تعطیلی کارخانه‌ های فولکس واگن در آلمان

فولکس واگن کارخانه خود در آلمان را تعطیل می‌کند؛ آیا خودروساز بزرگ آلمانی در خطر است؟

فولکس واگن، بزرگترین خودروساز جهان، در حال حاضر با بحران بزرگی مواجه است و حتی قصد دارد دو کارخانه خود در آلمان را تعطیل کند.

بنا به آخرین آمار و ارقام، فولکس واگن از لحاظ درآمد بزرگ‌ترین خودروساز دنیا است. با این حال، فولکس واگن هم با چالش غریبه نیست؛ از آنجا که اخبار خودرو نشان می‌دهند این خودروساز باقدمت آلمانی دو کارخانه خود در آلمان را تعطیل می‌کند.

تعطیلی کارخانه‌ های فولکس واگن در آلمان

گزارشی جدید حاکی از این است که فولکس واگن در نظر دارد دو کارخانه خود در درسدن و اسنابروکِ آلمان را تعطیل کند. این اولین بار در تاریخ 87 ساله این شرکت است که کارخانه‌ای از آن در آلمان تعطیل می‌شود. آخرین باری هم که این شرکت اقدام به بستن یکی از خطوط تولید خود کرده بود، به سال 1988 بر می‌گردد؛ زمانی که کارخانه خود در شهر وستمورلند ایالت پنسیلوانیا را تعطیل کرده بود.

کارخانه فولکس واگن در اسنابروک در مقطع کنونی وظیفه تولید دو خودرو پورشه 718 باکستر و پورشه کایمن را بر عهده دارد که به‌زودی از خط تولید خارج می‌شوند. البته در این کارخانه فولکس واگن تی-راک کابریولت هم تولید می‌شود که پرطرفدارترین خودرو کانورتیبل بازار اروپا به حساب می‌آید. از طرفی دیگر، کارخانه درسدن که وسعت کمتری هم نسبت به اسنابروک دارد، در سال 2002 برای تولید فائتون تاسیس شد و امروزه فولکس واگن هاچ بک تمام برقی ID.3 را در آن تولید می‌کند.

تعطیلی کارخانه‌ های فولکس واگن در آلمان

فولکس واگن در پی تعطیلی دو کارخانه در آلمان، به برنامه امنیت شغلی خود هم خاتمه می‌دهد. این شرکت از سال 1994 این برنامه را با هدف تضمین اشتغال کارکنان خود کلید زده بود و هدف از این داشت که از طریق آن، دست کم تا سال 2029 از اخراج کارکنان خود جلوگیری کند. توماس شافر، مدیرعامل برند فولکس واگن هم در گفتگو با یکی از رسانه‌های آلمانی، از دشواری وضعیت کنونی گفت و ذکر کرد که صرفاً با روش‌هایی ساده مثل کاهش هزینه‌ها نمی‌توان بر این وضعیت غلبه کرد.

این در حالی است که گروه فولکس واگن در نیمه اول سال 2024 عملکرد مطلوبی در زمینه فروش از خود نشان داد. این شرکت در اروپا و آمریکا به ترتیب رشد 1.9 درصدی و 3 درصدی را نسبت به سال گذشته میلادی تجربه کرد و رشد آن در آمریکای جنوبی به 15.4 درصد رسید. با وجود این، این شرکت افت 8.2 درصدی فروش خود در آسیا را گزارش کرد.

تعطیلی کارخانه‌ های فولکس واگن در آلمان

به نظر می‌رسد فولکس واگن در حال حاضر در بازار خودروهای برقی با چالش دست‌وپنجه نرم می‌کند. خیلی از خودروسازان علی‌رغم هدف‌گذاری بلندپروازانه، با افت فروش محصولات تمام برقی خود مواجه شده‌اند و گروه فولکس واگن هم حساب زیادی روی این بازار باز کرده است. نتیجه اما بر وفق مراد این خودروساز آلمانی نیست؛ چراکه در نیمه اول سال 2024 فروش محصولات برقی آن در اروپا و آمریکا به ترتیب 15.2 درصد و 15.4 درصد کاهش پیدا کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
ولوو XC90 مدل 2025، نسل جدید شاسی بلند ایمن و مدرن سوئدی معرفی شد معرفی فولکس واگن جتا GLI مدل 2025؛ با امکانات و طراحی جدید هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵ به همراه نسخه آفرودی رونمایی شد نسل جدید نیسان پاترول، شاسی بلند با ابهت ژاپنی با موتور ۶ سیلندر معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*