حضور موجودات فضایی در زمین

باور به حضور موجودات فضایی در کره زمین عواقب وحشتناکی دارد

شاید فکر کنید که یوفو و فرازمینی‌ ها نمی‌توانند مشکل خاصی برای شما ایجاد کنند؛ اما باور به حضور موجودات فضایی در کره زمین عواقب بسیار بدی برای همه خواهد داشت.

مسئله موجودات فضایی تاکنون در دو مسیر کاملا متفاوت پیش رفته است. گروهی به اخبار علمی و گزارش‌های ناسا اعتقاد دارند و بر این باور هستند که ما هنوز نتوانسته‌ایم هیچ نشانه‌ای را از فرازمینی ها پیدا کنیم. گروه دیگری نیز به یوفو و موجودات فضایی باور دارند. این افراد فکر می‌کنند که دولت آمریکا به‌صورت پنهان با موجودات فضایی ارتباط دارد و از تکنولوژی آنها بهره می‌برد. به‌باور این افراد موجودات فضایی حتی در کره زمین حضور هم دارند.

حضور موجودات فضایی در کره زمین به یک بحران اجتماعی منجر می‌شود

حضور موجودات فضایی در زمین

معمولا این رویکرد وجود داشت که نظرات طرفداران تئوری‌های توطئه چندان خطرناک نیست و می‌توانند با توجه به اصل آزادی بیان عقاید خود را در رابطه با موجودات فضایی مطرح کنند. هرچند که مسئله کم‌کم از کنترل خارج شده است و حالا به‌صورت یک تهدید جلوه می‌کند.

باور عجیب مردم کشورهای غربی به فرازمینی ها

در سال ۲۰۲۲ از مردم انگلستان و آمریکا در رابطه با تمدن‌های پیشرفته فضایی سوال‌هایی پرسیده شد. پاسخ مردم به این سوال‌ها  نشان می‌دهد که ایده حضور موجودات فضایی در زمین به‌شکلی باورنکردنی در حال محبوب‌ شدن است. حدود ۲۰ درصد از شهروندان انگلستان بر این باور هستند که موجودات بیگانه از زمین بازدید کرده‌اند. حتی ۷ درصد از آنها نیز گفتند که توانسته‌اند یک یوفو را از نزدیک مشاهده کنند.

وضعیت در آمریکا بدتر است. در سال ۱۹۹۶ حدود ۲۰ درصد از مردم باور داشتند که گزارش‌های مشاهده یوفو به موجودات فضایی ارتباط دارد. هرچند که این میزان در سال ۲۰۲۲ به ۳۴ درصد رسید. همچنین ۲۴ درصد از مردم آمریکا تصور می‌کنند که یک سفینه فضایی را دیده‌اند. باوری که به‌وضوح با آنچه در اخبار نجوم مشاهده می‌کنیم در تضاد است.

حضور موجودات فضایی در زمین

از آنجایی که سامانه‌های خورشیدی فاصله بسیار زیادی با هم دارند، بعید است که فقط از طریق ظاهر شدن ناگهانی یک یوفو در آسمان از وجود موجودات فضایی آگاه شویم. اول از همه ما باید سیگنال‌هایی را از یک سیاره بسیار دور دریافت کنیم که نشان دهد تمدنی پیشرفته در آن سکونت دارد و بعد نمایندگان آنها به سمت زمین بیایند. چیزی که تاکنون اتفاق نیفتاده است. با وجود این، همچنان تعداد قابل‌توجهی از افراد به تئوری‌های توطئه باور دارند و تصور می‌کنند که ناسا در حال مخفی‌کاری است.

وارد شدن سیاستمداران آمریکایی به ماجرای یوفو

رویکرد ایجاد شده در جوامع غربی باعث نگرانی گروهی از دانشمندان شده است. چراکه به‌باور آنها این مسئله می‌تواند به یک مشکل اجتماعی مهم تبدیل شود. مسئله باور به حضور موجودات فضایی در زمین آنقدر شدید شده است که سیاستمداران نیز خود را ملزم به پاسخگویی می‌بینند. گزارش پنتاگون در رابطه با یوفوها نیز در همین رابطه ارزیابی می‌شود. گزارشی که اعلام می‌‌کرد یوفوها منشاء فرازمینی ندارند؛ اما چندان مورد قبول علاقه‌مندان قرار نگرفت.

مردم آمریکا تصور می‌کنند که گروه محدودی قصد دارند واقعیت را در رابطه با موجودات فضاییی پنهان کنند. به‌باور این افراد مشاهدات سفینه‌های فضایی، گزارش‌های آدم‌ربایی توسط بیگانگان، مهندسی معکوس تجهیزات فضایی ها و ویدیو موجود فضایی کاملا درست هستند. باور به پنهانکاری دولت آمریکا بسیار گسترده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ۶۸ درصد از مردم آمریکا تصور می‌کنند دولت این کشور بیشتر از گزارش‌های رسمی در رابطه با یوفو اطلاعات دارد.

داستان واقعی منطقه 51

مسئله حضور موجودات فضایی در زمین روسای جمهور آمریکا را نیز حسابی درگیر کرده است. جیمی کارتر در سال ۱۹۷۶ و در طول کمپین انتخابات ریاست جمهوری وعده داد که اسناد مربوط به یوفو را فاش کند. او گفته بود که خودش نیز چند سال پیش یک یوفو را دیده است. هرچند که به‌باور بسیاری کارتر سیاره زهره را در آسمان با یوفو اشتباه گرفته بود.

