دلایل محبوبیت اف ایکس پریمیوم در بازار ایران

اف ایکس پریمیوم توانست طی مدت کوتاهی به یکی از محبوب ترین کراس اوورهای بازار ایران تبدیل شود؛ اما دلیل محبوبیت فونیکس FX Premium در بازار ایران چیست؟

اف ایکس پریمیوم در سال 1402 تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کراس‌اورهای بازار شد و به‌لطف طراحی جذاب، آپشن‌های فراوان و پیشرانه قدرتمند، با بیش از 250 درصد رشد در زمینه تولید و تقاضا، پرچمدار بود.

آشنایی با دلایل محبوبیت اف ایکس پریمیوم

ایمن‌ترین و سریع‌ترین کراس اوور مونتاژی ایران در زمینه طراحی بدنه، مهندسی پیشرانه و استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا به بلوغ رسیده است که این خودرو را تبدیل به گزینه‌ای مطمئن برای بازارهای جهانی از جمله استرالیا، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای توسعه یافته آسیایی کرده است،

ظاهر جذاب و دینامیک

درباره آنچه که فونیکس FX پریمیوم را تبدیل به نسخه‌ای محبوب برای مصرف‌کنندگان کرده سخن بسیار است، اما نخستین مساله‌ای که به‌چشم می‌آید، طراحی نوآورانه این خودرو است.

اف ایکس پریمیوم دارای بدنه پهن و عضلانی است که مقاومت اندکی در برابر فشار هوا دارد و آیرودینامیک بالا و مصرف سوخت پایین را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. فرم بدنه فست بک این خودرو، نشان از یک خودرو آماده به حرکت دارد که بال عقب اسپرت، رنگ‌آمیزی متفاوت ستون‌ها به خلق چهره اسپرت کمک کرده و پاسخی به نیازهای مصرف‌کنندگان از جمله قشر جوان‌تر جامعه است که امروزه به‌عنوان ترند جهانی شناخته می‌شود.

قوای محرکه قدرتمند

برای تبدیل شدن به سریع‌ترین کراس اوور ایران، در کنار طراحی بدنه هوشمندانه، نیاز به دقت و ظرافت بالاست که ترکیب موتور 1.6 لیتر TGDI با گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر، منجر به هماهنگی کم نقص پیشرانه و جعبه دنده شده و حاصل این هماهنگی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور شده است.

موتور 1.6 لیتر توربوشارژ با پاشش مستقیم، دارای مزایای متعدد مانند سیستم مدیریت حرارتی موتور، سیستم احتراق هوشمند IHEC، پاسخگویی سریع موتور به راننده و در نهایت شتاب اولیه بالا برای رسیدن از صفر تا 100 کیلومتر در 8 ثانیه است. در واقع این ترکیب منجر به بهینه‌تر شدن اف ایکس پریمیوم در قیاس با خودروهای با پیشرانه 2 لیتری شده است.

اف ایکس پریمیوم از سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و نرمال برخوردار است که در حالت اسپرت، دریچه گاز حساسیت بیشتری دارد و تعویض دنده‌ها در دور موتورهای بالا عمل می‌کند و عملکرد سیستم تعلیق هم خشک‌تر می شود و به هیجان رانندگی را بالاتر می‌برد.

فناوری در خدمت اف ایکس پریمیوم

اف ایکس پریمیوم

وجود تکنولوژی‌های پیشرفته در این خودرو، منجر به بهبود کیفیت رانندگی شده است. روشن شدن خودرو از راه دور یکی از مزیت‌های پرشمار این خودرو است که می‌توانید قبل از سوار شدن، سیستم تهویه خودرو را روشن نمایید و حتی در صورت فراموشی محل پارک خودرو، به‌راحتی به اف ایکس پریمیوم دسترسی پیدا کنید.

در درون کابین از نمایشگر‌های 10.25 اینچی دوگانه و پنل تهویه مطبوع لمسی بهره برده که دارای وضوح بالایی است و اطلاعات مربوط به خودرو به‌خوبی به نمایش در می‌آید.

سیستم صوتی هوشمند، اتصال به تلفن همراه به وسیله اندروید اتو و اپل کارپلی، سانروف برقی دو حالته، باز شدن درب صندوق با حسگر ریموت، کول باکس، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، صندلی‌های چند منظوره دارای سردکن و گرم‌کن، فرمان برقی دی‌کات و نورپردازی داخل کابین که تجربه رانندگی بهتری را در سفرها فراهم می‌سازد.

رانندگی نیمه خودران سطح 2.5

وجود سیستم‌های پیشرفته همیار راننده در اف ایکس پریمیوم به افزایش تسلط راننده و ایمنی منتهی می‌شود. این خودرو از 13 رادار پیشرفته بهره می‌برد. رادار هشدار خروج از لاین، هشدار نقطه کور، رادار کمکی در تراکم ترافیکی، رادار کمکی کروز یکپارچه، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، رادار خروج از پارک، سیستم کنترل هوشمند نور بالا، رادار تعویض لاین، حرکت بین خطوط اضطراری، رادار جلوگیری خروج از لاین و سیستم هوشمند جلوگیری از برخورد در حین رانندگی، ضمن افزایش آگاهی شما، به‌طور خودکار از بروز سوانح جلوگیری می‌نماید.

ایمنی بالا در ابعاد جهانی

اف ایکس پریمیوم در بازارهای جهانی موفق به اخذ 5 ستاره ایمنی از اتحادیه اروپا، استرالیا، چین و … شده است و با 78 درصد فولاد با استحکام بالا به طور یکپارچه از بدنه و ایمنی سرنشینان در وسیله نقلیه اطمینان حاصل می‌نماید.

در این خودرو از آلیاژ آلومینیوم با نسبت 1.46 درصد و سختی بالا استفاده شده که در برابر برخورد از جلو مقاوم است و تعمیر آن پس از برخورد به سهولت انجام می شود. همچنین از فولاد حرارت دیده به نسبت 10.71 درصد استفاده شده است که قدرت تسلیم آن 1800 Mpa برآورد می‌شود. علاوه بر این در بدنه اف ایکس از فولاد با مقاومت فوق‌العاده بالا به نسبت 18.32 درصد بهره برده شده که جمیع این موارد از تغییر شکل خودرو پس از ضربه خودداری می‌کند.

اف ایکس پریمیوم

ورود اف ایکس پریمیوم به بازار خودرو کشورمان، تنوع بزرگی در سلیقه و انتخاب مصرف‌کنندگان رقم زده است که این موضوع به علت وجود سیستم‌های ایمنی پیشرفته، امکانات متعدد و پیشرانه قدرتمند که در هماهنگی با جعبه دنده این خودرو عمل می‌کند، اف ایکس پریمیوم را به گزینه مطمئن و جذاب برای خریداران تبدیل کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*