ایران خودرو کرمانشاه

ایران خودرو کرمانشاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود

گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد تا از طریق یک مزایده عمومی، تمام سهام این شرکت در کرمانشاه را به بخش خصوصی واگذار کند.

زمستان سال گذشته بود که ایران خودرو با انتشار یک گزارش، از زیان انباشته ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی این شرکت خبر داده بود. این موضوع باعث شد تا خیلی سریع شایعات انحلال این شرکت به گوش برسد. از سویی دیگر کسری نقدینگی و بر هم خوردن تراز مالی بزرگترین خودروساز ایران باعث شد که دستمزد بالای کارمندان این شرکت نیز سوژه رسانه ها شود.

با این حال طبق آخرین اخبار خودرو این خودروساز قصد دارد تا ۱۰۰ درصد سهام کارخانه ایران خودرو در کرمانشاه را به فروش بگذارد. در ادامه به بررسی جزئیات این خبر می‌پردازیم.

واگذاری ۱۰۰ درصد سهام ایران خودرو کرمانشاه از طریق مزایده

ایران خودرو کرمانشاه

بزرگترین خودروساز کشور طی یک آگهی مزایده عمومی اعلام کرده که 100 درصد سهام ایران خودرو کرمانشاه را به ارزش 11 هزار و 301 میلیارد ریال واگذار می‌کند. با این حال مسئولان استان کرمانشاه از این تصمیم اطلاعی ندارند. همچنین عبدالوحید محمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و محمد ملکی، مدیرعامل ایران خودرو در این استان نسبت به این مزایده کاملا ابراز بی اطلاعی کردند.

اینکه واگذاری ۱۰۰ درصد سهام ایران خودرو چه تاثیری بر عملکرد این شرکت و تاثیر آن در حوزه اقتصاد استان ذکر شده خواهد داشت و وضعیت شاغلین آن چه خواهد شد، سوالاتی است که باید مسئولان ذیربط به آن پاسخ دهند. اما این احتمال نیز وجود دارد که ایران خودرو در راستای کاهش زیان انباشته این شرکت و بهبود تراز مالی دست به این کار زده باشد.

تاسیس ایران خودرو کرمانشاه بر مبنای مصوبه سفر رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۰ به کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت و در نیمه اول امسال حدود ۱۸ هزار خودرو در این شرکت تولید شد. کارخانه ایران خودرو کرمانشاه سوم مرداد ۹۶ با حضور معاون اول ریاست جمهوری وقت در نزدیکی شهر صحنه افتتاح شد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
نتایج قرعه کشی طرح فروش ایران خودرو در شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد آرامش یا رکود؛ نگاهی به وضعیت بازار خودرو در نیمه شهریور ۱۴۰۳ استقبال عجیب خریداران از ری را در طرح فروش ایران خودرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*