آریزو 8

با طراحی، امکانات و مشخصات فنی آریزو 8 آشنا شوید

آریزو 8 به‌زودی روانه بازار ایران خواهد شد. در این مقاله با جزئیات طراحی، سطح آپشن‌ها و مشخصات فنی این سدان چینی بازار ایران آشنا خواهیم شد.

ورود فونیکس آریزو 8 به بازار، تغییری در جریان یکنواخت شهر خواهد بود؛ خودرویی که به عنوان پرچمدار سدان‌های مونتاژی، رانندگی با یک خودرو زیبا، باشکوه و شاهکار را در ابعادی متفاوت و بزرگ را به ارمغان می‌آورد.

آشنایی با آریزو 8

با گذر از مراحل مختلف، آریزو 8 طی روزهای آینده آماده عرضه به بازار ایران خواهد شد؛ خودرویی که از زمان تست درایو و رونمایی، توجهات زیادی را به خود جلب کرده و علاقه‌مندان به دنیای خودرو، این سدان بزرگ، زیبا، پیشرفته و قدرتمند را تحسین کرده‌اند.

تماشای آریزو 8 از لحظه دیدن طراحی زیبای بدنه خودرو تا نشستن درون کابین و لمس مواد مرغوب به کار رفته در بخش‌های مختلف و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و در نهایت فشردن پدال گاز، با حیرت و شگفتی در چگونگی توسعه و تکامل این خودرو باشکوه همراه است.

طراحی الهام گرفته شده از جادوی آب

کلمه”ARRIZO” در زبان اسپانیایی به معنای قطرات آب و امواج است که درهم تنیدگی موج‌ها و جذابیت آب، طراحی جذاب و پویایی را روی بدنه خودرو به نمایش درآورده و خطوط موزون و ظاهر خشن آن به مدل محبوب مصرف‌کنندگان تبدیل شده است.

جلو پنجره آریزو 8 دوکی شکل طراحی شده که در پس زمینه آن طرح الماس به چشم دیده می شود. طراحی سیال سقف باعث می‌شود که بدنه با جریان هوای رو به پایین در سرعت بالا پایدارتر شود و خط پهلوی دوتایی با طراحی پلکانی از چراغ های جلو تا چراغ‌های عقب امتداد می‌یابد و بدنه را باریک‌تر نشان می‌دهد و با طراحی مخروطی در قسمت پایین، حالتی ظریف و زیبا به خودرو می‌دهد که مشابه با سایه‌ای فراگیر بر روی دریاچه عمل می‌کند.

قدرتمند و پایدار

در آریزو 8 از یکی موتور 2 لیتر TGDI استفاده شده که جزو قدرتمندترین موتورها با تولید 254 اسب بخار و 390 نیوتن متر قدرت است. این موتور دارای وزن سبک، توان بالا، استهلاک کم، شتاب صفر تا صد 7.6 ثانیه و تکنولوژی کاهش اصطکاک است که در نهایت خودرویی برای نخبگان را فراهم می‌سازد.

گیربکس پیشرفته 7 سرعته دو کلاچه تر در آریزو 8، ضمن افزایش بهره‌وری با راندمان انتقال نیرو تا 96 درصد، بسیار قابل اطمینان‌تر است و تعویض دنده سریع و نرمی بیشتر را همراه با صرفه جویی در مصرف سوخت به دنبال دارد که با رقبای اروپایی و نامدار رقابت می‌کند.

با سه حالت رانندگی اسپرت، اکو و نرمال، این خودرو براساس سلایق مختلف توسعه یافته و گزینه‌های سفارشی بیشتری را در اختیار مصرف‌کنندگان می‌گذارد.

راحتی و لذت بی‌پایان درون کابین

 آریزو 8

آنچه آریزو 8 را از همه خودروهای بازار ایران متمایز می‌کند، راحتی و آرامش سرشار در کنار خلق تجربه لوکس و باشکوه است که در تک‌تک جزییات این خودرو به نمایش در آمده است و یک شاهکار و مهندسی تمام عیار برای علاقه‌مندان به خودرو خواهد بود.

سانروف پانورامیک با قابلیت باز شدن از راه دور، صندلی‌های چند منظوره با قابلیت سردکن و گرمکن، سیستم خوشبوکننده پیشرفته، نورپردازی محیطی خیره کننده، سیستم صوتی سونی، سیستم پاکسازی هوای کابین که پاکسازی خودکار و تصفیه هوای هوشمند را انجام می‌دهد، تهویه اتوماتیک دوگانه مجهز به دریچه‌های ردیف عقب که به طور شخصی سازی شده عمل می‌کند، راحتی و احساس باشکوه رانندگی را در ابعادی متفاوت به شما عرضه می‌دارد.

احساس امنیت و آسودگی خیال

طراحی هوشمند آریزو 8 بیانگر مفهوم توسعه همه جانبه فناوری های ایمنی برای خودرو، عابر پیاده و سرنشینان است که در کلاس خود و در ابعاد جهانی عمل می‌کند. بدنه مقاوم در برابر پیچش و استحکام ساختاری، سپرهای مقاوم در برابر تنش و ضربه ضمن مراقبت از خودرو، با داشتن ساختار و پوشش بدنه و سپر مناسب، صدمات وارده به سر و پای عابران پیاده را کاهش می دهد و با داشتن 10 ایربگ قابلیت اخذ 5 ستاره ایمنی جهانی را داراست.

نسبت فولاد در بدنه آریزو 8 به 80 % رسیده که آن را قابل مقایسه با برندهای نامدار جهانی مانند آئودی و بنز می‌کند و نشان از پیشرفت روز افزون در طراحی و خلق خودرویی پیشرفته دارد. در نتیجه این طراحی ضمن محافظت از سرنشینان و ایمنی راننده، در هنگام رانندگی در جاده های ناهموار، عایق بندی و استحکام کابین به شکلی است که هیچ سر و صدایی به کابین نفوذ نمی کند و هنگام ترمزگیری و درپیچ ها، بدنه به خوبی عمل می‌کند و مانور می‌دهد.

 آریزو 8

سیستم کمک راننده هوشمند سطح 2.5

آریزو 8 یکی از سرآمدهای صنعت خودروسازی کشورمان در زمینه برخورداری از رادارهای پیشرفته است. 14 رادار تشخیص محیط اطراف با دقت فوق العاده بالا و با رنج تشخیص 210متر در جلو و 70 متر در عقب، مانیتورینگ 360 درجه و ایمنی بالایی را در هنگام مواجهه با حرکات آنی و تحرکات تند را برای شما فراهم می‌سازد.

آریزو 8 در کلاس خودروهای سایز بزرگ که فاصله دو محور خودرو به 2790 سانتی متر می‌رسد، با داشتن امکانات پیشرفته گوناگون و گارانتی 7 ساله، انقلابی در صنعت خودروسازی کشورمان است که سطح رانندگی و ایمنی را تا مرز مهندسی پیشرفته برندهای نامدار جهانی ارتقا می‌دهد و احساس شکوه را در راننده و سرنشینان ایجاد می‌‌نماید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*