جدیدترین محصول ایران خودرو

جدیدترین محصول ایران خودرو با اتاق MVM 110 و موتور برقی ایرانی

جدیدترین محصول ایران خودرو، یک خودرو برقی جمع‌و‌جور است که از بدنه ام وی ام 110 و یک موتور برقی ایرانی بهره می‌برد.

طی سال‌های اخیر، خودروسازان کشورمان به پیروی از غول‌های صنعت خودرو جهان شروع به طراحی و تولید ماشین برقی کردند که نتیجه آن تارا برقی شد. خودروهای الکتریکی مزایای زیادی برای محیط زیست و کنترل مصرف سوخت دارد اما این که دولت بتواند خدمات‌دهی مناسبی هم در این زمینه داشته باشد، جای بحث دارد.

جدیدترین محصول ایران خودرو با موتور برقی ایرانی

جدیدترین محصول ایران خودرو

آبی پوشان جاده مخصوص به تازگی در حاشیه سیزدهمین همایش پیشرانه‌های درون سوز از خودرو برقی E City که محصولی تازه وارد و ناشناخته است، رونمایی کردند. پیشرانه این خودرو تمام برقی که ملقب به نخستین میکروکار ایرانی شده، توسط مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو یا ایپکو توسعه یافته است.

گفته شده بدنه خودرو متعلق به ام وی ام 110 بوده و برای ایجاد تمایز، تغییراتی محدود در نمای بیرونی اعمال شده است. البته ناگفته نماند که تغییر و تحولات بیرونی همچنان قطعی نشده ولی آنچه راجع به مشخصات فنی اعلام گردیده، قطعی است.

جدیدترین محصول ایران خودرو

زیر کاپوت اولین میکروکار ایرانی یک موتور برقی 96 ولتی تعبیه شده که در شرایط ایده آل می‌تواند 27 اسب بخار قدرت و 70 نیوتن متر گشتاور تولید کند. باتری‌های 12 کیلووات ساعتی به خودرو اجازه می‌دهند تا سقف 150 کیلومتر پیمایش مفید داشته باشد. همچنین مصرف آن در هر 100 کیلومتر مسافت، 8 کیلووات ساعت خواهد بود که نصف یک ماشین برقی استاندارد یا هیبریدی است.

جدیدترین محصول ایران خودرو

700 کیلوگرم وزن خودرو بوده و نهایت سرعت آن 80 کیلومتر بر ساعت است. یکی از مهم ترین مزایای پایین بودن ولتاژ پیشرانه برقی، تأمین ایمنی و تسهیل تعمیرات آن خواهد بود. از این میکروکار جذاب با بدنه ام وی ام 110 و موتور برقی ایپکو می‌توان در حمل و نقل عمومی و به عنوان خودرو اشتراکی استفاده کرد.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
جزئیات مزایده ایران خودرو در شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد همه چیز درباره روغن موتور خودرو؛ از انتخاب روغن مناسب تا شیوه تعویض و شرایط نگهداری بهترین خودروهای شاسی بلند سایز متوسط جهان در سال ۲۰۲۴ قدرت نمایی چری با رونمایی از شاسی بلند ۶۱۰ اسب بخاری اکسید یائوگوانگ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*