بهترین خودروهای شاسی بلند

بهترین خودروهای شاسی بلند سایز متوسط جهان در سال 2024

در این مطلب قصد داریم تا به سراغ یکی از پرطرفدارترین سگمنت‌ها رفته و بهترین خودروهای شاسی بلند سایز متوسط در سال ۲۰۲۴ را معرفی کنیم.

خودروهای شاسی بلند سایز متوسط که بدان کراس اوور نیز می‌گویند یکی از پرتیراژترین سگمنت‌های خودرویی به شمار می‌رود که در سرتاسر جهان از طرفداران بیشماری نیز برخوردار است. عموماً کسانی که از خودروهای سدان خسته شده‌اند و نیاز به تنوع دارند و از طرفی نمی‌خواهند یک شاسی بلند بزرگ را در پارکینگ خانه خود تحمل کنند یا بیم آن دارند که جهش یکباره از یک خودرو کوچک به یک خودرو سایز بزرگ می‌تواند برای آنان مشکل ساز باشد، به سراغ خودروهای شاسی بلند سایز متوسط می‌روند.

محصولات این سگمنت اگر چه به خوبی یک سدان هم رده شتاب و سرعت ندارند یا به خوبی یک شاسی بلند فول سایز توانایی های برجسته آفرودی را از خود نشان نمی‌دهند، با این حال می‌توانند به عنوان یک خودرو خانوادگی همه فن حریف شناخته شوند که ویژگی های مثبت زیادی را با خود یدک می‌کشند. ما نیز به اهمیت این موضوع واقف هستیم و قصد داریم تا در ادامه این مطلب بهترین خودروهای شاسی بلند سایز متوسط امسال را به شما دوستداران اخبار خودرو سایت گجت نیوز معرفی کنیم.

۱۰ مورد از بهترین خودروهای شاسی بلند سایز متوسط سال ۲۰۲۴

در ادامه ۱۰ مورد از برترین خودروهای شاسی بلند سایز متوسط جهان با ارائه حداکثر کارایی در قسمت های مختلفی از جمله امکانات، پیشرانه و ظرفیت بار را معرفی می‌کنیم.

1- تویوتا هایلندر

بهترین خودروهای شاسی بلند - تویوتا هایلندر

نسخه هیبریدی این کراس‌اوور ژاپنی برای این رده بندی انتخاب شده، زیرا هر آنچه همه از یک شاسی‌بلند می‌خواهند را با مصرف سوخت عالی ارائه می‌کند. پیشرانه ۲.۵ لیتری این خودرو به سیستم هیبریدی شامل موتورهای برقی در جلو و عقب مجهز شده که در مجموع ۲۴۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. ضمن اینکه این نسخه به ازای هر کیلومتر حدود ۱۴۶ گرم دی‌ اکسید کربن تولید خواهد کرد. همچنین قوای محرکه هیبریدی هایلندر برای ارائه حداقل مصرف سوخت تنظیم شده و به همین دلیل، هرچند با هر بار سوخت‌گیری امکان پیمایش مسافت زیادی را فراهم می‌کند.

2- سوبارو ایسنت

بهترین خودروهای شاسی بلند - سوبارو ایسنت

سوبارو در ماه آوریل 2016 برای نخستین بار مدل ایسنت را به عنوان یک طرح مفهومی معرفی کرد و سپس در سال ۲۰۱۷ این شاسی بلند سه ردیفه را روانه بازار کرد. پس از گذشت 7 سال، ایسنت توانسته جایگاه خود در لیست بهترین خودروهای شاسی بلند سایز متوسط پیدا کند. این بزرگ‌ترین خودروی تاریخ سوبارو محسوب می‌شود اما ورود و خروج به صندلی‌های ردیف سوم برای بزرگسالان کمی دشوار خواهد بود. نسخه متداول از پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ با فناوری تزریق مستقیم سوخت بهره برده که قادر به تولید 260 اسب بخار و 375 نیوتن‌متر گشتاور است. نیروی تولید شده توسط از طریق یک گیربکس CVT همراهی می‌شود.

این خودرو در قیاس با رقبای خود کند محسوب می‌شود ولی این مشکلی نیست زیرا ایسنت یکی از ایمن‌ترین شاسی‌ بلند های این کلاس است.

