چانگان CS75 پلاس نسل جدید

کراس اوور چانگان CS75 پلاس نسل جدید با چهره پرزرق و برق معرفی شد

چانگان نسل جدید کراس اوور CS75 پلاس را معرفی کرد؛ یک شاسی بلند چینی جذاب و پرامکانات که می‌تواند شانس موفقیت در بازار ایران را داشته باشد.

چانگان اخیراً در جریان نمایشگاه خودرو چنگدو از نسل جدید کراس اوور CS75 پلاس رونمایی کند. برخی از منابع مدعی شده‌اند که این چهارمین نسل کراس اوور چنگان به حساب می‌آید، ولی در اصل این دومین نسل عرضه شده از آن است. سه نسخه پیشین اساساً با اولین نسخه که در سال 2019 روانه بازار شده بود تفاوتی نداشتند، اما این نسخه با طراحی نمای بیرونی، کابین و قوای محرکه کاملاً متفاوت می‌تواند عنوان نسل جدید را به یدک بکشد.

سایپا طی دو سال اخیر عرضه محصولات متعددی از برند چانگان نظیر چانگان CS15 را در دستور کار قرار داده است. این خودروساز داخلی حتی چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55 پلاس را از طریق سامانه یکپارچه به فروش رساند. امید است که جدیدترین نسل چانگان CS75 پلاس هم بتواند به بازار ایران راه پیدا کند. طراحی و امکانات آن هم کم و بیش موفقیت آن در بازار کراس اوورهای چینی شهری بازار کشور را تضمین می‌کنند.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی نسل جدید چانگان CS75 پلاس

در نمای جلو این شاسی بلند چینی جلوپنجره بزرگ و پرزرق و برق آن توجه را به خود جلب می‌کند. در این جلوپنجره از الگویی شبیه به حرف V استفاده شده است که لوگو چانگان را به یاد می‌آورد. در پیروی از ترند روز هم یک نوار ال‌ای‌دی چراغ‌های جلو آن را به همدیگر متصل می‌کنند. برای نمای عقب هم طراحان چانگان المان‌هایی نظیر چراغ‌های به هم پیوسته و اسپویلر برجسته را در نظر گرفته‌اند. در مجموع، نسل جدید سی اس 75 پلاس طراحی محافظه‌کارانه، ولی در همان حال جذاب دارد.

این اس یو وی 4770 میلی‌متر طول، 1910 میلی‌متر عرض و 1695 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن به 2800 میلی‌متر می‌رسد. این نسل جدید نسبت به قبل به‌میزان محسوسی بزرگ‌تر شده؛ نشان به آن نشانی که پیش‌تر فاصله بین دو محور آن 2710 میلی‌متر بود، اما 90 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است.

طراحی و امکانات کابین سی اس 75 پلاس

چانگان CS75 پلاس نسل جدید از کابینی مینیمال و به‌روز برخوردار است. در فضای داخلی این خودرو سه نمایشگر متصل به هم دیگر بخش عمده داشبورد را به خود اختصاص داده‌اند. در مرکز نمایشگر سیستم مولتی مدیا با ابعاد بزرگ‌تر قرار دارد و پشت فرمان صفحه آمپر تمام دیجیتال تعبیه شده، در حالی که یک نمایشگر دیگر هم پیش رو سرنشین جلو است.

کابین و داشبورد چانگان CS75 پلاس نسل جدید

به‌خاطر طراحی مینیمال، اثری از دسته دنده در کنسول مرکزی نیست و شیفتر به پشت فرمان انتقال پیدا کرده است. در کنسول مرکزی فقط دو صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، دو جالیوانی و یک محفظه برای نگهداری وسایل پیدا می‌شود. صندلی‌های جلو هم که از نوع جاذبه صفر هستند، از قابلیت گرمایش، سرمایش و ماساژ برخوردارند.

این شاسی بلند چانگان به امکانات ایمنی و کمک‌راننده سطح 2 از جمله دستیار حفظ خودرو در لاین حرکت و دستیار پارک با مموری مجهز است.

مشخصات فنی نسخه جدید چانگان CS75 پلاس

موتور چانگان CS75 پلاس نسل جدید

چانگان در ابتدا سی اس 75 پلاس را فقط با موتور بنزینی عرضه می‌کند. این کراس اوور زیر کاپوت خود یک موتور 1.5 لیتری دارد که می‌تواند 191 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو محرکه این موتور هم بر عهده یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته ساخته آیسین قرار گرفته است. با این حال، انتظار می‌رود یک نسخه پلاگین هیبرید هم از این خودرو روانه بازار شود.

در گجت نیوز بخوانید:
نسل جدید نیسان پاترول، شاسی بلند با ابهت ژاپنی با موتور ۶ سیلندر معرفی شد تیگو ۷ پلاس جدید با گیربکس متفاوت معرفی شد کی ام سی T9 با موتور جدید، گیربکس متفاوت و تعلیق مولتی لینک معرفی شد چری تیگو ۴ پرو فیس لیفت معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*