیشه ارزش دارد که اعلان‌های رسمی پابجی موبایل و یادداشت‌های اصلاحی را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی در راه است یا از بین می‌رود. بسیاری از بازیکنان پابجی مپ‌ها، سلاح‌ها یا حالت‌های مورد علاقه خود را که حذف شده‌اند به‌خاطر می‌آورند. حذف محتوای محبوب می‌تواند برای بازیکنانی که از این ویژگی‌ها لذت می‌برند خسته‌کننده باشد و حتی موجب خارج شدن آنان از چرخه بازی شود و حال که درگیری‌هایی نیز به واسطه دیدگاه‌های متفاوت بر یر فرنچایز پابجی در حال شکل‌گیری است، باید فقط صبر کرد و دید که آینده این عنوان روشن خواهد بود یا به تیرگی می‌زند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*