بعدها هیلاری کلینتون در کمپین خود علیه ترامپ اعلام کرد که تاجایی که بتواند فایل‌های رسمی پنتاگون در مورد موجودات فضایی را منتشر می‌کند. حتی دونالد ترامپ نیز گفت که در مورد انتشار عمومی اسناد حادثه رازول فکر خواهد کرد. حادثه‌ای که ادعا می‌شود در آن یک یوفو در آمریکا سقوط کرد و حتی افراد از خلبان آن که موجودی فضایی بود عکس‌برداری کردند.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا هم ادعا کرد که فرمانده ارتش این کشور را به منطقه 51 فرستاده است تا گزارش‌های مربوط به حضور موجودات فضایی در کره زمین را بررسی کند. در حال حاضر نیز گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه به‌رهبری چاک شومر تلاش می‌کنند اسناد مرتبط با یوفو و موجودات فضایی منتشر شود. تاکنون نیز پنتاگون اسناد متعددی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است؛ اما طرفداران تئوری‌های توطئه آرام نمی‌گیرند.

خطرات حضور موجودات فضایی در زمین

کارشناسان نگران هستند که رویکرد کنونی باعث تضعیف موسسات دموکراتیک شود. مخصوصا که کمپین‌هایی در شبکه های اجتماعی برای حمله به منطقه 51 آغاز شده است. پس از حمله به کنگره ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ مسئله حمله به منطقه 51 باعث نگرانی‌هایی شده است.

داستان واقعی منطقه 51

محبوب شدن نظریه‌های مربوط به حضور موجودات فضایی در کره زمین همچنین باعث شده که فشار روی سازمان‌های فضایی افزایش یابد. ناسا گزارش می‌دهد که هنوز نتوانسته حتی نشانه‌ای از حیات میکروبی را پیدا کند. آنها در تلاش برای بازگشت به ماه و سپس سفر به مریخ هستند؛ اما برای اینکار به بودجه‌های هنگفتی نیاز دارند. بودجه‌هایی که توسط مالیات مردم آمریکا تامین می‌شود و در صورت باور آنها به پنهانکاری ناسا قطعا کاهش خواهد یافت.

شبکه‌های اجتماعی نیز مشکل رو دو چندان کرده‌اند. در یوتیوب یک کانال به‌نام History وجود دارد که به‌صورت مرتبط برنامه‌هایی را در رابطه با موجودات فضایی باستانی پخش می‌کند. موجوداتی که پیش از انسان‌ها به‌عنوان یک تمدن پیشرفته حضور داشته‌اند. جالب اینجاست که این کانال ۱۳.۸ میلیون دنبال‌کننده دارد؛ اما تعداد دنبال‌کنندگان کانال اخترزیست ناسا از ۲۰ هزار نفر فراتر نمی‌رود.

اینجاست که یک فرد با دانش محدود و ادعاهای خیالی ذهن میلیون‌ها نفر را مسموم مي‌کند. جالب اینجاست که طرفداران حضور موجودات فضایی در زمین بسیاری از رخدادهای تاریخی را نیز برای اثبات داستان‌های خود تغییر داده‌اند. یکی از معروف‌ترین موارد به رویداد تونگوسکا در سال ۱۹۰۸ مربوط می‌شود. در آن زمان یک دنباله‌دار بزرگ در فاصله ۵ تا ۱۰ کیلومتری از سطح زمین منفجر شد.

موجودات فضایی غارهای فرازمینی

قدرت انفجار ۱۰۰۰ برابر بیشتر از انفجار هسته‌ای در هیروشیما ژاپن بود و باعث شد که ۸۰ میلیون درخت نابود شوند. هرچند که به‌باور طرفداران تئوری‌های توطئه این حادثه به‌خاطر منفجر شدن یک سفینه فضایی رخ داده است. این افراد معتقد هستند که یکی از زنان حاضر در سفینه فضایی توانسته جان سالم به‌در برد. این زن توانایی درمان بیماری‌ها و التیام زخم‌ها را دارد و در زمین سرگردان است.

البته مسئله فقط به‌‌تعدادی کانال یوتیوب و داستان‌های تخیلی آنها محدود نمی‌شود. مسئله اینجاست که با وجود پیشرفت‌های علمی فراوان هنوز عده زیادی در جوامع پیشرفته باورهایی را در رابطه با حضور یک تمدن فضایی باستانی یا کنترل کره زمین به‌واسطه موجودات فضایی باور می‌کنند. آن هم در حالیکه هیچ مدرک علمی خاصی برای اثبات آنها ارائه نمی‌شود و اصلا وجود ندارد. وقتی ذهن فرد برای پذیرفتن چنین مواردی آماده است، مسئله واکسن کرونا نیز به‌راحتی پیش می‌آید.

در این شرایط امکان دارد فردی فرصت‌طلب افکار عمومی را جلب خود کرده و با شعارهای عوام‌پرستانه گروهی را برای حمله به مراکز و موسسات مهم علمی تشویق کند. اتفاقی که اگرچه در قرن بیست‌و‌یکم عجیب به‌نظر می‌رسد؛ اما غیرممکن نیست.

بیشتر بخوانید:
لنوو از لپ تاپ یوگا پرو 7 با پردازنده AMD و قابلیت‌های جذاب دیگر رونمایی کرد ایسر از خاص ترین لپ تاپ گیمینگ جهان رونمایی کرد دل نسل جدید لپ تاپ های مبتنی بر هوش مصنوعی خود را راهی بازار کرد