کاملا هریس شبکه اجتماعی ایکس

نامزد ریاست جمهوری آمریکا، کرکره توییتر را پایین می‌کشد

ایلان ماسک و رابرت کندی جونیور ادعا کرده‌اند که کاملا هریس، نامزد ریاست جمهوری آمریکا قصد دارد شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق را برای همیشه مسدود کند.

زمان زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه باقی نمانده و رقابت‌ها در حال شدت گرفتن است. چندی پیش جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به‌علت کهولت سن از رقابت‌های انتخاباتی کنار کشید تا معاون وی کاملا هریس در برابر دونالد ترامپ قرار بگیرد. اخیرا ویدیویی از کاملا هریس منتشر شده است که در آن توییتر را به تعطیل شدن تهدید می‌کند.

کاملا هریس قصد دارد شبکه اجتماعی ایکس را تحت کنترل خود در آورد

کاملا هریس شبکه اجتماعی ایکس

ایلان ماسک از طرفداران دونالد ترامپ است و در صورت پیروزی نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری به دولت راه پیدا خواهد کرد. رابرت کندی جونیور نیز که پیشتر به‌عنوان نامزد مستقل وارد انتخابات شده بود از دونالد ترامپ حمایت کرده است. اخیرا این دو در شبکه اجتماعی ایکس حاضر شده‌اند تا انتقادات مهمی را متوجه کاملا هریس کنند.

ماجرا به مصاحبه هریس پس از مناظره انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۹ مربوط می‌شود. جایی که او از شبکه های اجتماعی به‌شدت انتقاد می‌کند. هریس تاکید می‌کند که شبکه های اجتماعی می‌توانند با میلیون‌ها نفر به‌صورت مستقیم صحبت کنند و هیچ نظارت یا قانونی نیز در رابطه با آنها وجود ندارد. روندی که به‌اعتقاد هریس باید متوقف شود.

به باور رابرت کندی جونیور معنی واقعی حرف هریس این است که اگر شبکه‌های اجتماعی قبول نکنند روایت رسمی دولت را در مورد رخدادهای مختلف پخش کنند، مسدود خواهند شد. ویدیو مصاحبه کاملا هریس در مورد شبکه های اجتماعی حسابی در ایکس همه‌گیر شده است. بسیاری از کاربران نگران رویکرد هریس در رابطه با شبکه‌‌های اجتماعی هستند و می‌گویند که او به‌عنوان رئیس‌جمهور آزادی بیان را محدود خواهد کرد.

کاملا هریس شبکه اجتماعی ایکس

جالب اینجاست که در همان مصاحبه هریس تمایل خود را برای حذف اکانت توییتر رئیس‌جمهور ترامپ اعلام می‌کند. چراکه این محتویات منتشر شده توسط این اکانت روی جامعه تاثیر منفی دارند. هریس تاکید می‌کند که ترامپ ۶۵ میلیون فالوور دارد و صحبت‌های وی می‌توانند به فجایع مختلف منجر شوند. برای اثبات این ادعا نیز وی به تیراندازی ال‌پاسو در سال ۲۰۱۹ اشاره می‌کند. رخدادی که در آن یک جوان آمریکایی تحت تاثیر عقاید ترامپ مرگ ۲۰ نفر را رقم زد.

کاملا هریس همچنین زیر پا گذاشتن قوانین داخلی شبکه اجتماعی توییتر (ایکس) را نیز به‌عنوان یکی از دلایل غیرفعال کردن اکانت ترامپ اعلام می‌کند. با همه اینها، کاملا هریس در سال ۲۰۱۹ حذف اکانت ترامپ را کافی نمی‌دانست. به‌باور وی دولت باید قوانینی برای شبکه های اجتماعی در نظر بگیرد تا افراد معروف مثل ترامپ نتوانند میلیون‌ها کاربر را گمراه کنند.

هریس در ادامه صحبت‌های خود تاکید می‌کند که شما نمی‌توانید یک قانون برای فیسبوک و یک قانون دیگر برای توییتر داشته باشید، بلکه باید یک قانون کامل برای تمامی شبکه های اجتماعی اعمال شود. کاملا هریس باور دارد که اگر شبکه های اجتماعی مختلف مثل ایکس به این باور برسند که در برابر محتوای منتشر شده مسئولیت دارند، هرگز از قدرت خود سوء‌ استفاده نخواهند کرد.

کاملا هریس شبکه اجتماعی ایکس

با وجود اینکه در فیلم کامل مشخص است که مصاحبه به سال ۲۰۱۹ تعلق دارد؛ اما رابرت کندی جونیور فقط تکه کوچکی از آن را به‌اشتراک گذاشته است و طوری برخورد می‌کند که انگار کاملا هریس از ایلان ماسک انتقاد می‌کند. در حالیکه در آن زمان ایلان ماسک هنوز شبکه اجتماعی توییتر را خریداری نکرده بود. وی خطاب به کاملا هریس می‌گوید که آزادی بیان یک حق است نه موهب یا امتیاز که بتوان از کسی گرفت.

ایلان ماسک نیز با اشتراک‌گذاشتن پست رابرت کندی جونیور تاکید کرد که این چهره واقعی کاملا هریس است. به‌باور میلیاردر جنجالی آزادی بیان زیربنای دموکراسی محسوب می‌شود؛ اما حزب دموکرات قصد دارد آن را نابود کند. کاملا هریس هنوز به ادعاهای مطرح شده مبتی بر مسدود کردن شبکه اجتماعی ایکس و محدود کردن آزادی بیان واکنش نشان نداده است.

بیشتر بخوانید:
حمله بزرگ هکرهای ایرانی به کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ ایلان ماسک چه سودی از رئیس جمهور شدن ترامپ می‌برد؟ شکایت ایلان ماسک از خالق ChatGPT؛ شما بدون پول من وجود نداشتید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*