3- لندروور دیفندر

بهترین خودروهای شاسی بلند - لندروور دیفندر

به جرئت می‌توان گفت که لندرور دیفندر در کنار جیپ گرند چروکی تنها خودروهای این لیست هستند که عملکرد مشابهی با شاسی‌ بلندهای آفرودی را ارائه می‌دهند. برخی از شاسی‌ بلندها وانمود می‌کنند که آفرودی هستند ولی دیفندر حرف و عملش یکی است. ساخت مجدد یک خودروی نمادین هرگز کار آسانی نیست ولی لندروور با دیفندر این کار را به‌خوبی انجام داده است.

این خودرو در نسخه پایه از موتور 3 لیتر شش سیلندر توربو با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر بهره برده که با گیربکس ۸ سرعت اتوماتیک و انتقال آن به چهارچرخ دیفندر شتاب 6 ثانیه ای را رقم میزند. با این حال نمونه 8 سیلندر این خودرو نیز عرضه شده که مجهز به پیشرانه 5 لیتری سوپرشارژ با 525 اسب بخار قدرت و 625 نیوتون‌متر گشتاور است. این قدرت باعث می‌شود تا دیفندر در مدت زمان 5.2 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برسد.

4- جنسیس GV80

بهترین خودروهای شاسی بلند - جنسیس GV80

GV80 بزرگترین شاسی‌ بلند حال حاضر برند جنسیس (زیر مجموعه هیوندای) به‌حساب می‌آید. این خودرو عموما به طراحی لوکس و زیبای خود با بهره گیری از حداکثر تکنولوژی و کیفیت قطعات شهرت دارد. با این حال با دو پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و ۳.۵ لیتری V6 عرضه می‌شود. نسخه 2.5 لیتری توربوشارژ می‌تواند قدرتی برابر با 300 اسب بخار و گشتاور 422 نیوتن‌متر را ارائه کند. قدرت تولید شده از تمامی این موتورها به کمک گیربکس 8 سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو در مدل استاندارد به صورت دیفرانسیل عقب است، اما مشتریان می‌توانند برای آن سیستم چهار چرخ محرک را سفارش دهند.

GV80 از کابین باکیفیت و مجللی بهره می‌برد که فضای کافی را برای همه سرنشینان فراهم می‌کند و صندلی‌های ردیف سوم هم برای آن قابل سفارش است. این شاسی‌بلند کره‌ای همچنین از IIHS و NHTSA رتبه برتر ایمنی را دریافت کرده است.

همچنین بخوانید

بهترین خودرو پرفورمنس سال ۲۰۲۴ از نگاه موتورترند

5- جیپ گرند چروکی

بهترین خودروهای شاسی بلند

یک خودرو آمریکایی با توانایی فتح سخت‌ترین مسیرهای آفرود می‌تواند لقب مناسبی برای جیپ گرند چروکی باشد. این شاسی‌بلند آمریکایی در نسخه‌های مختلفی مثل مدل سه ردیفه L و ۴xe پلاگین‌ هیبریدی عرضه می‌شود اما نسخه پنج‌ نفره اصلی هنوز بهترین گزینه محسوب می‌شود. متریال لوکس کابین و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect انحصاری Jeep با کارکرد آسان، فضای آرامش بخشی در کنار حس و حال آفرودی القا می‌کند.

نسخه پایه این خودرو نمونه از پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر با قدرت 293 اسب بخار و گشتاور 352 نیوتن متر بهره می‌برد. همچنین یک پیشرانه پلاگین هیبرید نیز با گرند چروکی عرضه شده که شامل یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی توربوشارژ و یک موتور الکتریکی است. این پیشرانه مجموعاً 375 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

6- آئودی Q7

بهترین خودروهای شاسی بلند

این کراس اوور مخصوص آن افرادی است که خواهان یک شاسی‌بلند سه ردیفه خانوادگی در کنار تجمل، کیفیت، زیبایی و ظرافت هستند. آئودی Q7 با امکانات فراوان، طراحی بیرونی شیک و کابین فوق‌العاده مدرن، بهترین گزینه خواهد بود. این شاسی‌بلند بزرگ همچنین نسبت به وزن و جثه، رانندگی فوق‌العاده‌ای دارد.

