هوش مصنوعی

هوش مصنوعی جدید چینی‌ها، اسرار کره ماه را برملا می‌کند

دانشمندان چینی از مدل جدید هوش مصنوعی رونمایی کردند که اطلاعات جدیدی را به کاربرانش درخصوص کره ماه می‌دهد.

سطح کره ماه به دلیل برخورد شهاب سنگ‌ها از میلیون‌ها سال پیش، دارای گودال‌ها و حفره‌ها بسیاری است. شناسایی کلیه این حفره‌ها برای دانشمندان کاری بسیار سخت بوده که اخیرا گروهی از محققان چینی با استفاده از مدل جدید هوش مصنوعی، آن‌ها را شناسایی کرده‌اند.

هوش مصنوعی جدید چینی از اکتشافات فضایی می‌گوید!

هوش مصنوعی

مدل جدید هوش مصنوعی اطلاعات ارزشمندی را درخصوص تاریخچه و فرآیند تکامل زمین‌شناسی می‌دهد. این مدل زبانی بزرگ که به اختصار LLM خوانده می‌شود به عنوان گامی بزرگ در جهت اکتشافات فضایی شناخته می‌شود.

این مدل چینی، حاصل همکاری موسسه ژئوشیمی آکادمی علوم چین و گروه هوش ابری استارتاپ علی بابا است که توانایی پردازش داده‌های ماهواره‌های قمری در حجم بالا را دارد.

موسسه ژئوشیمی با ساخت پلتفرم ماه دیجیتال به دنبال ارائه کامل‌ترین اطلاعات کشف شده، درمورد ماه است که می‌تواند به شناسایی دهانه‌های ماه براساس اندازه، عمق و شکل بپردازد.

دانشمندان معتقدند که ماه دارای دهانه‌های بسیاری بوده که شناسایی آن‌ها به وسیله این مدل جدید، پیشرفت مطالعات زمین شناسی را به همراه داشته است.

تا پیش از ابداع این مدل، دانشمندان نمی‌توانستد به صورت دستی 1 میلیون دهانه کره ماه را که به قطر 1 کیلیومتر هستند را شناسایی کنند.

دانشمندان از نحوه شناسایی دهانه‌های ماه نیز گفته‌اند. کاربران می‌توانند با استفاده از تصویری از دهانه ماه اطلاعات دقیقی همچون سن، اندازه و شکل آن را بدست آورند.

این مدل که از 80 درصد دقت برخوردار است، در حوزه تحقیقات علوم سیاره‌ای پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند موجب توسعه فناوری‌های پردازش داده‌های بزرگ شود.

پیشینه خبر:
تلسکوپ جیمز وب سیارات غول پیکری پیدا کرده که در فضا سرگردان هستند این هوش مصنوعی می‌تواند آخرالزمان را پیش بینی کند! هوش مصنوعی جدید گوگل از روی صدای سرفه بیماری شما را تشخیص می‌دهد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*