مشکل شارژ بیسیم پیکسل ۹ پرو فولد، گوشی تاشو جدید گوگل

گاف عجیب غول تکنولوژی؛ گوشی تاشو جدید گوگل با استند شارژ بیسیم خودش شارژ نمی‌شود!

پیکسل 9 پرو فولد، گوشی تاشو جدید گوگل از استند شارژ اختصاصی این شرکت پشتیبانی نمی‌کند؛ یک اشتباه فاحش از سوی این شرکت بزرگ در طراحی.

در رویداد Made by Google 2024 در کنار پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو و پرو ایکس ال، گوشی تاشو جدید این غول فناوری آمریکایی هم معرفی شد. بعد از گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 که سامسونگ مدتی قبل معرفی کرد، گوگل هم با رونمایی از پیکسل 9 پرو فولد جدیدترین نوآوری خود در عرصه گوشی‌های تاشو را به نمایش گذاشت. با این حال، گوشی تاشو جدید گوگل علی‌رغم همه ویژگی‌های جذاب خود، یک مشکل عجیب دارد؛ این‌که با استند شارژ بیسیم اختصاصی گوگل شارژ نمی‌شود!

مشکل شارژ بیسیم پیکسل 9 پرو فولد، گوشی تاشو جدید گوگل

گوگل تاکنون دو نسل از پیکسل استند را برای شارژ بیسیم گوشی‌های خود در دسترس کاربران قرار داده است. همه گوشی‌های پیکسل از این استندها پشتیبانی می‌کنند، ولی پیکسل 9 پرو فولد با آن‌ها سازگار نیست که در اصل به یک نقص در طراحی و ساخت این گوشی تاشو جدید گوگل بر می‌گردد.

مشکل شارژ بیسیم پیکسل ۹ پرو فولد، گوشی تاشو جدید گوگل

همان‌طور که در تصویر بالا می‌توان دید، سیم‌پیچ شارژ پیکسل 9 پرو فولد دقیقاً در مرکز قرار نگرفته و همین در اتصال به استند شارژ بیسیم گوگل برای آن مشکل‌ساز شده است. علاوه بر نقص در طراحی پیکسل 9 پرو فولد، این‌که شارژر بیسیم این شرکت به شکل استند است مانع سازگاری این گوشی تاشو با آن می‌شود.

پد یا صفحه‌های مرسوم شارژ بیسیم این امکان را به کاربر می‌دهند تا با حرکت دادن گوشی جای آن را دقیقاً تنظیم کند. با وجود این، استند گوگل به‌خاطر ساختار خود اجازه این کار را نمی‌دهد؛ چراکه گوشی باید در جای مشخصی قرار داده شود.

به گفته گوگل، گوشی تاشو جدید آن از شارژرهای بیسیم زیاد دیگری پشتیبانی می‌کند. این شرکت خود به کاربران توصیه می‌کند که از شارژرهای دیگر استفاده کنند و هنگام استفاده با حرکت دادن گوشی، به‌صورت دقیق جای آن را تنظیم کنند تا به شارژر متصل شود.

مشکل شارژ بیسیم پیکسل ۹ پرو فولد، گوشی تاشو جدید گوگل

البته از این نکته نمی‌توان چشم‌پوشی کرد که گوگل مرتکب اشتباه فاحشی شده است؛ اشتباهی که از شرکتی در این سطح انتظار نمی‌رود. باید منتظر ماند و دید گوگل در آینده تدبیری برای رفع مشکل شارژ گوشی های تاشو خود می‌اندیشد یا خیر.

در گجت نیوز بخوانید:
تمام مشخصات فنی گوشی‌های جدید شیائومی 14 تی و 14T پرو لو رفت خداحافظی با اگزینوس؛ سری گلکسی S25 سامسونگ به چیپست اسنپدراگون مجهز می‌شود فقط این آیفون ها آپدیت iOS 18 را دریافت می‌کنند اگر صفحه نمایش گوشی مورد نظرتان این چهار ویژگی را ندارد قید خریدش را بزنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*