کشف موزاییک های دوران امپراتوری روم باستان

کشف موزاییک های دوران امپراتوری روم باستان در اعماق آب‌های ناپل

موزاییک هایی متعلق به یک تالار پذیرایی مربوط به دوران امپراتوری روم باستان در اعماق آب‌های سواحل ناپل ایتالیا کشف شده است!

باستان‌شناسان زیر آب در یک کشف شگفت‌انگیز، موزاییک بی‌نظیری از دوران روم باستان را در اعماق دریای ناپل کشف کردند. این موزاییک که مساحتی بیش از ۲۵۰ متر مربع دارد، در پارک باستان‌شناسی زیر آب بائیا، در منطقه‌ای با فعالیت‌های آتشفشانی، پیدا شده است. این کشف فوق‌العاده جذابی برای علم باستان شناسی محسوب می‌شود.

راز پنهان شده امپراتوری روم باستان در اعماق دریا

کارشناسان معتقدند این موزاییک باشکوه زمانی بخش مهمی از یک ویلای مجلل بوده است. با گذشت زمان و فعالیت‌های آتشفشانی، این ویلا به اعماق دریا فرو رفته و این اثر هنری ارزشمند برای قرن‌ها پنهان مانده بود.

کشف موزاییک های دوران امپراتوری روم باستان

برای خلق این موزاییک بی‌نظیر، هزاران قطعه سنگ مرمر با دقت و ظرافت کنار هم چیده شده‌اند. این قطعات مرمر که احتمالا از مکان‌های دیگری آورده شده بودند، با ایجاد طرح‌های هندسی پیچیده، زیبایی خیره‌کننده‌ای به این اثر هنری بخشیده‌اند.

شهردار بائیا، این کشف را رویدادی تاریخی و بی‌نظیر خوانده و بر اهمیت آن برای توسعه گردشگری در منطقه تأکید کرده است. او معتقد است این موزاییک می‌تواند جاذبه‌ای توریستی جدید برای این منطقه باشد.

کشف موزاییک های دوران امپراتوری روم باستان

اکنون، پرسش اصلی این است که این موزاییک چه رازهایی را در دل خود نهفته دارد؟

باستان‌شناسان در حال مطالعه دقیق این موزاییک هستند تا بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد زندگی روزمره مردم در دوران روم باستان، هنر و معماری آن زمان، و همچنین تغییرات زمین‌شناسی منطقه به دست آورند. این کشف هیجان‌انگیز، یک بار دیگر نشان می‌دهد که دریاها و اقیانوس‌ها چه گنجینه‌های پنهانی را در خود جای داده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
معبد خدای مرگ تمدن مایا در مکزیک کشف شد دلیل عجیب پیدا شدن گربه‌های مومیایی شده داخل دیوار خانه‌های قدیمی راز بدون سر بودن مجسمه های رومی سرانجام کشف شد کدام موجود زنده اولین بار روی زمین ظاهر شد؟ انسان از چه زمانی شروع به پختن غذا کرده است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*