معبد خدای مرگ مایا در مکزیک

معبد خدای مرگ تمدن مایا در مکزیک کشف شد

باستان‌شناسان موفق به کشف معبد خدای مرگ مایا شدند. این معبد باستانی، مربوط به آح پوچ، خدای مرگ تمدن مایا است که به باد معده معروف بود!

باستان‌شناسان در اعماق جنگل‌های مکزیک به کشفی شگفت‌انگیز دست یافتند: معبدی باستانی که به یکی از ترسناک‌ترین خدایان مایا، آح پوچ (Ah Puch) یا سیزین (Cizin) تقدیم شده بود. این خدای اسرارآمیز نه تنها بر قلمروی جهنمی حکومت می‌کرد، بلکه خدای بادهای معده نیز لقب داشت!

این کشف تصادفی که ارزش بسیار زیادی در حوزه باستان شناسی دارد، در حین ساخت یک ایستگاه قطار در نزدیکی شهر باستانی کالاکمول رخ داد. کالاکمول زمانی یکی از قدرتمندترین شهرهای مایا بوده است و این کشف نشان می‌دهد که حتی در کوچک‌ترین روستاهای اطراف آن نیز، آیین‌های پیچیده و باورهای عجیبی وجود داشته است.

موسسه مکزیکی INAH در گزارشی هیجان‌انگیز از کشف یک معبد باستانی خبر داد که به خدای مرگ مایا، آح پوچ، تقدیم شده بود. این معبد که در دل جنگل‌های مکزیک پنهان شده بود، در دوره کلاسیک اولیه، یعنی بین سال‌های ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلادی ساخته شده بود.

معبد خدای مرگ مایا در مکزیک

کشف معبد خدای مرگ مایا در مکزیک

در دل این معبد باستانی، باستان‌شناسان به بقایایی هولناک دست یافتند؛ یک بخش گرد که در آن بقایای انسانی متعددی از جمله جمجمه و دندان‌ها پراکنده شده بود. در مرکز این بخش، مجسمه کوچکی از خدای آح پوچ قرار داشت که با ظاهری وحشتناک و آلات جنگی به تصویر کشیده شده بود.

آح پوچ، خدای مرگ و نابودی، در باورهای مایاها بر دنیای زیرین تاریک و هولناکی به نام Xibalbá حکومت می‌کرد. او موجودی بود که ارواح مردگان را شکنجه می‌داد و به آتش می‌کشید.

مجسمه کشف شده، تصویری واضح از آح پوچ را به ما ارائه می‌دهد. او با یک جمجمه تغییر شکل یافته، بینی تزئین شده و زره سینه به تصویر کشیده شده است. این مجسمه به وضوح نشان می‌دهد که این معبد مکانی مقدس برای پرستش خدای مرگ بوده است.

در گجت نیوز بخوانید:
راز قربانی کردن کودکان در قوم مایا سرانجام فاش شد شهر گمشده تمدن مایا در اعماق جنگل های مکزیک کشف شد دانشمندان موفق به رمزگشایی اسرار تقویم مایاها شدند تکنولوژی لیدار ، وسعت قلمرو مایاها را به رخ می‌کشد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*