قابلیت جذاب گوشی سامسونگ

گوشی ها، ساعت‌ های هوشمند و تبلت‌ های سامسونگ این ۵ قابلیت جذاب را دریافت می‌کنند

پنج قابلیت جذاب که پیشتر فقط مخصوص گوشی های پیکسل گوگل بودند در اختیار گوشی ها، ساعت های هوشمند و تبلت های سامسونگ قرار خواهند گرفت. برخی از این قابلیت‌ ها حتی می‌توانند جان شما را نجات دهند.

گوگل در طول دو سال اخیر بسیار تلاش کرده است تا با ارائه قابلیت‌های نرم‌افزاری اختصاصی گوشی‌های پیکسل را هوشمندتر از سایر مدل‌های اندرویدی معرفی کند. هرچند که در یک تغییر رویه آشکار حالا شاهد انتشار برخی از ویژگی های جذاب پیکسل برای سایر مدل های اندرویدی از جمله گوشی ها، تبلت ها و ساعت های هوشمند سامسونگ هستیم.

قابلیت های جذاب و هیجان‌انگیز گوگل پیکسل در راه گوشی های سامسونگ

هنوز مشخص نشده است که این ویژگی ها برای کدام‌یک از مدل‌ها عرضه خواهد شد، چراکه دو مورد از قابلیت‌های موردنظر وابسته به هوش مصنوعی هستند و به قدرت پردازشی کافی نیاز دارند. با وجود این، می‌توان احتمال دارد که حداقل میان‌رده و پرچمدار سامسونگ از آنها بهره ببرند.

قابلیت Talkback با حضور هوش مصنوعی

اولین ویژگی جذاب ارائه شده برای گوشی ها و تبلت های سامسونگ قابلیت Talkback گوگل است. این قابلیت برای افرادی که با مشکلات بینایی مواجه هستند بسیار مفید خواهد بود. چراکه می‌تواند محتوای موجود در صفحه‌نمایش دستگاه را برای آنها بخواند. البته ما با یک خواننده ساده متون طرف نیستیم. گوگل حالا در Talkback از قدرت دستیار هوش مصنوعی خود یعنی Gemini استفاده می‌کند.

قابلیت جذاب گوشی سامسونگ

به همین‌خاطر Talkback حتی می‌تواند یک تصویر را به‌صورت کامل برای شما توصیف کند. این قابلیت برای تصاویر موجود در وب، برنامه‌های شبکه های اجتماعی، برنامه‌های پیام‌رسان و فروشگاه‌های آنلاین کار می‌کند.

قابلیت Circle to Search برای موسیقی

دومین قابلیت جذاب گوگل که برای گوشی ها و تبلت های سامسونگ ارائه خواهد شد Circle to Search نام دارد. این قابلیت نیز بر پایه هوش مصنوعی است و قوی‌تر از گذشته شده است. به‌صورتی که اکنون می‌تواند با گوش دادن به موسیقی پخش شده توسط گوشی یا اسپیکرهای نزدیک شما آهنگ را شناسایی کند.

ویژگی Circle to search

این قابلیت تا حد زیادی به برنامه Shazam اپل شباهت دارد؛ بنابراین لازم نیست برای پیدا کردن یک موسیقی در تبلت یا گوشی های گلکسی از برنامه جداگانه‌ای استفاده کنید.

گوش دادن به وب‌سایت‌ها با کمک کروم

سومین قابلیت جذاب ارائه شده برای مدل‌های مختلف تبلت و گوشی سامسونگ به کروم ربط دارد. اگر ترجیح می‌دهید که به‌جای خواندن اخبار و مقالات به آنها گوش دهید، گوگل کروم به‌شما کمک خواهد کرد.

قابلیت جذاب گوشی سامسونگ

از این پس مرورگر وب گوگل می‌تواند گزینه «گوش‌ دادن به این صفحه» را در منو سایت‌ها پیدا کرده و فعال کند. شما همچنین می‌توانید سرعت خواندن و نوع صدا را انتخاب کنید. طبیعتا گزینه‌هایی همچون جلو رفتن و برگشتن به عقب نیز در اختیار شما خواهد بود.

قابلیت حیاتی پیکسل برای گوشی های سامسونگ

شاید بتوان گفت که جذاب‌ترین قابلیت ارائه شده برای گوشی ها و تبلت های سامسونگ هشدار زلزله است. گوگل ادعا می‌کند که با این قابلیت افراد می‌توانند چند ثانیه پیش از وقوع زلزله از آن مطلع شده و جان خود را نجات دهند. متاسفانه این قابلیت فعلا فقط برای دستگاه‌های موجود در آمریکا فعال خواهد شد. امیدواریم در آینده شاهد فعال شدن آن در کشورهای دیگر باشیم.

مکان‌یابی آفلاین در گلکسی واچ

کسانی که از ساعت هوشمند استفاده می‌کنند، همیشه تاکید دارند که مکان‌یابی با آنها بسیار راحت و خوب است. حالا گوگل می‌خواهد با امکان مکان‌یابی آفلاین با استفاده از Google Maps شرایط را بهتر هم بکند. با کمک این ویژگی دیگر نیازی به فعال کردن اینترنت دستگاه نخواهید داشت. هرچند که طبیعتا پیشتر باید نقشه منطقه موردنظر خود را دانلود بکنید.

گلکسی واچ

از میان قابلیت های اشاره شده نقشه‌های آفلاین زودتر از بقیه منتشر خواهد شد. هرچند که سایر قابلیت های گوشی‌های پیکسل نیز در آینده بسیار نزدیک در اختیار تبلت ها و گوشی های گلکسی سامسونگ قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:
لیست کامل تمام گوشی هایی که آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت نخواهند کرد قابلیت ضدسرقت هوشمند گوگل، گوشی های اندرویدی را بیمه می‌کند! به کمک این قابلیت جدید اندروید ۱۵، تبلت خود را به یک کامپیوتر تبدیل کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*