سریعترین هواپیمای مسافربری جهان

سریعترین هواپیمای مسافربری جهان؛ با جت مافوق صوت اورچر (XB-1) آشنا شوید

شرکت Boom قصد دارد به زودی از سریعترین هواپیمای مسافربری جهان رونمایی کند. با جت مافوق صوت اورچر – XB-1 و مشخصات هیجان انگیز آن آشنا شوید.

تجربه صعود به آسمان و تماشای زمین از ارتفاع 10 هزار متری می‌تواند لذت بخش و شیرین باشد. البته یکی از مزایای هواپیماهای مسافربری، سرعت زیاد آن‌ها نسبت به سایر وسایل نقلیه عمومی است. امروزه تنها در عرض چند ساعت از شمال به جنوب کره زمین پرواز می‌کنند و فواصل چندهزار کیلومتری کوتاه و خلاصه شده است.

اورچر، سریعترین هواپیمای مسافربری جهان است

عاشقان سرعت باید حتما نیم نگاهی به سریع‌ترین جت مافوق صوت مسافربری دنیا بیندازند و با اورچر آشنا شوند. این هواپیمای سریع‌السیر به تازگی به صورت آزمایشی پرواز کرده و سرعت‌های بسیار بالایی به ثبت رسانده است. XB-1 که قرار است با نام تجاری اورچر به بازار عرضه شود، قادر به پرواز با سرعتی فراتر از صوت است که به نوبه خود، دستاورد جدیدی در صنعت حمل و نقل هوایی به حساب می‌آید.

سریعترین هواپیمای مسافربری جهان

هواپیمای مسافربری اورچر، فرزند خلف و سازگار کنکورد بوده و اگر به مرحله تجاری سازی برسد و عملیاتی شود، قادر است تنها در عرض 3.5 ساعت مسیر لندن به نیویورک را طی کند. این هواپیما ظرفیت 80 نفری داشته و محصولی از شرکت Boom است. طی هفته جاری، این جت مافوق صوت توانسته دو پرواز آزمایشی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

جانشین برحق کنکورد موفق شد طی روزهای قبل پرواز موفقی بر فراز موهاوی کالیفرنیا داشته باشد. مدت پرواز XB-1 حدود 15 دقیقه بود و توانست تا ارتفاع 3170 متری برسد. حداکثر سرعت اورچر در این پرواز، 430 کیلومتر در ساعت ارزیابی شد. علاوه بر این یک تست فرود از ایکس بی 1 گرفته شد که موفقیت آمیز بود.

مهندسان قابلیت‌های هندلینگ و فعال سازی سیستم پایداری دیجیتالی اورچر را که رول دامپر نامیده می‌شود و یکی از نگرانی‌های اساسی توسعه دهندگان است، به دقت ارزیابی کردند. خوشبختانه این هواپیمای مافوق صوت در مقابل جریان‌های شدید هوا عملکرد خوبی از خود نشان داد و عملکرد آیرودینامیکی‌اش بهینه بود.

سریعترین هواپیمای مسافربری جهان

بیشتر بخوانید:

اینها سریعترین جت های جنگنده جهان هستند

اورچر چه زمانی تجاری سازی خواهد شد؟

قرار است سریعترین هواپیمای جهان به پروازهای آزمایشی خود همچنان ادامه دهد تا در نهایت نسخه تولیدی آن رونمایی رسمی شود. مدیرعامل شرکت Boom گفته:

اورچر امروز دومین پرواز خیال انگیز خود را انجام داد. نتایج اولیه نشان می‌دهد که ما به طور موفقیت‌آمیزی مشکلات موجود در پرواز اول را حل کرده‌ایم و از تست‌ها برای تولید یک هواپیمای مافوق صوت هیجان‌انگیز هستیم. من به تیم خود افتخار می‌کنم. پرواز دوم ما یک قدم رو به جلوی دیگر در بازگرداندن هواپیماهای تجاری مافوق صوت به بازار است.

خلبان ارشد شرکت بوم تا زمان انجام اولین پرواز مافوق صوت واقعی اورچر، همراه تیم خواهد بود. قرار است حدود 10 تست دیگر انجام شود تا سرعت از 1 ماخ عبور کند. تست‌های پیش رو، تمرکز ویژه‌ای روی مصرف سوخت، سرعت هواپیما و قابلیت‌های پروازی خواهند داشت.

سریعترین هواپیمای مسافربری جهان

شرکت بوم امیدوار است بتواند فرزند خلف کنکورد را با 80 سرنشین و صندلی‌های بیزینس کلاس به پرواز درآورد. به گفته شرکت اورچر (XB-1) می‌تواند مسیر لندن به نیویورک را در 3.5 ساعت و توکیو تا سیاتل را در عرض 4.5 ساعت طی کند. بد نیست بدانید که کمترین زمانی که یک بوئینگ 787 توانسته مسیر لندن به نیویورک را طی کند، 5 الی 6 ساعت بوده است.

بوم انتظار دارد که نسخه نهایی این هواپیمای مافوق صوت بتواند با سرعت 1.7 ماخ به پرواز درآید. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی شرکت پیش برود، باید منتظر رونمایی و عرضه در سال 2030 باشیم.

در گجت نیوز بخوانید:
۵ تا از عجیب ترین هواگردهای نظامی در جهان هواپیما با بال های کج؛ ایده‌ای که می‌تواند صنعت هوانوردی را دگرگون کند بهترین ایرلاین های جهان در سال ۲۰۲۴؛ شرکت هواپیمایی قطر همچنان در صدر اینها بدترین هواپیماهای نظامی جهان در طول تاریخ هستند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*