نسخه پایه با موتور 3 لیتری بنزینی با قدرت 335 اسب بخار عرضه شده که به سیستم هیبریدی خفیف نیز مجهز شده است. اما اگر Q7 معمولی کافی نباشد، آئودی نسخه اسپرت‌ SQ7 را هم با پیشرانه V8 توئین توربو ارائه می‌کند که ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. برای این خودرو سیستم فرمان‌ گیری چهار چرخ نیز فراهم شده است که در سرعت‌های کم، چرخ‌های عقب را تا 5 درجه در جهت مخالف چرخ‌های جلو و در سرعت‌های بالا در همان جهت چرخ‌های جلو تنظیم می‌کند. سیستم تعلیق بادی فعال به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته Q7 محسوب می‌شود.

7- لینکلن اویاتور

بهترین خودروهای شاسی بلند

لینکلن اویاتور از لحاظ طراحی هم در بیرون و هم داخل چشمگیر است و کیفیت بالایی را به نمایش می‌گذارد. این خودرو لوکس از متریال کابین عالی بهره برده است. با اینکه صندلی‌های ردیف سوم هرچند کمی تنگ هستند اما به‌راحتی قابل‌دسترسی خواهند بود. نسخه قبلی (Grand Touring) اویاتور به سیستم هوشمند تنظیم بهره‌وری انرژی مجهز بوده که اکنون حذف شده است. شایان ذکر است این کراس اوور با یک پیشرانه 3 لیتری تویین توربوشارژ V6 و گیربکس 10 سرعته اتوماتیک یا قدرت 400 اسب بخار عرضه شده است.

8- کیا تلوراید

بهترین خودروهای شاسی بلند

تلوراید یکی از بهترین شاسی‌ بلندهای میان سایز در رنج قیمتی زیر 40 هزار دلار است. این کراس‌ اوور با ارائه فضای بار فراوان، آپشن های جذاب و آفرود قابل قبول در کنار قیمت بسیار مناسب ارزش خرید بسیار بالایی دارد. این ماشین صندلی‌های ردیف اول و دوم لوکسی دارد و فضای داخلی آن سخاوتمندانه است. تلوراید همچنین سواری راحتی را هم ارائه می‌کند. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است کیا تلوراید با کوشا خودرو به ایران خواهد آمد.

نسخه پایه این خودرو با پیشرانه 3.8 لیتری V6 تنفس طبیعی روانه بازار شده است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۲۹۱ اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. مشتریان می‌توانند برای این خودرو سامانه چهار چرخ محرک را نیز سفارش دهند.

9- سوبارو اوت‌بک

بهترین خودروهای شاسی بلند

اوت‌بک یک شاسی‌بلند میان سایز با ظاهر خودروهای استیشن و MPV است که در نسخه ۲۰۲۴ خود تکنولوژی و راحتی بیشتری را نسبت به همیشه ارائه می‌کند و در نسخه ویلدرنس از توانایی‌های آفرود قابل‌توجهی در مسیرهای ناهموار برخوردار است. نسخه پایه از موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر تخت تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 182 اسب بخار را تولید کند.

با این حال یک یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر تخت توربو نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قدرتی برابر با 260 اسب بخار را ارائه می‌دهد. مجموع توان در تمامی نسخه ها از طریق گیربکس CVT ارتقا یافته سوبارو به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در تمامی نسخه‌ها به‌صورت استاندارد از سامانه چهارچرخ محرک استفاده شده است..

10- هیوندای پالیسید

بهترین خودروهای شاسی بلند

هرچند تلوراید و پالیسید از لحاظ فنی یکسان هستند، اما این خودرو سواری راحت‌تری را ارائه می‌دهد. این خودرو سال گذشته با طراحی بیرونی جدیدی عرضه شد ولی کابین جادار و لوکس خود را همچنان حفظ کرده است. و با سیستم‌های کمک‌راننده فراوان، فشار روی راننده در مسافت‌های طولانی را کاهش می‌دهد. این کراس اوور از همان موتور 3.8 لیتری V6 با 291 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن‌متر بهره برده است که ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را رقم میزند.

همچنین امکان سفارش سیستم کنترل کشش هیوندای HTRAC و سیستم دو دیفرانسیل با حالت‌های رانندگی مخصوص برف و یدک‌کشی نیز برای هیوندای پالیسید فراهم شده است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
نگاهی به ماشین پلیس های جدید آمریکا؛ تلفیقی از قدرت و امکانات سریع ترین خودروهای پیکاپ جهان در سال ۲۰۲۴ را بشناسید این خودرو آمریکایی بهترین خودرو سال ۲۰۲۴ کره جنوبی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*