هیوندای آیونیک 5

هیوندای آیونیک 5 توسط مانا پارت ایرانیان به کشور وارد می‌شود

شرکت تازه تأسیس مانا پارت ایرانیان، با واردات نمونه‌ای از ماشین برقی هیوندای آیونیک 5، به عرضه این خودرو در کشورمان می‌اندیشند.

همزمان با آغاز دور جدید واردات خودرو که از سال گذشته آغاز شد، ورود انواع خودرو سواری ساخت کشور کره جنوبی به کشور نیز ممنوع شد. علت این ممنوعیت مشارکت این کشور در تشدید تحریم‌های آمریکا و کشورهای غربی بر علیه ایران اعلام شد. با این حال شاهد بودیم که شرکت کوشا خودرو به عنوان واردکننده اصلی محصولات کره‌ای در ایران، خودروهای برند کیا موتورز مونتاژ چین را به کشورمان عرضه کرد.

با آغاز واردات خودروهای برقی با سقف قیمتی ۴۰ هزار یورو نیز محدودیت اعلام شده در رابطه با عدم واردات خودروهای کره‌ای همچنان با برجا بود. بااین‌حال طبق جدیدترین اخبار خودرو، شرکت نوآوری و شتابدهی مانا پارت ایرانیان به تازگی نسخه ای از کراس اوور کامپکت برقی هیوندای آیونیک 5 را به کشورمان وارد کرده و این احتمال وجود دارد تا این خودرو نیز به سبد محصولات وارداتی و قابل عرضه در کشورمان افزوده شود. در ادامه به معرفی مشخصات فنی و امکانات این خودرو جذاب می‌پردازیم.

هیوندای آیونیک 5؛ کراس اوور برقی ساخت کره

هیوندای آیونیک 5

این خودرو کامپکت بر روی پلتفرم E-GMP محصولات هیوندای طراحی و توسعه یافته است. طراحان این محصول با استفاده از خطوط شکسته تیز و زاویه دار و فرم چراغ‌های مکعبی پیکسل LED زبان طراحی خودروهای جدید این شرکت را به نمایش درآورده‌اند. یکی از نکات بارز در جلوه ظاهری این خودرو برقی، بهره‌گیری از رینگ‌های ۲۰ اینچی با طراحی ویژه آیرودینامیک است. این ویژگی کاربردی به ظاهر اسپرت نیز خودرو افزوده است.

همچنین ابعاد هیوندای آیونیک ۵ در طول، عرض و ارتفاع ۴۶۳۵، ۱۸۹۰ و ۱۶۰۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۳۰۰۰ میلی‌متر است. با این ابعاد پس می‌توان انتظار فضای کابین جاداری از این خودرو داشت. شایان ذکر است این کراس اوور برقی لقب بهترین خودروی الکتریکی سال ۲۰۲۲ را نیز با خود یدک می‌کشد.

مشخصات فنی Hyundai IONIQ 5

هیوندای آیونیک 5 با پیکربندی‌ فنی تک موتوره و دو موتوره (چهار چرخ محرک) و با پکیج باتری های ۵۸ و ۷۲٫۶ کیلووات ساعتی تولید شده است. نسخه تک موتوره با پکیج باتری ۵۸ کیلووات ساعتی، توانایی تولید ۱۶۷ اسب بخار، قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد. این نسخه می‌تواند ظرف مدت ۸.۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد.

نمای جانبی هیوندای آیونیک 5

نسخه بعدی تک موتوره با پکیج باتری ۷۲٫۶ کیلووات ساعتی هماهنگ شده که ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. شتاب این نسخه 7.4 ثانیه است. نسخه قوی‌تر که مجهز به پکیج باتری ۷۲٫۶ کیلووات ساعتی و دو موتور مستقر در محور جلو و عقب است، توانایی تولید ۳۰۲ اسب بخار، قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر، گشتاور را دارد. این مدل ظرف مدت ۵.۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت تمام مدل‌های این خودرو ۱۸۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

باتری‌های این خودرو برقی با قابلیت شارژ ۸۰۰ ولت و شارژر ۳۵۰ کیلومتر ظرف مدت ۱۸ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. همچنین با ۵ دقیقه شارژ توسط ایستگاه شارژ سریع می‌توان به برد ۱۰۰ کیلومتری دست پیدا کرد. برد مدل دیفرانسیل عقب این خودرو با باتری 72/6 کیلوواتی حدود ۴۸۰ کیلومتر اعلام شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای آیونیک 5

نمای داشبورد هیوندای آیونیک 5

در نمای داخلی شاهد دو نمایشگر ۱۲ اینچی کلاستر راننده و سیستم اطلاعات-سرگرمی متصل به هم هستیم. همچنین سیستم هدآپ دیسپلی (HUD) این خودرو از تکنولوژی واقعیت افزوده بهره می‌برد و می‌تواند تمامی اطلاعات کاربردی و سیستم های کمک رانندگی را بر روی شیشه نمایش دهد.

از سایر آپشن‌های این خودرو می‌توان به صندلی برقی راننده و سرنشین، سنسور نور و باران، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، شارژر بی‌سیم، کروز کنترل تطبیقی، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نقاط کور، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ناوبری یکپارچه، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل ترمز (MCB)، 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم کمکی ترمز (BAS)، باز و بسته کردن و تنظیم آینه ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن، ترمز پارک برقی و اتوهولد، درب صندوق عقب برقی، مدیریت پایداری خودرو (VSM)، رادار هشدار تصادف از جلو (FCW) و… اشاره کرد.

در انتها دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی دو محصول وارداتی کیا سلتوس توربو و کیا کی 5 توربو را در گجت نیوز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
قیمت تمامی نسخه‌های هیوندای النترا ۲۰۲۵ اعلام شد مشخصات فنی و امکانات کیا سورنتو وارداتی اعلام شد + کاتالوگ رسمی بهترین خودروهای شاسی بلند سایز متوسط جهان در سال ۲۰۲۴

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*