اشکودا سوپرب وارداتی

بررسی نقاط ضعف و قوت اشکودا سوپرب، سدان وارداتی جدید بازار ایران

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی نقاط ضعف و قوت یکی از جدیدترین سدان‌های وارداتی اروپایی با نام اشکودا سوپرب بپردازیم.

اشکودا، یکی از شرکت های خودروسازی مطرح اروپایی شناخته میشود که از سال ۱۹۹۱ زیر پرچم کمپانی بزرگ فولکس واگن آلمان به تولید و صادرات محصولات خود به بیش از ۱۰۰ کشور جهان مشغول است. خودرو اشکودا سوپرب نیز یکی از سدان‌های سگمنت D و جذاب این شرکت است که همزمان با دور جدید واردات خودرو توسط شرکت پارس ساتر هوشمند به بازار ایران راه یافت. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی مشخصات کامل این سدان با رگ و ریشه آلمانی و شناخت نقاط ضعف و قوت آن می‌پردازیم.

نگاهی به مشخصات فنی اشکودا سوپرب پارس ساتر هوشمند 

اشکودا سوپرب در بخش فنی از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت بهره برده است. این موتور قادر است تا حداکثر توان ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر را تولید، و توسط یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو چیزی حدود ۹.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. حجم باک این سدان ۶۸ لیتر و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی حدود ۵.۹ لیتر است.

نمای پیشرانه اشکودا سوپرب وارداتی

همچنین بهره‌گیری از سیستم تعلیق مک‌فرسون در قسمت جلو و مولتی لینک در قسمت عقب می‌تواند سواری نسبتاً نرم و آرامش بخشی برای سرنشینان به ارمغان آورد. ابعاد اشکودا سوپرب وارداتی در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۸۶۹، ۱۸۶۵ و ۱۴۸۹ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۸۴۱ میلی‌متر است. همچنین برای Skoda Superb از رینگ های ۱۸ اینچی و تایرهایی با پهنای ۲۳۵ استفاده شده که به فرمان پذیری بهتر خودرو کمک می‌کند.

آپشن های Skoda Superb

نمای داشبورد اشکودا سوپرب وارداتی

از مجموع امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به ۶ کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین، پرده ای و جانبی، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی کنسول مرکزی با پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، رادار خط خوان، ترمز اضطراری خودکار، رانندگی خودکار بین خطوط، اخطار برخورد از جلو، سقف نیمه پانوراما برقی، صندلی برقی راننده با حافظه، گرم‌کن صندلی‌های جلو، اتوپارک، سنسورهای ۵ گانه هشدار موانع در قسمت جلو و عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، سنسور نور و باران، فرمان کمکی برقی، دوربین 360 درجه، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، جلو آمپر دیجیتال، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، درب صندوق عقب برقی، هوک برقی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد‌، فناوری LED چراغ‌ها، تنظیم حالت رانندگی و نور پردازی کابین اشاره کرد.

مزایا و معایب اشکودا سوپرب

از مهم‌ترین مزایای سدان سوپرب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پایداری و هندلینگ مناسب: از نقاط قوت کلیدی سوپرب می‌توان به هندلیگ، فرمان پذیری مطلوب و پایداری مناسب آن اشاره کرد که بخش اعظمی از این قابلیت را مدیون تقسیم وزن درست و اصولی در شاسی است. استفاده از سیستم تعلیق مناسب و سایر فاکتورهای دیگر کیفیت سواری این خودرو را ارتقا داده است.

کیفیت ساخت خوب نسبت به رقبا: برند اشکودا یک خودروساز اهل جمهوری چک و زیر مجموعه شرکت فولکس واگن آلمان است و به عنوان یکی از برند های مطرح اروپایی توانسته سطح جدیدی از متریال و کیفیت ساخت را به خودروهای وارداتی جدید کشورمان هدیه دهد. کیفیت مونتاژ و متریال مورد استفاده در این خودرو چیزی بیشتر از حد تصورات است.

پیشرانه قابل قبول و کم مصرف: با اینکه از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ در این خودرو استفاده شده، اما هماهنگی خوب میان اجزا مختلف این خودرو باعث شده تا عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارد و شتاب صفر تا صد زیر ۱۰ ثانیه را به ثبت برساند. همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت حدود ۵.۹ لیتر است که عدد خوبی قلمداد می‌شود. جالب است بدانید که نسخه فول آپشن این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری بهره می برد که اعداد بسیار جذاب تری را به نمایش می‌گذارد.

در مقابل این خودرو وارداتی معایبی نیز دارد که در ذیل نام می‌بریم:

عدم شناخت اشکودا در بازار ایران: همان‌طور که اشاره کردیم این برند محصولات خود را به 100 کشور جهان صادر می‌کند. بااین‌حال اشکودا آن طور که باید در بازار ایران شناخته شده نیست و حتی در گذشته نیز تعداد بالایی از محصولات برند اشکودا در بازار ایران عرضه نشده است. البته آغاز دوباره واردات خودرو می تواند ورق را برگرداند و در صورت عرضه مناسب و گسترده این خودرو می تواند جایگاه خود را در بازار خودرو ایران پیدا کند.

طراحی پخته اما نه چندان بروز: طراحی سوپرب کامل و پخته، اما بسیار مشابه به پلتفرم فولکس واگن پاسات بوده و حتی در بخش طراحی نیز این شباهت قابل چشم پوشی نیست. البته لازم به ذکر است که اشکودا سوپرب که توسط شرکت پارس ساتر هوشمند عرضه می شود نسل سوم این خودرو است اما چهارمین نسل این خودرو که جدیدترین نسخه اشکودا سوپرب محسوب می‌شود در سال ۲۰۲۳ عرضه شده است.

واردات نسخه کم آپشن: متاسفانه به دلیل سقف قیمتی خودروهای وارداتی، نسخه فول آپشن اشکودا سوپرب وارد بازار کشور نشده است. نسخه فول آپشن این خودرو در بحث آپشن‌های جذاب و قوای فنی و امکانات بسیار قوی تر ظاهر می‌شود و می تواند عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذارد.

قیمت اشکودا سوپرب

نمای جلو اشکودا سوپرب وارداتی

مدتی پس از عرضه، اشکودا سوپرب گران قیمت ترین خودرو وارداتی بازار ایران شد. این خودرو از سوی شرکت پارس ساتر هوشمند با قیمت مصرف کننده ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عرضه شد و پس از مدتی علیرغم عدم تحویل خودروها به مشتریان زمزمه‌هایی مبنی بر قیمت ۴ میلیاردی آن در بازار آزاد به گوش می‌رسید که باعث شد سدان وارداتی پارس ساتر هوشمند به حاشیه برود.

در انتها امیدواریم این مطلب مورد توجه شما همراهان گرامی گجت نیوز قرار گرفته باشد. شما می‌توانید مطلب معرفی و بررسی دو سدان جدید وارداتی بازار کشورمان با نام‌های کیا K5 توربو و لیپ موتور C01 را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
تویوتا یاریس ۲۰۲۳ به ایران وارد شد ورود ۳ خودرو آئودی به سامانه جانبازان عرضه کیا سورنتو و K8 در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی جانبازان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*