گوشی پیکسل 9a

خبری ناامیدکننده درباره عملکرد گوشی پیکسل 9a

گوشی میانرده پیکسل 9a گوگل علیرغم مشخصات سخت افزاری به‌ظاهر مشابه پیکسل 9 عملکرد فنی ضعیف‌تری خواهد داشت. دلیل این مساله چیست؟

مطابق روال هر سال می‌توان انتظار داشت که گوگل طی چند ماه آینده از نسل بعدی گوشی های میانرده خود، پیکسل 9a رسما رونمایی کند. در عین حال جدیدترین اخبار موجود از این گوشی حاوی اخبار بدی در خصوص عملکرد فنی آن هستند. بر اساس این اخبار، گوشی میانرده Pixel 9a گوگل از جدیدترین نسل از تراشه‌های گوگل، چیپست Tensor G4 بهره خواهد برد. با این وجود مودم به کار رفته در آن اندکی قدیمی خواهد بود تا عملکرد آن چندان قدرتمند نباشد.

عملکرد فنی گوشی پیکسل 9a؛ ضعیف‌تر از انتظار

در سال‌های اخیر به‌طور پیوسته شاهد کاهش فاصله گوشی‌های سری Pixel a گوگل با مدل‌های پایه سری اصلی Pixel بوده‌ایم. این مساله در سال‌های اخیر به‌نوعی به ضرر پرچمداران گوگل تمام شده و تصمیم گرفتن را نیز برای خریداران سخت‌تر کرده است. در این بین، افزایش قیمت سری میانرده Pixel A نیز عامل دیگری است که آن‌ها را به سری پایه گوگل Pixel نزدیک‌تر کرده است.

میانرده Pixel 9a

بر اساس منابع موجود گوگل تصمیم گرفته فاصله بین پرچمداران و محصولات میانرده‌اش را افزایش داده و سری گوشی‌های پریمیوم خانواده Pixel را از مدل‌های Pixel A متمایز کند. در همین راستا مانتین ویویی‌ها از یک مودم قدیمی‌تر استفاده کرده‌اند تا گام بزرگی در این مسیر برداشته باشند.

به نظر می‌رسد قالب کلی تراشه تنسور G4 حاضر در گوشی میانرده Pixel 9A نسبت به مدل‌های استاندارد پیکسل 9 بدون تغییر باقی خواهد ماند. با این وجود پکیجینگ متفاوت آن عملکردش را محدودتر خواهد کرد. منظور از پکیجینگ در طراحی و ساخت چیپست‌ها بخشی است که اولا آن را از محیط بیرونی محافظت کرده و ثانیا باعث اتصال آن به بورد اصلی دستگاه می‌شود. این بخش همچنین وظیفه دفع حرارت از تراشه حین عملکرد را نیز بر عهده داشته و باعث کارکرد پایدارتر آن می‌شود. به این ترتیب پکیجینگ بهتر و باکیفیت‌تر همچنین می‌تواند باعث بهبود چشمگیر عملکرد حرارتی تراشه شود.

گوشی پیکسل 9a

به بیان دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر، تراشه تنسور G4 به کار رفته در پیکسل 9A طراحی پکیج روی پکیج یکپارچه (IPoP) را جایگزین طراحی FoPLP کرده است. به‌ادعای سامسونگ طراحی FoPLP جدیدتر و پیشرفته‌تر از IPoP بوده و علیرغم ضخامت کمترش دفع حرارتی بهتری خواهد داشت. بنابراین علیرغم این که پیکسل 9A همانند پرچمداران سری پیکسل 9 از تراشه تنسور G4 استفاده می‌کند، اما عملکردی ضعیف‌تر خواهد داشت. مهم‌ترین مزیت استفاده از طراحی IPoP به‌جای FoPLP هزینه ساخت و طراحی پایین‌تر است که طبعا قیمت میانرده آتی گوگل را نیز پایین‌تر خواهد آورد.

در گجت نیوز بخوانید:
پیکسل ۹ در تست شارژدهی باتری خوش درخشید؛ بالاخره نفرین پرچمداران گوگل باطل شد مقایسه پیکسل ۹ پرو فولد و گلکسی زد فولد ۶؛ نبرد گوشی‌های تاشو پرچمدار اندرویدی نگاهی به تمامی قابلیت های هوش مصنوعی در سری گوگل پیکسل ۹ گوگل پیکسل 8A به‌طور رسمی رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*