پهپاد مافوق صوت Hermeus

پهپاد مافوق صوت استارتاپ Hermeus به زودی در آسمان

پهپادهای مافوق صوت hermeus با هدف رسیدن به سرعت‌های فراتر از ۵ ماخ، طی سه سال آینده به پرواز در خواهند آمد.

Hermeus با توسعه سیستم پیشرانش مافوق صوت، مرزهای سرعت در هواپیماهای بدون سرنشین را جابه‌جا خواهد کرد. این استارتاپ با تمرکز بر وسایل نقلیه Quarterhorse و Darkhorse، پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۷ به سرعت‌های فراتر از ۵ ماخ دست یابد.

خانواده پهپاد های مافوق صوت Hermeus

در زیر با خانواده پهپاد های مافوق صوت Hermeus که در کلاس‌های مختلفی طراحی شده‌اند، آشنا شوید.

پهپاد مافوق صوت Hermeus

Mk1: گامی بزرگ به سوی پهپادهای مافوق صوت

نسخه Mk 1 پهپاد کوارترهورس، که اولین مدل پروازی این پهپاد محسوب می‌شود، در اواخر سال 2024 به آسمان خواهد رفت. این پهپاد در آزمایش‌های خود بر روی برخاست و فرود با سرعت بالا تمرکز خواهد کرد.

 Mk2 در سال 2025 به سرعت مافوق صوت دست می‌یابد

نسخه Mk 2 پهپاد کوارترهورس با تجهیز به موتور Pratt & Whitney F100، قابلیت دستیابی به سرعت‌های مافوق صوت را در سال 2025 پیدا خواهد کرد. این مدل به عنوان اولین قدم برای رسیدن به سرعت‌های فوق‌العاده بالا در مدل‌های بعدی این پهپاد محسوب می‌شود.

 Mk3 در سال 2026 با سرعت فوق‌العاده به پرواز درمی‌آید

در سال 2026، مدل Mk 3 پهپاد کوارترهورس با استفاده از سیستم پیشرانش جدید Chimera II که بر پایه موتور F100 بهبود یافته ساخته شده، به پرواز درخواهد آمد. این مدل قادر خواهد بود به سرعتی بیش از 3.3 ماخ دست یابد و از حمایت وزارت دفاع آمریکا برخوردار است.

انقلابی در موتورهای جت: کیمرا با موتور F100 بهبود یافته

هرمئوس در حال توسعه یک سیستم پیشرانش ترکیبی به نام Chimera است که ترکیبی از یک موتور توربوجت و یک موتور رمجت می‌باشد. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که در سرعت‌های پایین از موتور توربوجت و در سرعت‌های بالا از موتور رمجت استفاده کند.

کیمرا 2: ترکیبی بی‌نظیر از قدرت و فناوری در یک موتور جت

Chimera II نسخه پیشرفته‌ای از موتور کیمرا است. در این نسخه به جای موتور J85 از موتور F100 استفاده شده که قدرتمندتر است. شرکت هرمئوس نیز پس‌سوز این موتور را به طور کامل تغییر داده تا عملکرد آن بهبود یابد. در مراحل اولیه پرواز، موتور F100 با استفاده از حالت پس‌سوز حداکثری، نیروی محرکه لازم را فراهم می‌کند.

سیستم رمجت

سیستم پیشرانش هرمئوس به گونه‌ای طراحی شده است که در سرعت‌های بالا از یک موتور رمجت نوآورانه استفاده کند. این سیستم شامل یک ورودی هوا، محفظه احتراق رم و یک سیستم بای‌پس است. استفاده خلاقانه از پس‌سوز به عنوان بخشی از موتور رمجت، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این سیستم است.

انتقال موتور

تا سرعت 3 ماخ، شتاب‌دهی هواپیما بر عهده موتور توربوجت F100 است. پس از آن، با بای‌پس کامل توربوجت، موتور رمجت مسئولیت تامین نیروی پیشرانش را بر عهده می‌گیرد. برای دستیابی به سرعت‌های بالاتر از 4 ماخ، هواپیما وارد یک مانور شیرجه‌ای می‌شود.

پهپادهای نظامی دارک‌هوس

پهپادهای نظامی دارک‌هورس با استفاده از سیستم پیشرانش قدرتمند کیمرا 2 قادر به پرواز با سرعت بسیار زیاد، بیش از 5 برابر سرعت صوت هستند.

در گجت نیوز بخوانید:
با پهپاد انتحاری ابابیل ۲ ساخت ایران آشنا شوید این پهپاد عجیب چینی حتی از روی آب هم تیک آف می‌کند جدیدترین پهپاد انتحاری ایران با دو ویژگی مهم رونمایی شد پهپاد انتحاری جدید چین با برد ۲۵۰۰ کیلومتری معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*