اکسید یائوگوانگ

قدرت نمایی چری با رونمایی از شاسی بلند 610 اسب بخاری اکسید یائوگوانگ

شرکت چری سرانجام از شاسی بلند پلاگین هیبریدی جذاب خود در دو تیپ مختلف رونمایی کرد. با مشخصات و امکانات اکسید یائوگوانگ بیشتر آشنا شوید.

خودروساز معروف چین، شرکت چری به تازگی از یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی با نام اکسید یائوگوانگ رونمایی کرده است. پیش فروش این خودرو که نخستین بار در نمایشگاه خودرو چنگدوی چین معرفی گردید، هم اکنون آغاز شده و با سامانه چهار چرخ محرک و پیشرانه پلاگین هیبریدی در صدد است طوفان به پا کند.

شاسی بلند هیبریدی اکسید یائوگوانگ رونمایی شد

چری اکسید یائوگوانگ طی هفته‌های آینده به نمایندگی‌های سراسر کشور چین ارسال خواهد شد تا به دست علاقه‌مندان محصولات چری برسد. پرچم‌دار جدید چری با دو تیپ پرو و پرو مکس راهی بازار می‌شود و قیمت مدل پایه 30 هزار دلار و نسخه پرو مکس 32 هزار دلار خواهد بود.

طراحی

اکسید یائوگوانگ - نمای جلو

 

شاسی بلند اکسید روی پلتفرم M3X سوار شده و طول، عرض و ارتفاع 4781 میلی متر، 1920 میلی متر و 1671 میلی متری دارد. فاصله بین دو محور این ماشین 2815 میلی متر بوده و وزن آن تقریبا 2171 کیلوگرم است. تریم چراغ‌های جلو به شکل D و شاهد نمایی مسدود شده هستیم.

نمای عقب اکسی یائوگوانگ در مقایسه با نسل‌های پیشین تغییر نکرده و همچنان چراغ‌های یکپارچه و خروجی‌های اگزوز دوبل به چشم می‌خورد. لوگوی AWD به سامانه چهار چرخ محرک این شاسی بلند اشاره می‌کند.

قوای محرکه

اکسید یائوگوانگ - پیشرانه ها

 

زیر کاپوت اکسید یائوگوانگ پلاگین هیبریدی سه پیشرانه برقی و یک موتور 1.5 لیتری با فناوری پاشش مستقیم سوخت تعبیه شده است. پیشرانه درون سوز قادر است در شرایط ایده آل، 154 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور تولید کند. از دو موتور برقی که در جلو قرار گرفته، 221 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید می‌شود. همچنین پیشرانه الکتریکی محور عقب می‌تواند 235 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور به کف جاده تزریق کند.

در مجموع می‌توان گفت که شاسی بلند پلاگین هیبرید اکسید یائوگوانگ، 610 اسب بخار قدرت و 920 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. باتری 34.4 کیلووات ساعتی در حالت برقی توان پیمایش 200 کیلومتر مسافت دارد و اگر حالت ترکیبی را انتخاب کنید، 1400 کیلومتر با یائوگوانگ می‌توان رانندگی کرد.

اکسید یائوگوانگ - نمای عقب

 

اگر از شارژر سریع استفاده کنید، برای تکمیل شارژ از 30 به 80 درصد، حدود 20 دقیقه زمان نیاز است. با این شاسی بلند جذاب می‌توانید در عرض 4.26 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر رسیده و تا حداکثر 200 کیلومتر بر ساعت برانید. به گفته چینی‌ها، اکسید یائوگوانگ در هر صد کیلومتر مسافت به صورت ترکیبی تنها 1.12 لیتر بنزین مصرف می‌کند. از جمله حالت‌های رانندگی هم می‌توان به اقتصادی، استاندارد، اسپرت، برف، شن و آفرود اشاره کرد.

کابین و امکانات

اکسید یائوگوانگ - کابین

 

یکی از برتری‌ها و امکانات فوق العاده یائوگوانگ هیبریدی، بهره‌مندی آن از هوش مصنوعی چری لاین 5.0 است. از امکانات رفاهی دیگر این خودرو می‌توان به نمایشگر 24.6 اینچی، هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده 50 اینچی و تراشه کوالکام اسنپدراگون 8155 اشاره کرد.

چری اکسید، شاسی بلند خوش قواره خود را مجهز به شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، ریموت کنترل، سیستم صوتی سونی با 14 بلندگو و ورود بدون کلید کرده است. فضای بار 660 لیتری مناسب سفرهای خانوادگی و طولانی مدت بوده و اگر صندلی‌های ردیف عقب را بخوابانید، 1783 لیتر جا برای تعبیه وسایل اضافی خواهید داشت. سیستم خودران سطح 2 نیز شامل پارک خودکار، پایش خواب آلودگی راننده، ترمز اضطراری خودکار، حفظ خودرو بین خطوط و تشخیص علائم ترافیکی است.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
نگاهی به سیر تغییرات قیمت بنزین در ایران طی ۷۳ سال گذشته وارداتی‌های درست و حسابی فقط برای جانبازان؛ این بار ۱۰ مدل بی ام و و مینی تیگو ۷ پلاس جدید با گیربکس متفاوت معرفی شد سریع ترین خودروهای پیکاپ جهان در سال ۲۰۲۴ را بشناسید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*